Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door BrazilianPS » do apr 18, 2013 01:37

Ik ben op zoek naar een gratis of een goedkope manier om naar een vast telefoonnummer in Brazilië (Fortaleza in dit geval) te bellen.
Mijn vriendin heeft momenteel geen internet in haar huis, dus bel ik naar haar vaste telefoonnummer.

12VOIP is dit echt gratis voor naar vaste nummers in Brazilië te bellen? Of is dit tijdelijk gratis?
Bestaat er uberhaupt iets waarmee je gratis naar een vast telefoonnummer kunt bellen?
Let dus op, mijn vriendin heeft momenteel geen internet.
Laatst gewijzigd door BrazilianPS op do apr 18, 2013 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door BrazilianPS » do apr 18, 2013 01:38

Eventueel gratis naar een mobiel nummer bellen is natuurlijk nog beter, maar denk haast dat dit onmogelijk is.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door Ajax » do apr 18, 2013 11:27

Bps,

Skypen is natuurlijk het makkelijkst, maar lastig zonder Internet aan de andere kant van de oceaan.

Alternatief is dus VOIP, maar niet iedereen snapt hoe dat werkt. Er zijn werkelijk legio aanbieders, het verschil hier zit in de diverse tarieven die ze rekenen om te bellen naar diverse landen. Mechanisme is simpel: je koopt krediet (gewoon via internet bankieren) en dan kan je bellen via internet. In het verleden ging je dan dus achter je PC zitten en moest je dan via een programmaatje (van de VOIP aanbieder) á la Skype bellen. Maw jij zit achter internet, maar degene die je belt heeft een vast of mobiel nummer.

Tegenwoordig is het nog makkelijker. Je installeert MobileVoip op je smartphone. En via die app bel je dan gewoon met je smartphone. (Die app werkt met alle VOIP aanbieders). Je kan je smartphone zelfs uitleggen of ie "gewoon" moet bellen of via VOIP. Werkt echt leuk, dus raad ik iedereen aan.... :)

(Ooit 10 euro krediet gekocht voor mijn lief om vanaf de PC vanuit NL naar de familie te bellen. Dat krediet was er nog en gebruik ik nu via de smartphone). Tarieven: naar NL vaste nummers gratis en 8 ct naar mobiel. naar BR 4 ct naar vaste nummers, 8 ct naar mobiele nummers. Maar dat hangt dus af bij welke VOIP aanbieder je krediet aanschaft. Wat aardig is, is dat je (op je smartphonescherm) te zien krijgt voor welk tarief je belt en wat het starttarief is.

PS. Je begrijpt natuurlijk dat je met je smartphone binnen bereik van wifi moet zijn....



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door BrazilianPS » do apr 18, 2013 23:29

BrazilianPS schreef:Eventueel gratis naar een mobiel nummer bellen is natuurlijk nog beter, maar denk haast dat dit onmogelijk is.
Ja, in Nederland.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door BrazilianPS » zo apr 21, 2013 16:43

Heb bij 12Voip voor 10 euro krediet gekocht voor de prijs van 12,08 euro.
Je zou dan gratis 90 dagen naar vaste nummers kunnen bellen met maximum van 300 minuten per week.
Na ongeveer 100 minuten gebeld te hebben krijg ik melding van Fair Use Policy overschreden.
Moet nu al voor de vaste nummers in Brazilië gewoon gaan betalen, terwijl het gratis zou zijn.

Iemand hier ervaringen mee?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door Ajax » zo apr 21, 2013 23:59

Bps,

Heb met deze aanbieder geen ervaring, maar ziet er verder allemaal wel goed uit. BR zou voor deze aanbieder (12voip, vlgs de site) naar vaste nummers idd gratis moeten zijn. Welk tarief rekenen ze nu naar vast?

Lijkt me dat je de meest gunstige deal wel te pakken hebt.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door BrazilianPS » ma apr 22, 2013 00:38

Ajax schreef:Bps,

Heb met deze aanbieder geen ervaring, maar ziet er verder allemaal wel goed uit. BR zou voor deze aanbieder (12voip, vlgs de site) naar vaste nummers idd gratis moeten zijn. Welk tarief rekenen ze nu naar vast?

Lijkt me dat je de meest gunstige deal wel te pakken hebt.
2,5 cent per minuut met startarief van 4 cent. Is inderdaad nog goedkoop.
Qua verbinding ben ik er tevreden over internationaalbellen.nl en is ook nog iets goedkoper dan 12VOIP.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door Ajax » wo apr 24, 2013 15:17

BrazilianPS schreef:Heb bij 12Voip voor 10 euro krediet gekocht voor de prijs van 12,08 euro.
Je zou dan gratis 90 dagen naar vaste nummers kunnen bellen met maximum van 300 minuten per week.
Bps, yep, dat zijn nog twee belangrijke opmerkingen: je betaald 2,08 meer dan je krediet krijgt (op 10 euro is dat gewoon 20%). En gratis betekent 90 dagen gratis. Eigenlijk pure oplichting....

Maar ter vergelijking: als ik met mijn NL mobiel naar BR zou bellen is het 254ct per minuut. Als iemand mij belt, betaald ie 203 ct per minuut en een smsje kost me 76ct. Natuurlijk geen optimaal abo, maar is niet gelogen! Als ik dus met mijn NL mobiel een nummer in BR bel bel kost me dat meer dan 30 of 60 keer zo veel per minuut dan via VOIP. Is allemaal hypothetisch, want gebruik voornamelijk Skype natuurlijk. Maar in uitzonderingen is VOIP een prima alternatief voor mij....



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door Bert » wo apr 24, 2013 15:22

Ajax schreef:
BrazilianPS schreef:Heb bij 12Voip voor 10 euro krediet gekocht voor de prijs van 12,08 euro.
Je zou dan gratis 90 dagen naar vaste nummers kunnen bellen met maximum van 300 minuten per week.
Bps, yep, dat zijn nog twee belangrijke opmerkingen: je betaald 2,08 meer dan je krediet krijgt (op 10 euro is dat gewoon 20%). En gratis betekent 90 dagen gratis. Eigenlijk pure oplichting.....
Sinds wanneer je BTW heffen oplichting? want dat is die 2,08 of 20%



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door Ajax » vr apr 26, 2013 17:17

Bert schreef:Sinds wanneer je BTW heffen oplichting? want dat is die 2,08 of 20%
Bert, scherp opgemerkt! Misschien zijn we er in NL te veel aan gewend geraakt dat BTW voor de consument al verrekend is in de prijs die je moet betalen. Denk niet dat dat in NL snel zal veranderen, maar wie weet.



Reysigher
Artikels: 0

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door Reysigher » vr apr 26, 2013 20:02

Situatie, wij wonen in Brazilie, maar dit geld ook voor mensen die in de rest van de wereld wonen. (ook Nederland)

Wij gebruiken http://www.freevoipdeal.com wij hebben onze normale analoge telefoon thuis aangesloten op onze FritzBox 7140 (WIFI Router) en bellen voor ongeveer 10 Euro per 3 maanden zoveel als wij willen, gewoon met onze normale anloge telefoon (Bellen naar een vaste lijn is gratis zowel in Brazilië als Europa). Brazilië Mobile, ongeacht provider Euro 0,005 (Halve euro cent per minuut) (voor andere mobile tarieven in de rest van de wereld zie hun website)

Onze vaste lijn in Brazilië is ook aangesloten op de FritzBox en zo ontvangen wij telefoon van mensen die ons bellen naar ons vaste nummer in Brazilië. De FritzBox regelt e.e.a. (onze "normale" telefoon rinkelt) Dit alles werkt ook als er geen computer verbonden is met de FritzBox.

Deze tarieven gelden in de hele wereld, dus ook vanuit Nederland.

Goedkoper kan haast niet.



kimp
Artikels: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: zo nov 30, 2014 22:39

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door kimp » zo nov 30, 2014 23:12

TIP!
Ik koop via www.bellenvoormaar.nl mijn belkaart
hier kan je vanaf elk toestel inbellen op nl nummer
en voor 2ct per minuut zonder starttarief bellen naar Brazilië!

Groeten Kimp



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door borsjea » do jan 29, 2015 03:38

Ik maak al meer dan 10 jaar gebruik van VOIP eerst vanuit Nederland. Al die jaren heeft de KPN geen enkele cent aan gesprekskosten aan mijn verdiend. In die jaren diverse mensen geholpen met het instaleren van een voipadapter, ook hier in Brazilie.
Inmiddels woon ik zelf in Brazilie en gebruik ik nog steeds de zelfde voip adapter in Sipura 3000. Nu verdient mijn Braziliaanse provider geen enkele centavo. Heb op voorhand nog een reserve adapter op de plank liggen een linksys SP3102 voor het geval mijn meer dan 10 jaar oude adapter het begeeft. Verder heb ik kort voor mijn vertrek naar Brazilie mijn KPN nummer laten porten naar BudgetPhone en nu inmiddels naar CheapConnect, hierdoor bezit ik in Brazilie ook een Nederlandse telefoonnummer waar mijn familie in Nederland nog regelmatig gebruik van maakt, Dit kost mij per jaar ongeveer 10 euro.

12voip behoort tot de Betamax groep die vele voipbedrijfjes onder zich heeft zitten een overzicht vindt je hier http://www.backsla.sh/betamax
Al deze bedrijven hanteren een fair use tarief, geloof zo'n 300 min per week, ga je daar overeen dan betaal je een paar dagen voor je gesprekken, voor landen die gratis zijn is dit bij de meeste 1 cent per minuut ook nog te doen, daarna is het weer gratis.

Wij bellen veel, en vaak zijn eerder mijn 180 dagen freedays op dan de 10 euro die ik stort.
Tip vraag een account aan op een adres buiten de EU, Brazilie bv dan betaal je geen BTW.

Is een adapter te lastig, download dan het voip programmaatje wat op ieder site van deze provider is te vinden.
Bellen gaat dan van computer naar telefoon of je kan een telefoon <> telefoon verbinding opbouwen, hier betaal je een paar cent per gesprek voor.
Een leuke simpele app voor android is CSipSimple met enkele simpele handelingen te configureren voor betamax providers.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door Salseros » di mar 31, 2015 17:55

Je kunt nu gratis bellen via whats app met Android telefoons, zojuist geprobeerd naar fortaleza en het werkt vrij goed, soms slechte verbinding maar het is gratis natuurlijk...


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door quasimodo » wo apr 01, 2015 16:16

Kost data dus niet gratis maar vaak heb je dit al van te voren betaald tenzij je ergens gratis internet hebt. Facebook messenger werkt trouwens ook goed. Evenals skype.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Gratis of goedkoop bellen naar Brazilië (Fortaleza)

Bericht door Salseros » wo apr 01, 2015 17:45

quasimodo schreef:Kost data dus niet gratis maar vaak heb je dit al van te voren betaald tenzij je ergens gratis internet hebt. Facebook messenger werkt trouwens ook goed. Evenals skype.
Lang leve Wifi! :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Plaats reactie