Favoriete excursie vanuit Fortaleza?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie

locaties:

Combuco
0
Geen stemmen
Jericoacoara
2
17%
Canoa Quebrada
6
50%
Morro Branco
0
Geen stemmen
Lagoinha
1
8%
andere locatie in Ceara
1
8%
buiten Ceara
2
17%
 
Totaal aantal stemmen: 12

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Favoriete excursie vanuit Fortaleza?

Bericht door Wade » ma nov 19, 2007 09:39

Naar waar maak jij het liefste een twee-drie daags tripje vanuit Fortaleza?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma nov 19, 2007 12:08

Jericoacoara uiteraard...het prachtigste plekje van Ceara zonder enige twijfel... :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » ma nov 19, 2007 12:37

Salseros schreef:Jericoacoara uiteraard...het prachtigste plekje van Ceara zonder enige twijfel... :)
daar ben ik het mee eens alhoewel de lange busreis daar wel een flink nadeel is. voor mij toch, ik wordt steeds misselijk op een bus.

Combuco vond ik ook wel leuk, wat meer avontuur met o.a. jetski op een meertje en 'snowboarden' op de duinen. alleen jammer dat je niet zelf met zo'n buggy in de duinen mag racen, ik vind dat een beetje belachelijk dat je daar een vergunning moet voor hebben. alsof je wél verzekerd bent bij een ongeval wanneer je daar met de eerste de beste local meerijdt die het je komt aanbieden... :slaan:

Canoa Quebrada gaan we waarschijnlijk nog een keer opnieuw heen, de vorige keer was ik de avond van de eerste dag al zo ziek dat ik mijn bed niet meer uitkon en ben dat mijn hele verblijf gebleven. ik heb zelfs de terugreis met een dag uitgesteld omdat ik nog niet in staat was om te reizen en ik vreesde dat ik de hele bus onder zou kotsen...



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » zo dec 09, 2007 16:27

Vind sao Luis ook wel leuk,en goed te doen vanuit Fortaleza. Lencois maranhense is 1 van de mooiste gebieden die ik in Brazilie bezocht heb



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo dec 09, 2007 17:04

Goed te doen? Sao Luis ligt wel 877 kilometer van Fortaleza... misschien met een binnenlandse vlucht inderdaad leuk, maar met de auto een beetje ver... laat staan met de bus.
Ik kon iemand uit Sao Luis, die ging inderdaad met de bus, incl. overstappen ben je dan meer dan 24 uur onderweg. :shock:

Het moet wel mooi zijn in Sao Luis trouwens...



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » ma dec 10, 2007 11:21

voor mij uiteraard ook jericoacoara ik kan het daar wel een tijdje uithouden nu in november reeds voor de derde maal er naartoe geweest en wade,steeds zelf met de auto gereden binnen de vijf uur ben je daar met een paar stops zonder ziek te worden :D Voor mei 2008 staat bij mij maranhao en sao luis op het programma waarschijnlijk ga ik het zelf met de wagen doen in 3 dagen er naar toe dag 1 jeri en door naar parnaiba dag 2 nog is een 300km bollen ergens overnachten en dag 3 tot in sao luis dan laat ik de wagen daar achter en terug met een vlucht.



Paul
Artikels: 0
Berichten: 423
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 19:36
Locatie: Tilburg

favoriete excursie

Bericht door Paul » ma dec 10, 2007 12:28

Hoe heb je dat laatste stukje door de duinen gedaan naar Jeri, Maxx? Zo'n plaatselijke gids ingehuurd? Over het strand?



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » ma dec 10, 2007 20:57

ja paul in jijoca de jericoara pik je een gids op 20 real best een officiele met een geel hemdje met embleem want er zitten vele cowboy's tussen en dan kan je op weg langs een rooie aardeweg vol gaten en bulten en eens daardoor een stuk duinen en strand,de afstand scheelt wel van gids tot gids want ik ben al met 3 verschillende gereden en langs twee totaal andere richtingen jeri binnengereden de laatste keer viel heel goed mee de kortste en gemakkelijkste weg door de duinen mits een goeie banden spanning(bijna plat)kom je er zonder al te veel problemen doorheen ondanks we met zijn vijven in de fiat palio zaten slechts een paar maal goed met de buik over het zand,in het terug gaan had ik jao een bevriende buggychauffeur gevraagd om ons terug te loodsen,de brave man had voor ons nog wat in petto een heuse rit uit paris-dakar nu met slechts 2 in de palio toch maar slechts één keer goed vast gereden maar het was spectaculeir en ik kan het iedereen aanraden het is een avontuur op zich,als je een beetje met een stuur overweg kan en je pk's weet te verdelen moet het haalbaar zijn,ik kreeg bovendien van de prof buggyrijder jao het predikaat muito bom motorista :D
nog een tip bij het teruggaan in gijoca terug lucht in je banden laten doen en tanken! :lol:
Bijlagen
tanken
tanken
Afbeelding 144.jpg (80.99 KiB) 5809 keer bekeken



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » di dec 11, 2007 21:29

canoa quebrada zijn we laatst geweest, was wel leuk voor die paar dagen. wel rustig overigens.... :D



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za dec 15, 2007 12:23

maxx schreef:ja paul in jijoca de jericoara pik je een gids op 20 real best een officiele met een geel hemdje met embleem want er zitten vele cowboy's tussen en dan kan je op weg langs een rooie aardeweg vol gaten en bulten en eens daardoor een stuk duinen en strand,de afstand scheelt wel van gids tot gids want ik ben al met 3 verschillende gereden en langs twee totaal andere richtingen jeri binnengereden de laatste keer viel heel goed mee de kortste en gemakkelijkste weg door de duinen mits een goeie banden spanning(bijna plat)kom je er zonder al te veel problemen doorheen ondanks we met zijn vijven in de fiat palio zaten slechts een paar maal goed met de buik over het zand,in het terug gaan had ik jao een bevriende buggychauffeur gevraagd om ons terug te loodsen,de brave man had voor ons nog wat in petto een heuse rit uit paris-dakar nu met slechts 2 in de palio toch maar slechts één keer goed vast gereden maar het was spectaculeir en ik kan het iedereen aanraden het is een avontuur op zich,als je een beetje met een stuur overweg kan en je pk's weet te verdelen moet het haalbaar zijn,ik kreeg bovendien van de prof buggyrijder jao het predikaat muito bom motorista :D
nog een tip bij het teruggaan in gijoca terug lucht in je banden laten doen en tanken! :lol:
Bijlagen
Afbeelding 039.jpg
Afbeelding 039.jpg (38.03 KiB) 5785 keer bekeken



Plaats reactie