Geplunder in fortaleza ?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
break2all
Artikels: 0
Berichten: 42
Lid geworden op: za nov 24, 2007 00:11
Locatie: Fortaleza / Almere
Contacteer:

Bericht door break2all » wo dec 26, 2007 17:08

Paul schreef:Hoe kom je er in godsnaam bij dat alléén 'de bovenlaag' zulke voorvallen zo hard veroordeeld! Dat is iedere Braziliaan arm of rijk, of gemiddeld kots en kots beu!
Ik stel niet dat ALLEEN de bovenlaag hard veroordeeld....ik stel slechts dat deze veroordeeld, natuurlijk is elke rechtgeschappen braso het beu om het normaal te vinden dat wanneer je je op straat begeeft je automatisch het risico loopt slachtoffer te worden.



carlos
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: wo dec 26, 2007 14:20

Bericht door carlos » do dec 27, 2007 14:38

Zulke plunderingen hebben enkele weken geleden ook in de straat en op het terrein van Iguatemi plaatsgevonden het grote winkel complex zelf zijn ze volgens mij niet binnen gekomen de bewaking was schijnbaar net op tijd met met afsluiten wel grote paniek met mensen die de winkels binnen vluchten, rolluiken die gesloten werden.
Weer een keer aktie in forta maar eigenlijk toch wel diep triest zeker als je hier een toekomst wil opbouwen maar ook al ben je hier maar enkele weken per jaar om familie te bezoeken of een beetje weg van die Hollandse sleur. Je zult maar net met je kind en vrouw in die gekte terecht komen.
Ik kan me wel een beetje inleven in de kansarme jongeren maar hier begrip voor opbrengen?



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » vr dec 28, 2007 11:17

Het is en blijft een andere wereld. Hoe kom je aan geld en spullen zonder te werken? Ze hebhen daarvoor diverse methoden die af en toe de kop op steken, en in het 'wilde westen' gaat dat meestal gepaard met wat wapengekletter.
Het massaal 'aanvallen/beroven' van een shop door de gangues is nu hot, en als het werkt zal het nog wel even populair blijven. Vergis je niet wat er elders ter wereld ook gebeurd tijdens massagebeurens zoals een fijne massa voetbalfans die een stad intrekt, dan kun je ook beter geen winkeltje hebben of klant zijn, gevaar heerst overal, en in america sul komt het 'wat vaker' voor dan hier.
In Pakistan kun je trouwens ook beter niet naar een toespraak van een presidentskandidate gaan luisteren....triest deze wereld.



Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

Bericht door Paul » vr dec 28, 2007 12:57

Waarom denk je dat ze in Den Haag nu wederom samenscholingsverboden hebben ingesteld in enkele wijken? Dat is ook niet bepaald omdat groepen uit vooral uit Mediterrane
gebied daar een potje willen gaan knikkeren...



break2all
Artikels: 0
Berichten: 42
Lid geworden op: za nov 24, 2007 00:11
Locatie: Fortaleza / Almere
Contacteer:

proef

Bericht door break2all » vr dec 28, 2007 14:38

Wellicht is het een interessant idee om deze relschoppende noord-afrikaanse medelanders eens een tijdje te laten vertoefen in een zuid-amerikaans land om te zien of ze dat agressieve gedrag daar ook blijven hanteren...wij menslievende nederlanders zijn waarschijnlijk een iets te makelijke partij voor deze jurkdragende ander geloof aanhangende wereldburgers...

Aan de andere kant kan je je natuurlijk afvragen of de het land er op vooruit gaat wanneer we een militaire politie de eind verantwoordelijkheid geven...



Zoehir
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 20:26

Bericht door Zoehir » vr dec 28, 2007 21:43

ik wil even reageren op de opmerking van Break2all. Ik heb je blog gelezen en vind dat je het uitstekend doet, en hebt dat met plezier gelezen. Maar ik merk aan jou dat je veel onvrede toont over hoe je het zelf noemt de noord-afrikaanse medelanders. Dat heb ik in je blog gemerkt maar ook hier op het forum. Vind het ook geen enkel reden om iedereen zo over 1 kam te scheren. Ik denk dat je eerst je kan gaan verdiepen in een persoon en met respect moet behandelen alvorens je de conclusies trekt van zowel de noord-afrikaanse als de braziliaanse burger. Dat je het in een context plaatst van vrijheid van meningsuiting vind ik niet relevant. Ik ben zelf marokkaans, en hoe meer ik jou tekst ga lezen hoe ik mij meer erger aan wat je zegt. Ik vind van mezelf dat ik net zo n hardwerkende marokkaan ben als ik jou zie als een hardwerkende nederlander. Ik voel mij niet aangevallen maar wel aangesproken.

gr. Zoe..



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » vr dec 28, 2007 21:53

Zoehir, de afstammelingen van Marrokanen zijn er generaties lang door Nederland op gewezen dat ze écht geen NLlers waren en ik kan me voorstellen dat ze dan tegen schenen gaan schoppen. Maar toch wordt het hoog tijd dat zowel de Nederlanders hen als Nederlanders gaan beschouwen, maar ook dat ze zichzelf als Nederlander gaan beschouwen. Je kunt niet jarenlang aan een samenleving blijven deelnemen maar je toch steeds als vreemdeling blijven opstellen en je kinderen al helemaal niet. Ik denk trouwens ook dat de mensen in Marrokko (niet de staat) deze kinderen, en zeker de kleinkinderen, in feite ook als vreemdelingen beschouwen.



Zoehir
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 20:26

Bericht door Zoehir » vr dec 28, 2007 22:08

ik ben het ook met je eens Flecha. ik vind dat de verantwoordelijkheid bij iedereen zit. Voornamelijk bij de ouders die de kinderen goed moeten opvoeden. En het gaat om respect wat je naar elkaar toont. Het enige wat mij dwars zit, is dat iedereen over 1 kam wordt geschoren. Er zijn marokkanen die het heel goed doen.



break2all
Artikels: 0
Berichten: 42
Lid geworden op: za nov 24, 2007 00:11
Locatie: Fortaleza / Almere
Contacteer:

Zoehir

Bericht door break2all » za dec 29, 2007 00:16

@ Zoehir

Natuurlijk is het niet mijn bedoeling om welke groepering dan ook over 1 kam te scheren..daarom richt ik mijn opmerking ook aan het relschoppende gedeelte van deze groep...ik heb zelf jarenlang met marokanen samen mogen werken en ik heb zelden moeite met deze jongens gehad.

Net als bij brazilianen, nederlanders, duitsters, chinezen en marokanen leiden de goeie altijd onder de kwade.

En het bestempelen of benoemen van een fenomeen leidt altijd tot beperkingen,..wanneer men stelt dat gras groen is, wil dat niet zeggen dat al het gras groen is.



Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » za dec 29, 2007 16:19

Het is niet mijn bedoeling deze discussie aan te wakkeren, het lijkt mij tevens slecht voor het forum en misschien ook wel iets wat hier niet thuis hoort. Ik begrijp zowel break2all als Zoehir.

Maar we kunnen er toch niet omheen dat we in Nederland een ernstig probleem hebben met bepaalde groepen medelanders.

Nederland is mijn Nederland niet meer, dat komt ergens door! en daar ben ik niet de enige in.

Ik zou willen dat ik net zo trots was op Nederland als de Braziliaan op zijn Brasil



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » za dec 29, 2007 17:10

Dakar, het lijkt me dat dit soort discussies juist heel goed op dit forum passen want het gaat ook over Brazilianen en het gaat ook over vreemdelingen in een ander land, bv. Nederlanders in Brazilië, integratie, etc.



Gebruikersavatar
abel
Artikels: 0
Berichten: 198
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 02:57

Bericht door abel » za dec 29, 2007 18:18

Het is allemaal niet zo moeilijk!
Je hebt kut: brazilianen
turken
marrokanen
hollanders
italianen
duitsers,
En weet ik wat nog meer!
Je kunt een persoon niet op elk vooroordeel beoordelen.
De slechte kun je herkennen aan het ontkennen van deze stelling!



break2all
Artikels: 0
Berichten: 42
Lid geworden op: za nov 24, 2007 00:11
Locatie: Fortaleza / Almere
Contacteer:

chauvinisme

Bericht door break2all » za dec 29, 2007 22:03

Ik zeg;'de spijker op den kop',,het ontbreekt den nederlander aan een gezonde hoeveelheid chauvinisme...



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » za dec 29, 2007 22:36

Nou, dat NLse chauvinisme ontbreekt op de Brazilië prikborden helemaal niet, eerder het tegenovergestelde!



Gebruikersavatar
abel
Artikels: 0
Berichten: 198
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 02:57

Bericht door abel » za dec 29, 2007 22:54

BINGO!!! :shock:



Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » zo dec 30, 2007 15:55

Is dit artikel over de plunderingen ook ergens in het nederlands te lezen, daar ik geen portugees spreek?



Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » zo dec 30, 2007 17:23

Ik heb het nu niet bij de hand voor je, maar er zijn vertaal sites op internet, van Portugees naar Engels.
suc6



break2all
Artikels: 0
Berichten: 42
Lid geworden op: za nov 24, 2007 00:11
Locatie: Fortaleza / Almere
Contacteer:

vertalen

Bericht door break2all » zo dec 30, 2007 19:50




Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » ma dec 31, 2007 02:40

Juist dat is hem en best een goede vertaler.
Vertaalt een beetje recht toe recht aan, maar daar moet je doorheen lezen.
Even nog de taal aanklikken en dan moet het lukken Hugo



Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » ma dec 31, 2007 19:02

Ok, bedankt... kan het nu een beetje begrijpen, al valt het niet mee met die vreemde zinsopbouw in het engels!



Plaats reactie