naheffingen binnenlandse markt binnen BR ?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

naheffingen binnenlandse markt binnen BR ?

Bericht door Bert » vr nov 18, 2011 00:08

Ik wil vanuit SP wat audio apparatuur bestellen en laten versturen naar Fortaleza. Nu zegt de mercado livre verkoper
dat hij al bij meerdere bestellingen naar Fortaleza de police federal de bestellingen vast hebben gehouden op Pinto Martins en dat de kopers 25% opslag moesten betalen.

Vermoedelijk zijn deze producten vanuit SP zoveel goedkoper dan hier in CE omdat deze verkoper op 1 of andere manier de importheffingen kan omzeilen. Maar vanuit de binnenlandse markt zou je dan niet verwachten dat de douane goederen controleert. Zou ik met een Sedex versturing ook dit risico lopen? Bestaan er anders vrachtvervoerders die over land producten vervoeren door heel Brazilie ? Is dat Pac, iemand hier ervaring mee?



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Re: naheffingen binnenlandse markt binnen BR ?

Bericht door Jonesy » vr nov 18, 2011 05:36

hai bert ik heb ook al paar keer wat besteld in SP via mercadolivre en gewoon Sedex gebruikt,altijd gewoon aangekomen duurt wel ff maar ok,kosten afhankelijk van wat je besteld maar meestal vrij kostbaar 30-70rs.verder zou ik wel ff de reputatie van de verkoper(zoals ze het hier noemen) checken of het wel betrouwbaar is.mocht je ivm handel grotere aantallen kopen dan kan je beter bij verschillende verkopers bestellen want grote vrachten daar willen ze nog wel eens wat moeilijk over doen zo heb ik begrepen ;-).suc6

Greetz Jonesy


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: naheffingen binnenlandse markt binnen BR ?

Bericht door Bert » vr nov 18, 2011 20:25

Hey Jonesy

Toevallig kreeg ik vandaag mijn eerste bestelling uit SP binnen. Ook met Sedex en gekocht via mercadolivre. Dit was echter maar een klein pakketje. Ik geloof dat Sedex hiervoor inderdaad 30$R koste.
De speakers die ik wil bestellen wegen 20kg per stuk. Ik denk dat ik er om te testen gewoon 1 bestel en daarna
de rest. Toch blijf ik het een raar verhaal vinden dat ze bij een pakketje uit SP! naheffingen doen. Ga mij er nog even verder in verdiepen want verder op dit forum weet de rest er ook blijkbaar niks van.



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Re: naheffingen binnenlandse markt binnen BR ?

Bericht door Jonesy » za nov 19, 2011 03:22

de bezorgkosten kan je op de site berekenen via het ingeven van je postcode vermeld het hier even voor het geval je dat misschien niet gezien hebt of wist..succes ermee


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: naheffingen binnenlandse markt binnen BR ?

Bericht door René » za nov 19, 2011 23:46

Goederen dia via een transport onderneming over de staatgrens worden gebracht, worden aan deze grens gestopt en moet er een soort invoerbelasting betaald worden. Koop je kleine dingen, verstuurt verkoper dit via de post (SEDEX) waar normaal gesproken geen controle op wordt uigevoerd binnen BR (vanuit buitenland wel en kun je hoge invoerrechten moeten betalen).
Normaal gesproken betalen profesionele internet verkoop organisaties deze belasting. Heb zelf ooit eens 6 TV's via ponofrio.com.br gekocht. Werd toen door vervoerder gebeld dat ie een probleem had om Ceara binnen te komen zonder belasting te betalen. Toen naar Pontofrio.com.br gebeld en een dag later werd alles zonder bijbetaling, met stempel van vrijstelling, netjes thuisbezorgd.
Groet,
René



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: naheffingen binnenlandse markt binnen BR ?

Bericht door Bert » ma nov 21, 2011 17:55

Oke bedankt voor de reacties.

Ga de gok wel nemen. Kan kiezen uit verzending via Sedex en Pac. Ik geloof dat het hetzelfde is alleen Sedex is alleen 2x sneller en 2x zo duur.
Verder zijn het geen grote aantallen maar slechts 1 of 2 stuks.
Net nog in centro Fortaleza geweest geprobeerd daar nog een goede prijs te krijgen maar goedkoper dan 50% boven de mercadolivre prijzen willen ze niet gaan. Dan is voor mij de rekensom snel gemaakt natuurlijk.

Heb alleen ook deze site gevonden:

http://g7ceara.blogspot.com/2011/02/est ... vezes.html

Ben nu wel erg benieuwd of ik hier nog problemen mee krijg.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: naheffingen binnenlandse markt binnen BR ?

Bericht door Bert » do dec 08, 2011 21:08

update: Inmiddels diverse elektronica producten via ML bij verschillende leveranciers besteld uit Zuid-Brazilie. 4x zonder problemen aangekomen. De 5e ( en duurste) is nog onderweg dus fingered crossed.

vaak ben je goedkoper uit als je direct via de site van de ML aanbieder besteld, soms is het alleen wel even zoeken
naar hun site maar het scheelt toch gauw nog weer 5% extra korting omdat ze dan geen provisie aan ML betalen

Als je alleen hier iets online besteld duurt het alleen wel vaak een week voordat de producten worden opgestuurd.
Verzending met PAC duurt ongeveer 10 dagen.

Gemiddeld ben ik 50% goedkoper uit dan wanneer ik deze producten in Fortaleza zelf koop ( Op basis van contante betaling)



phans
Artikels: 0
Berichten: 20
Lid geworden op: zo dec 05, 2010 11:17

Re: naheffingen binnenlandse markt binnen BR ?

Bericht door phans » do dec 15, 2011 20:55

Kan iemand mij wat sites noemen waar jullie die spullen opsnorren zodat ik ze m'n Braziliaanse kan laten zien en evt. ook mijn voordeel kan doen!



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: naheffingen binnenlandse markt binnen BR ?

Bericht door René » vr dec 16, 2011 03:16

Heb zelf goede ervaringen met www.pontofrio.com.br
René



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: naheffingen binnenlandse markt binnen BR ?

Bericht door Bert » vr dec 16, 2011 21:18

http://www.mercadolivre.com.br/ en dan goed kijken of de leverancier goed is beoordeeld. Het is een soort marktplaats.



Plaats reactie