Regenseizoen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Regenseizoen

Bericht door Hugo » do okt 11, 2007 12:37

Hallo,

Wij zijn afgelopen september voor het eerst in Fortaleza geweest en ons zeer goed bevallen.
Ik wil denk ik volgend jaar weer gaan, maar dan een andere periode. Ik heb ergens een statistiek gezien ergens op internet (weet even niet meer waar) dat het regenseizoen in April is. Ik heb ook verhalen gehoord dat er de maanden ervoor ook al veel regen valt.
Wat is nu waar? Als ik ga wil ik wel zon hebben, in nederland hebben we al genoeg regen dacht ik zo!

Bedankt alvast.



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » do okt 11, 2007 16:19

Vanaf eind februari t/m mei kan het flink regenen, het ene jaar wat meer dan het andere jaar. Vaak, als je 's morgens wakker wordt, denk je, dat wordt niks vandaag, maar blijkt het 's middags 100% mee te vallen.

Ik heb er mijn vakantie nog nooit door laten verpesten.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr okt 12, 2007 12:36

Het klimaat is wereldweid aan het veranderen, ook in Brazilie... vroeger was het misschien alleen in maart/april regenseizoen, maar de laatste jaren zijn er vanaf februari al regelmatig regenachtige dagen.
Als je zekerheid wilt hebben op mooi weer kun gewoon het beste ergens tussen juni en december gaan!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » vr okt 12, 2007 19:25

Ok bedankt, ik neem het zekere voor het onzekere en zal maar na mei gaan boeken...



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » ma dec 03, 2007 01:43

Ik heb zelf in Paraíba gewoond, toch niet zó ver van Fortaleza en daar waren juni en juli soms maanden dat het aan een stuk door goot.
En ik ben de laatste jaren ook wel eens in een regenend Fortaleza aangekomen maar ik kan me de periode van het jaar niet herinneren omdat ik er diverse malen per jaar heenreisde.



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » ma dec 03, 2007 05:53

Flesh, in juni juli, hier in Fortaleza, regent het bijna niet, of helemaal niet.
Misschien een verloren buitje snachts of in de ochtend maar dat mag geen naam hebben.



Plaats reactie