Pin problemen in Brazilie

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » wo jan 09, 2013 13:28

Ok, sorry. Hoe is de actuele situatie? probeer ook eens een bb anders dan op de Abolição of centro.


Nada

muddyron
Artikels: 0

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door muddyron » wo jan 09, 2013 17:16

ik probeer helemaal geen banco do brasil meer voorlopig herm ,als je het nl. probeert en het lukt niet word het geld nl wel gelijk afgeboekt van je rekening,anders koop je maar een ticket en probeer je het zelf,misschien gaat het bij jou wel goed.
mijn vertrouwen in de banco do brasil is totaal onder het nulpunt gedaald.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door comulder » do jan 10, 2013 11:27

Bij mij is het vertouwen in Banco do Brasil al meer dan 10 jaar geleden totaal verdwenen. Ben sindsdien tevreden clant bij HSBC.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » do jan 10, 2013 15:04

muddyron schreef:ik probeer helemaal geen banco do brasil meer voorlopig herm ,als je het nl. probeert en het lukt niet word het geld nl wel gelijk afgeboekt van je rekening,anders koop je maar een ticket en probeer je het zelf,misschien gaat het bij jou wel goed.
mijn vertrouwen in de banco do brasil is totaal onder het nulpunt gedaald.
Ik pin regelmatig bij een bb maar dan niet de genoemde locaties. Ik pin bijvoorbeeld in Messejana, of naast Ceasa, zelden problemen. Mocht de automaat een keer vaslopen zoals bij alle pin automaten in Brasil soms gebeurt, dan boekt in mijn geval de ING de reservering automatisch na een 3-5 werkdagen weer retour.


Nada

muddyron
Artikels: 0

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door muddyron » do jan 10, 2013 18:38

herm scroll eens een beetje op bij dit topic ,dit gaat over een algemene storing bij in ieder geval alle pinautomaten van banco do brasil in Ceara en misschien ook nog wel buiten Ceara.
bij de ING waar ik klant ben ,vertelden ze mij dat er honderden gedupeerde nederlanders zijn en niet alleen maar nederlanders ,maar iedereen met een buitenlandse maestro credit card is geconfronteerd geweest met deze storing als ze in de periode half december bij een banco do brasil pinautomaat geld hebben geprobeerd op te nemen.
of het probleem inmiddels opgelost weet ik niet ,wat ik wel weet is dat ik geen pinautomaten van de banco do brasil meer gebruik voorlopig.
herm,je moet proberen te leren van ervaringen van jouw landgenoten en geen twee dingen door elkaar halen,dit was geen storing van een incidentele pinautomaat en het geld werd ook niet automatisch teruggestort na 3 a 5 werkdagen,maar alleen na schriftelijk verzoek bij mijn eigen bank en tot nu toe heb ik het nog steeds niet terug ,al werd mij vanmorgen vanuit nederland verzekerd dat dat binnen nu en 7 werkdagen teruggestort zou worden,let wel mocht de ING dat geld niet terugkrijgen van banco do brasil word het alsnog afgeschreven van mijn rekening .
als je dit hele topic goed gelezen had,dan had je al kunnen weten dat dit geen gewone storing was herm,daarom begrijp ik jouw post van hierboven absoluut niet, maar nogmaals blijf vooral pinnen bij banco do brasil,prima bank!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door muddyron op do jan 10, 2013 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.



moosalino
Artikels: 0
Berichten: 162
Lid geworden op: wo feb 13, 2008 20:39
Locatie: hillegom

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door moosalino » do jan 10, 2013 19:25

klopt mijn broertje had hetzelfde in beberibe was ook geld afgeschreven en hij had niks ontvangen



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » vr jan 11, 2013 09:19

Muddyron, er was helemaal geen algemene storing, dit waren lokale storingen bij de pinautomaten zoals beschreven, zie onderstaand wat willekeurige opnamen van mijzelf. Ik ken nog meer mensen die met een NL pas in december probleemloos geldopnamen bij bb hebben gedaan in Fortaleza.
Probeer niet zo irritant belerend te zijn, niemand heeft de waarheid in pacht, of geloof jij de manager van een bb bijkantoortje op zijn bolle ogen??

28-12-12 20:50 GELDAUTOMAAT
BANCO DO BRASIL / BRAZIL
BRL KOERS 2,68568
ING BANK NV PASTRANSACTIES GM Af
16-12-12 13:29 GELDAUTOMAAT
BANCO DO BRASIL / BRAZIL
BRL KOERS 2,69805
ING BANK NV PASTRANSACTIES GM Af
30-11-12 20:50 GELDAUTOMAAT
BANCO DO BRASIL / BRAZIL
BRL KOERS 2,69865
ING BANK NV PASTRANSACTIES GM Af
14-11-12 20:53 GELDAUTOMAAT
BANCO DO BRASIL / BRAZIL
ING BANK NV PASTRANSACTIES GM Af


Nada

comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door comulder » vr jan 11, 2013 09:25

BB is gewoon een ongelofelijke KUT-bank. Qua arrogantie kunnen ze zich ruimschoots meten met ABN.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » vr jan 11, 2013 09:26

moosalino schreef:klopt mijn broertje had hetzelfde in beberibe was ook geld afgeschreven en hij had niks ontvangen
Dat gebeurd in Brazilie nou eenmaal soms wel eens met die automaten, normaal krijg je dat later altijd retour vd bank. Wil je dat helemaal voorkomen dan moet je geen geld opnemen met een pinpas maar contant wisselen, heeft ook zo wat risico's...


Nada

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » vr jan 11, 2013 09:28

comulder schreef:BB is gewoon een ongelofelijke KUT-bank. Qua arrogantie kunnen ze zich ruimschoots meten met ABN.
Ach dat geldt voor alle banken, ook in NL. ben je wel eens bij Bradesco geweest? Het hangt er natuurlijk ook van af wie je daar treft, sommige bb medewerkers zijn ook heel aardig en behulpzaam hoor.


Nada

muddyron
Artikels: 0

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door muddyron » vr jan 11, 2013 16:24

ik geef het op herm ,blijkbaar kun je niet goed lezen, waarschijnlijk hebben alle nederlanders overal in CEARA te maken gehad met jouw lokale storing en uiteraard weten klantenservice van zowel BANCO DO BRASIL als ook ING BANK , waar ik uitgebreid mee gebeld heb en mij verteld hebben dat het een grote storing was,ook niet waar ze het over hebben ,misschien kun jij hun even bellen en uitleggen dat er niets aan de hand is,is het probleem gelijk opgelost.
over irrirant en belerend gesproken.
de dag dat het bij mij misging was 8 december ,en hoelang daarvoor en daarna de storing duurde weet ik niet,wel werd de week erna op alle pinautomaten van de banco do brasil gewaarschuwd ze niet te gebruiken voor geldverkeer met internationale creditcards(is zelfs een foto van hier in dit topic)
en verder herm, zoek het lekker uit ,in het land van de blinden is eenoog koning zullen we maar zeggen .



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door quasimodo » vr jan 11, 2013 18:23

Ik lees dat skimmen en klonen vaak alleen een probleem is met buitenlandse passen dus heb je er in een kleine plaats vaak geen last van. Waarom zouden braziliaanse banken daar iets aan doen, lijkt me meer een probleem van europese banken omdat die de schade hebben. Wat betreft die storing dat er wel geld afgeschreven wordt, maar geen geld word uitgekeerd. Dit zal vanzelf opgelost worden, of de storing word verholpen of de banken doen straks geen pintransacties meer met hsbc in Brazilie en kun je daar helemaal niet meer pinnen. Ik heb ook nog niemand gehoord die zijn geld niet terug krijgt. Problemen komen ook vaak genoeg voor in Europa. Dus waarom de discussie of je daar wel of niet meer gaat pinnen. Ben blij dat je op dit forum gewaarschuwd word waar er problemen zijn en waar het goed gaat en doe er je voordeel mee, of niet.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door Salseros » vr jan 11, 2013 20:09

Nog onderstaand bericht ontvangen uit anonieme bron...

Ter informatie...
Bij Banco Brasil aan de Avenida Abolicao zijn de pinautomaten (5 stuks) nog steeds 10 Januari voorzien van een stikker dat buitenlandse betalingshandelingen niet mogelijk zijn.
Bij navraag wanneer er weer buitenlandse betalingshandeling mogelijk waren kon men mij geen antwoord geven.
Toen ik meldde dat er bij Banco Brasil Santos Dumont geen problemen waren met buitenlandse betalings handelingen kon men geen antwoord geven.
Het skimmen had de laatste tijd veel plaats bij Banco Brasil Avenida Abolicao waarbij er geld werd afgeschreven in Caucaia !


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

muddyron
Artikels: 0

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door muddyron » vr jan 11, 2013 20:54

even voor de goede orde robert ,ik heb niet gepind bij banco do brasil op de abolicao ,maar bij een pinautomaat van banco do brasil in een supermarkt van pau de acucar,maar wie wil het risico nu lopen dat het misgaat bij welke pinautomaat dan ook van de banco do brasil op dit moment.
net als mtilburg al schreef ,beste alternatief en nog nooit geen problemen mee gehad is de HSCB bank.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door Wade » za jan 12, 2013 12:21

Salseros schreef:Het skimmen had de laatste tijd veel plaats bij Banco Brasil Avenida Abolicao waarbij er geld werd afgeschreven in Caucaia !
Dit lijkt me dan ook het ultieme bewijs te zijn dat Raj het meesterbrein is achter deze criminele organisatie, met de Feyenoordbar als hoofdkwartier!

Vroeger ging ik meestal ook pinnen bij BB aan de Abolição omdat mijn appartement daar in de buurt was en omdat je bij BB per keer 1000 R$ kon opvragen i.p.v. de 600 bij Bradesco. Nooit skimproblemen gehad, maar ik spreek wel al over een paar jaar terug.
Tegenwoordig verblijven we mij de schoonfamilie en pin ik bij de Citibank in Aldeota (R. Vicente Linhares) omdat mijn Visa van die bank is. Geen onveilig gevoel (zoals bij BB op Abolição met die bedelende moeder altijd voor de deur), pinautomaten staan allemaal binnen in de wachtzaal waar steeds een securityman staat (ook 's avonds).



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door ronny » za jan 12, 2013 19:10

Banco do Brasil op de Av.Monsenhor Tabosa nog nooit problemen gehad.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » ma jan 14, 2013 14:20

muddyron schreef:ik geef het op herm ,blijkbaar kun je niet goed lezen, waarschijnlijk hebben alle nederlanders overal in CEARA te maken gehad met jouw lokale storing en uiteraard weten klantenservice van zowel BANCO DO BRASIL als ook ING BANK , waar ik uitgebreid mee gebeld heb en mij verteld hebben dat het een grote storing was,ook niet waar ze het over hebben ,misschien kun jij hun even bellen en uitleggen dat er niets aan de hand is,is het probleem gelijk opgelost.
over irrirant en belerend gesproken.
de dag dat het bij mij misging was 8 december ,en hoelang daarvoor en daarna de storing duurde weet ik niet,wel werd de week erna op alle pinautomaten van de banco do brasil gewaarschuwd ze niet te gebruiken voor geldverkeer met internationale creditcards(is zelfs een foto van hier in dit topic)
en verder herm, zoek het lekker uit ,in het land van de blinden is eenoog koning zullen we maar zeggen .
Bedankt voor de toelichting over de grote storing...van 1 dag :roll:


Nada

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door herm » ma jan 14, 2013 14:24

muddyron schreef:even voor de goede orde robert ,ik heb niet gepind bij banco do brasil op de abolicao ,maar bij een pinautomaat van banco do brasil in een supermarkt van pau de acucar,maar wie wil het risico nu lopen dat het misgaat bij welke pinautomaat dan ook van de banco do brasil op dit moment.
net als mtilburg al schreef ,beste alternatief en nog nooit geen problemen mee gehad is de HSCB bank.
Ook bij HSBC kan het mis gaan, er is altijd een risico op storing tijdens/na de transactie.
Voor zover ik weet heeft iedereen die het overkomen is altijd wel het eventueel onterecht afgeboekte bedrag terug gehad van zijn NL bank, en meestal gaat dat vanzelf na een paar dagen.
Laatst gewijzigd door herm op di jan 15, 2013 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.


Nada

comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door comulder » ma jan 14, 2013 14:49

Inderdaad Herm, een hele goede tip van Muddyron. Ook mijn ervaringen met HSBC in Fortaleza zijn zonder uitzondering prima. Helaas kan ik dan van BB niet zeggen. En nee, ik heb geen aandelen HSBC. Er zijn trouwens meer dan voldoende HSBC-vestigingen in Fortaleza te vinden. Zelf bezoek ik meestal de vestiging aan Monsenhor Tabosa en soms die aan Santos Dumont. Overigens kon ik afgelopen zomer in Sao Paulo niet terecht bij HSBC maar dat is een heel ander verhaal!



muddyron
Artikels: 0

Re: Pin problemen in Brazilie

Bericht door muddyron » ma jan 14, 2013 15:20

wat zit je nou de hele tijd te zeiken,herm,als je toch niet goed een topic kunt lezen,allerlei onzin uitkraamt ,weigert te erkennen dat de banco do brasil een probleem had ,niet probeert om via dit forum mensen te waarschuwen voorzichtig te zijn met pinnen daar nu ,als een klein verwend kind ligt te jengelen om zijn gelijk te halen wat je niet hebt,dan moet je toch wel een geweldig egoprobleem hebben als je dan zo koppig en blind door blijft zeuren over dat er volgens jou niets aan de hand is.
de mensen die voorlopig geld zijn kwijtgeraakt weten dat er iets aan de hand is hermpje en zitten echt niet op een snotneus als jou te wachten die geen flauw idee heeft waar hij het over heeft ,maar alleen zijn gelijk wil halen.
dit is de laatste keer dat ik op dit topic reageer wat betreft jouw bijdrage verwend jongetje.



Plaats reactie