Wie kent de wegconditie Fortaleza-Recife

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Wie kent de wegconditie Fortaleza-Recife

Bericht door Progresso » zo jan 13, 2013 01:39

Ik ga binnenkort een weekje met de auto van Fortaleza naar Recife. Ik ben benieuwd of iemand toevallig die route onlangs heeft gereden en kan zeggen hoe de conditie van de weg is.

Van Fortaleza tot aan Aracati weet ik dat de weg perfect is, de grote vraag is de weg daarna?

Update 4-2-2013: Het antwoord staat ergens onderaan in de reacties.
Laatst gewijzigd door Progresso op di feb 05, 2013 04:21, 1 keer totaal gewijzigd.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Wie kent de wegconditie Fortaleza-Recife

Bericht door Wade » zo jan 13, 2013 06:27

Ik rij binnen een paar maanden ook gedeeltelijk jouw traject (Fortaleza-Aracati-Mossoro-Natal) dus ik vraag me dat eigenlijk ook af. Zowiezo had ik me al voorgenomen om enkel gedurende de dag te rijden wanneer het nog licht is.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Wie kent de wegconditie Fortaleza-Recife

Bericht door Progresso » zo jan 13, 2013 17:20

@Wade: Als je de weg niet eerder hebt gereden moet je zeker niet 's-nachts rijden. Ik heb jaren geleden een aantal keren Teresina-Sobral gedeeltelijk in de avond en nacht gereden. Dat was te doen omdat ik de route kon dromen en min of meer wist waar het asfalt ophield.

Momenteel is de veiligheidssituatie zo verslechtert dat ik zelfs voorzichtig ben om 's-avonds te rijden.

Groet



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Wie kent de wegconditie Fortaleza-Recife

Bericht door Bert » zo jan 13, 2013 18:23

Progresso schreef:Ik ga binnenkort een weekje met de auto van Fortaleza naar Recife. Ik ben benieuwd of iemand toevallig die route onlangs heeft gereden en kan zeggen hoe de conditie van de weg is.

Van Fortaleza tot aan Aracati weet ik dat de weg perfect is, de grote vraag is de weg daarna?
Ik ben met de kerst in Recifi geweest. Gevlogen vanuit Fortaleza. De luchtroute is best veilig ;-)
Bereid je in Recifi wel voor op uren en uren filerijden want het is daar echt superdruk!!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Wie kent de wegconditie Fortaleza-Recife

Bericht door Progresso » zo jan 13, 2013 20:04

@ Bert: Best wel. Maar met 800 KG vracht is het vliegtuig niet echt een goed alternatief.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Wie kent de wegconditie Fortaleza-Recife

Bericht door Wade » ma jan 14, 2013 07:35

Ik heb tot dusver ook nog maar het gedeelte van Fortaleza tot Canoa gereden. Het is eigenlijk 150 km gewoon rechtdoor van aan shopping Iguatemi tot Aracati, dusja. Dat heb ik ook al in het donker gedaan.

Progresso, wat bedoel je met verslechterde veiligheidssituatie? De kwaliteit van de wegen of dat er mensen worden tegengehouden door overvallers na valavond?
Wij gaan wel net de periode dat de Confederatiebeker gespeeld wordt, dus misschien gaan de lokale overheden toch wat meer maatregelen nemen op de toeristische routes? Anders maken ze al meteen niet zo'n beste beurt bij de FIFA.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Wie kent de wegconditie Fortaleza-Recife

Bericht door comulder » ma jan 14, 2013 14:53

De wegen vanuit Fortaleza in oostelijke richting zijn gewoon goed te noemen, zeker naar Br. maatstaven. En ja, je kunt pech hebben dat bandieten je auto 's avonds of 's nachts tot stoppen dwingen. Bussen rijden om die reden vaak met meerdere bussen tegeijk.



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Re: Wie kent de wegconditie Fortaleza-Recife

Bericht door ronny » ma jan 14, 2013 17:18

Heb in november over het gedeelte Natal-Joao Pessoa en Joao Pessoa-Recife met de bus gedaan, en dat was goed tedoen. Veelal dubbelbaans wegen. Dus vanaf Natal tot Recife zul je in ieder geval goede wegen aantreffen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Wie kent de wegconditie Fortaleza-Recife

Bericht door Progresso » ma feb 04, 2013 23:59

Ervaringsbericht Fortaleza-Recife

Fortaleza-Aquiras: OK, Anel Viario wordt momenteel opnieuw geasfalteerd en wordt verbreed naar 2 x 2 rijstroken. Op de CE040 altijd mobiele snelheidscontroles (80KM/h)
Aquiras-Beberibe: 2 x 2 rijstroken tot en met Beberibe. Het staat er wel vol met flitspalen, maar dat wordt allemaal goed aangegeven.
Beberibe-Natal: Goed onderhouden tweebaansweg (1 rijstrook per richting). Hier en daar een paar slechte stukken, met niet al te grote gaten.

Natal-Recife: Perfecte weg, 2 x 2 rijstroken. Er staan een stuk of 10 flitspalen, die donker geschilderd zijn en NIET duidelijk worden aangegeven. Overdag zie je ze, maar 's-nachts heb je geen kans. Ook heeft een of andere maloot net na Natal twee onzichtbare bulten in de weg gelegd, die onze auto minstens 20 meter vrije vlucht heeft gegund.
Bij Joao Pessoa even opletten dat je de goede afslag neemt. Dit is slecht aangegeven.

Recife: Een drama. Wie dacht dat Fortaleza een drukke stad is, moet maar niet naar Recife met de auto gaan.

Veiligheid
Er zijn geen slechte stukken waardoor je genoodzaakt wordt om heel langzaam te rijden. De drie wegrestaurants/tankstops waren druk, bewaakt en schoon.

Reistijd:
13 uur (vertrek 's'-ochtends 7hr00)
8,5 uur (01hr00 's-nachts tot 09hr00 's-ochtends)



Plaats reactie