info overzetten pensioen naar Brazilie

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Fred
Artikels: 0
Berichten: 9
Lid geworden op: wo sep 26, 2007 11:29
Locatie: Amsterdam

info overzetten pensioen naar Brazilie

Bericht door Fred » wo sep 26, 2007 14:46

Wie o wie kan mij van advies dienen wat betreft het overzetten van mijn pensioen naar Brazilie. En dan denk ik niet aan het overzetten naar een pensioenfonds maar het liefst naar een spaarrekening. Dit omdat de rente per maand dan voldoende is om een basisinkomen te hebben naar Braziliaanse begrippen. Ik ben nl. van plan een bedrijfje op te zetten in Brazilie. Feitelijk ben ik hier al mee bezig maar wil dit financieel verantwoord doen en niet eindigen als menig andere Gringo in Brazilie en met hangende pootjes weerterug moeten naar Nederland.

Ik heb het nl wel gehad met dit k*tland.
:mad:
groeten Fred


Niets is onmogelijk

Sixpack

No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » wo sep 26, 2007 20:55

Fred, begrip je ergenis over Nederland! Kan je helaas niet helpen met je pensioenvraag maar ben wel benieuwd wat voor'n bedrijfje je gaat opzetten!

Met hoeveel geld wil je gaan rentenieren btw?



Fred
Artikels: 0
Berichten: 9
Lid geworden op: wo sep 26, 2007 11:29
Locatie: Amsterdam

pensioen

Bericht door Fred » do sep 27, 2007 12:00

Dat hangt er dus vanaf hoeveel ik van mijn pensioenfonds meekrijg. Dit zal waarschijnlijk neerkomen op ong. 70 a 80.000 Euro. En dan heb ik nog wat spaargeld wat ik overhoud van wat ik binnenkrijg via mijn bouwbedrijf.

Dus er is nog een hoop onzeker. Ik ga overigens pas als ik zeker weet dat ik alles goed geregeld heb. Hou wel van risisco's maar het moet wel haalbaar zijn.

Fred


Niets is onmogelijk

Sixpack

Gebruikersavatar
Janvanel
Artikels: 0
Berichten: 276
Lid geworden op: do nov 15, 2007 15:07
Locatie: Fortaleza (CE)

Bericht door Janvanel » di dec 18, 2007 16:14

Fred,
Als ik je goed begrijp wil je je pensioen aanspraken dus afkopen, zo ja krijg je met de belastingdienst te maken die daar een flink deel van zullen inpikken. Ik ben officieel geëmigreerd en kreeg een zg conserverende aanslag van meer dan € 130.000 inclusief rente over gekapitaliseerde pensioen aanspraken van € 240.000. Die aanslag hoef ik niet te betalen zolang ik mijn pensioen maar niet afkoop verder vervalt die aanslag na 10 jaar. Ik heb daar wel bezwaar tegen aangetekend, al was het maar uit pure hufterigheid, omdat de conserverende aanslag in strijd is met de europeesche rgelgeving. het bezwaar wordt bu aangehouden in afwachting van uitspraak vanhet hoogste (europeesche ????) gerechtshof. Als je het kapitaal dus niet echt nodig hebt, het pensioen gewoon maandelijks op een rekening in Nederland laten storten en hier (Brasil !!!)pinnen.



Plaats reactie