Vakantie fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
feyenoord123
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: wo feb 15, 2012 21:46

Vakantie fortaleza

Bericht door feyenoord123 » wo feb 15, 2012 22:25

Hallo Mensen,

Een oudere groep jongeren uit ons dorp is 5 jaar geleden naar fortaleza geweest.
Zij vonden het zo fantastisch dat ze destijds 4x zijn geweest in 2 jaar tijd.

Nu willen wij (de wat jongere groep uit het dorp 8 personen a 22/23 jaar) ook naar Fortaleza.
Ik hoef niet uit te leggen waarom.

Nu lees ik alleen overal dat het veel slechter / gevaarlijker is in Fortaleza en dat is het niet meer het fortaleza is van 4 jaar geleden.

Kunnen jullie dit bevestigen of ontkrachten? Ik ben namelijk erg benieuwd of dit allemaal klopt.
Een top vakantie maak je zelf, maar de omgeving moet natuurlijk wel een beetje meewerken.

Ik hoor het graag.
Bedankt.


Groetjes,
Mark



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vakantie fortaleza

Bericht door Salseros » do feb 16, 2012 13:42

Hoi Mark,

Welkom op het forum.

Het is nu wel een stuk minder dan zo'n 5 jaar geleden, maar nog steeds kun je er prima vermaken. Kwa veiligheid heb ik zelf de afgelopen jaren geen verschil gemerkt. De prijzen zijn natuurlijk een stuk gestegen en er is een slechte koers, wat gezorgd heeft voor een behoorlijke afname van de Europeaanse toerist. Andere plaatsen in de omgeving merken echter een opmars, zoals Canoa Quebrada en Cumbuco, deze zijn vanaf Fortaleza ook vrij makkelijk te bereiken.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Vakantie fortaleza

Bericht door René » vr feb 17, 2012 03:07

Wat bedoelen ze met slechter? Ik ga er van uit dat ze duurder/minder Nederlanders bedoelen, en dat is zeker waar. Ten eerste heb je de inflatie van de afgelopen 5 jaar en daarnaast lag de koers van de real 5 jaar geleden rond de 3.50 en nu rond de 2.25. Het is dus zeker duurder geworden, met als gevolg dat het buitenlands toerisme enorm gedaald is.

Onveiliger? Ik denk het tegenovergestelde. Sinds we de "ronda" hebben is het hier voor mijn gevoel veilger geworden. Neemt niet weg dat je moet weten waar je wel en niet kunt gaan, en niet met dure sieraden, camera's en/of pakken geld moet rondlopen.
Succes,
René
p.s. Ronda/policia do quarteirão; een jaar of 5 geleden heeft de staat Ceara 300 Toyota's Hilux aangeschaft. Elk van deze auto's (met 2-4 PM's) heeft zijn eigen vaste buurtje waar ze 24 uur per dag rondrijden. Elke auto heeft een eigen telefoonnummer en kan door een bewoner dus direct gebeld worden. Weet je het directe nummer niet, dan kun je 190 bellen en sturen zij de dichtst bijzijnde Ronda



Ben
Artikels: 0
Berichten: 31
Lid geworden op: ma feb 25, 2008 22:13

Re: Vakantie fortaleza

Bericht door Ben » do feb 23, 2012 18:42

Bovenstaande kan ik bevestigen, laatste keer Fortaleza voor een langere periode + 3 dagen was voor mij 4 jaar geleden ben twee weken geleden 3 dagen geweest en het viel mij op hoe erg de achteruitgang is zeker rond Iracema lijkt het wel uitgestorven in vergelijk met toen. Heineken Bar en Pintje bijna leeg of geheel leeg, Zippi is nog redelijk druk en de Forro is ook niet meer wat het geweest is na sluiten van de beneden bar. Prijzen op stranden zijn ook behoorlijk hoog maar dat is op meerdere plaatsen zo, zit nu twee weken in Sao Luis en hier betaal je in vergelijkbare strandtenten 5 reais voor een 600 ml fles. Echter in de uitgaangsgelegenheden liggen de prijzen beduidend lager ook 5 reais voor een 600 ml fles! Morgen weer terug naar Forta voor een dag of drie en dan zit het er weer op!
Als je voor het eerst gaat zul je het zeker naar je zin hebben laat je door deze berichten niet beinvloeden wij hebben vergelijkingsmateriaal :)



Plaats reactie