Met kinderen naar Fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Forrofan
Artikels: 0
Berichten: 39
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 19:26

Met kinderen naar Fortaleza

Bericht door Forrofan » ma dec 03, 2007 17:38

Oi hier is Forrofan, overgestapt van het reisforum naar hier.

Afijn ik ben in augustus voor het eerst in Fortaleza geweest. Men man en twee kids (man werkt in Brazil). Het is ons erg goed bevallen, dus we gaan nu met de kerst weer!!!!!

Zijn er meer mensen die met kinderen in Fortaleza zijn geweest? Die van ons zijn 11 en 13. Hebben jullie nog tips? Leuke plekken om naar toe te gaan. Ik heb zelf ook leuke ervaringen misschien kunnen we ze delen

Groetjes
Forrofan :lol:



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » ma dec 03, 2007 18:18

Beste Forrofan,

An de Beira Mar, vlakbij de Sateh Hut ligt 'Club Nautico'

Dit is een gesloten complex met 4 zwembaden, een olymipsch zwembad, een zwembad met springplank, glijbanen, tennisbanen, zeer goedkoop barretje met eten en drinken, een uitstekend restaurant, voldoende tafetjes in de schaduw etc.

Voor kinderen ideaal, je hebt er geen last van de strand verkopers en je kinderen kunnen zich uitstekend amuseren.

De kosten zijn R$ 160 voor de hele familie per maand. Je hebt dan onbeperkt toegang.
Op een doordeweekse werkdag stap je binnen met idetiteitsbewijzen en pasfoto's van iedereen, betaalt en je bent klaar.

Het is geen Beach Park, maar wel een lekkere verfrissing.



Gebruikersavatar
Forrofan
Artikels: 0
Berichten: 39
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 19:26

Bericht door Forrofan » ma dec 03, 2007 19:46

Dank je wel voor je reactie, een hele goede tip. Ik ga het noteren, idd een leuk alternatief voor Beachpart. Dat was leuk voor een keertje, aangezien de prijs erg hoog is haal je dat voor een tweede keer wel uit je hoofd.

Wij gingen vaak naar Prainha, naar baracca Mar en Sol. Een heerlijk plekje waar de kinderen lekker in zee kunnen zwemmen en in het zwembad(je) kunnen spelen. Er waren meestal wel andere kinderen. Tevens kun je er goed eten. De eigenaar is Luigi, een Hollander. Er komen vaak meerdere Hollanders een biertje drinken. In het weekend is er nog wel eens live muziek.

Op zaterdagmiddag vonden wij het op Coco beach ook goed vertoeven, een leuk zwembad met glijbaan voor de kids. Wij ondertussen genieten van caprainha en live muziek.

Verder is het me opgevallen dat kinderen altijd overal erg welkom zijn.

Aanradertje dus



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » ma dec 03, 2007 21:50

Jim, ik neem aan dat de club wel een dag per week gesloten is, bijvoorbeeld op maandag.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » ma dec 03, 2007 22:09

De club is altijd geopend vanaf 6 uur 's morgens tot 22:00, behalve op zondag, dan sluit hij al om 16:00 uur



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » di dec 04, 2007 11:44

JimVe schreef:Beste Forrofan,

An de Beira Mar, vlakbij de Sateh Hut ligt 'Club Nautico'

Dit is een gesloten complex met 4 zwembaden, een olymipsch zwembad, een zwembad met springplank, glijbanen, tennisbanen, zeer goedkoop barretje met eten en drinken, een uitstekend restaurant, voldoende tafetjes in de schaduw etc.

Voor kinderen ideaal, je hebt er geen last van de strand verkopers en je kinderen kunnen zich uitstekend amuseren.

De kosten zijn R$ 160 voor de hele familie per maand. Je hebt dan onbeperkt toegang.
Op een doordeweekse werkdag stap je binnen met idetiteitsbewijzen en pasfoto's van iedereen, betaalt en je bent klaar.

Het is geen Beach Park, maar wel een lekkere verfrissing.
wat een verschil, Beach park kost 90 reais p.p. per dag :shock:



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di dec 04, 2007 13:37

Ik ben nog nooit naar Beach park geweest en voor 90 reais zal ik dat ook nooit doen! Veel Braziliaanse gezinnen met 2 kinderen zijn zo voor een dag zowat een maandsalaris kwijt!
Waarschijnlijk dus alleen weggelegd voor toeristen en de rijke Braziliaan.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Rene van Doorn
Artikels: 0
Berichten: 174
Lid geworden op: ma mar 05, 2007 15:53
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht door Rene van Doorn » di dec 04, 2007 14:11

Wij gaan wel altijd 1x per vakantie naar het Beach Park, geweldig park
voor kinderen en volwassenen, en tsja, 80-90 Reais is voor
Braziliaanse begrippen duur maar als je naar de Efteling gaat ben
je volgens mij nog duurder uit.........


hand in hand kameraden

Gebruikersavatar
Forrofan
Artikels: 0
Berichten: 39
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 19:26

Bericht door Forrofan » di dec 04, 2007 15:28

Beachpark is best leuk, je kunt je er een hele dag vermaken.

De ellende is alleen dat als je op de vakantie in beachpark bent geweest alle andere zwembaden maar saai zijn :sad: .

Dus tip..... plan het aan het einde van je vakantie.
Voorkom verwende nesten....
(nou ja verwend zijn ze zowieso al, als ze twee keer per jaar op vakantie gaan in Brazilie 8) )



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » di dec 04, 2007 15:59

Ben er ook geweest, is inderdaad super duur, vergeleken met het beachpark waar ik vd zomer in spanje met haar ben geweest(intree 18 euro PP). Denk ook niet dat ik er voor een 2e keer naar toe ga, dan zit ik liever een dag in cumbuco aan het zwembad op het strand, met een koude rakker in mijn handen. Wat mij wel opviel was, dat ik zo beetje de enige europeaan was in dat beachpark,dus zat brasilianen met geld blijkbaar.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » wo dec 05, 2007 16:38

over de Nautico gesproken; is dat niet ergens in de buurt van dat appartement dat ik in februari van jou huur, René?



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » wo dec 05, 2007 16:40

Nautico ligt aan de Beira Mar, prachtige oude panden, tegenover Pao de Acucar 24H.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » wo dec 05, 2007 16:46

ik dacht dat er meerdere van die sportcomplexen waren aan de Beira Mar, tenzij die andere privé zijn...



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » wo dec 05, 2007 16:49




Plaats reactie