Bier van de tap ??

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bier van de tap ??

Bericht door Salseros » zo aug 12, 2007 13:53

Met dit tijdelijke warme weer hier in Nederland ga ik altijd aan bier denken en kwam dus op de volgende vraag...
Weet iemand of er ergens in Fortaleza uberhaupt wel bier van het vat te verkrijgen is? Zo nee, waarom eigenlijk niet?
Ik zou best wel eens een Antarctica uit een vaatje lusten... zal zowieso stukken beter smaken! :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » zo aug 12, 2007 15:26

Bij ons hebben we sinds kort Tapbier, oftewel Chopp.
Heineken en Kaiser.



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » zo aug 12, 2007 17:44

dan komen we bij jouw een heinekentappie halen rap.
:toost: :toost: :toost:



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » zo aug 12, 2007 20:25

Geef toch de voorkeur aan een fles,die blijven beter koud door dat isolatiegeval wat er omheen gaat.Wat betaal je eigenlijk voor een chopp?



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » zo aug 12, 2007 21:23

Dat kouder blijven van een fles bier is niet helemaal waar.
We hebben speciaal dubbelwandige glazen een soort pul, die uit de diepvries komen, kouder kan je ze niet krijgen.
Soms proef je ijskristallen van het bier.



ronny
Artikels: 0
Berichten: 145
Lid geworden op: di jul 03, 2007 12:35

Bericht door ronny » zo aug 12, 2007 21:53

Dan zal ik in oktober wel eens zo'n chopp bij je uit komen proberen



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » zo aug 12, 2007 22:28

daar op het plein dragoa do mar op de hoek tappen ze al jaren van het vat zelfs bier gemengd met wijn :shock: ik weet niet welk merk van bier het is nochtans op weg naar het toilet dikwijls langs de lege tonnen gelopen en met mijn beroepsmisvorming had ik moeten opmerken wat er in de ton was geweest :D



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma aug 13, 2007 08:25

Toch nog enkele lokaties die tapbier hebben... ik kom zeker ook de volgende keer eens proeven rap... :)

Toch wel raar dat het zo zeldzaam is, misschien is het vaak te duur om zo'n tap-installatie aan te schaffen?
Of is het moeilijk om er aan te komen? Of heeft de gemiddelde Braziliaan totaal geen behoefte aan tapbier?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Vön Smallhausen
Artikels: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 20:55
Locatie: Alkmaar

Bericht door Vön Smallhausen » ma aug 13, 2007 21:23

Ben zelf een aantal restaurantjes tegen gekomen waar je tapbier kunt drinken. Ik denk dat je oog er net op moet vallen. Zelfs op de luchthaven verkopen ze bier uit de tap.



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » ma aug 13, 2007 22:31

Ja Smalhausen, ik denk dat jouw instinct het eerder in de gaten heeft dan gemiddeld :-)



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di aug 14, 2007 13:08

er zijn inderdaad wel meer zaken in fortaleza dan je vermoed met bier van de tap maar ik houd het liever bij de fles van de tap is niet zo lekker en één van de redenen is dat de brazilianen het niet zo strak nemen met het onderhoud van zulke dingen,de tap moet elke maand gereinigd worden op een professionele manier daarbij bedoel ik de leidingen,kranen enz.er treed na een tijdje aanzet van resten op in de leidingen en uit ervaring weet ik dat als je een tap reinigt die al een tijdje niet heeft gefuntioneerd of een beurt overslaat en je ziet wat er uit komt :shock: en reukt :o het dan blijf je wel een tijdje van tapbier af :D



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di aug 14, 2007 18:14

Hmm... daar zit wat in maxx, die hygiene is soms ver te zoeken... ik hou het toch maar bij een fles als ik toevallig een braziliaans kroegje zie met tapbier!
Bij de sateh hut en eventueel andere kroegen gerunt door Hollanders/Duitsers/Belgen zal het waarschijnlijk anders zijn, daar kan ik denk ik met alle vertrouwen een tapje proberen!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di aug 14, 2007 20:10

er is daar misschien een gat in de markt voor mij salseros even wat mobiele taps laten overvliegen en tegelijkertijd mijn reinigingsapparaat meezeulen en ginder de taps gaan reinigen tegen een kleine vergoeding bv.gratis bier en een hapje scheelt al een aardige duit in het budget! :D



Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » ma aug 20, 2007 16:03

maxx schreef:daar op het plein dragoa do mar op de hoek tappen ze al jaren van het vat zelfs bier gemengd met wijn :shock: ik weet niet welk merk van bier het is nochtans op weg naar het toilet dikwijls langs de lege tonnen gelopen en met mijn beroepsmisvorming had ik moeten opmerken wat er in de ton was geweest :D
Ik ben er ook een aantal keren geweest. Café heet Chopp Dixe. Het is daar heel gezellig, er treedt daar standaard een band op. Als je Forro even zat bent en andere braziliaanse muziek wil horen, dan moet je daar zijn. En inderdaad tappen ze daar bier. Ik ben geen bierkenner en kan niet echt beoordelen of het hygiënisch was, maar het smaakte goed en ik werd er niet ziek van. Ik zag mensen daar ook inderdaad een paarskleurig biertje drinken. Dacht eerst dat het één of andere hippe bosbessenbiertje was, maar blijkbaar is het een mix van wijn en bier. Voor mensen die Iracema zat worden, is deze café zeker een aanrader. Je vind er alleen maar locals, wij waren de enige toeristen aldaar.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma aug 20, 2007 19:09

Chopp Dixe dus... ik zal de naam onthouden. Ik ben er nog nooit geweest denk ik. Is het een cafe schuin tegenover Armazem (andere kant van het plein) met al die gekleurde panden?
Mijn volgende vakantie zal ik daar zeker ook een tap proberen (niet die paarse dan... ;) ).


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » ma aug 20, 2007 20:07

inderdaad daar is dat café salseros ik ga er al vele vakanties telkens naar toe en het is er gezellig op het terras,het donkere goedje is inderdaad half bier half rode wijn maar dat viel bij mij niet echt in de smaak het is dan ook een rare combinatie en het staat er voor bekend.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di dec 11, 2007 17:00

Heeft iemand die Heinekentap bij rap al eens geprobeerd, zo ja... beter als de fles?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » di dec 11, 2007 17:11

Nee ben niet zo'n Heineken fan...
Maar zal het eens proberen.....Kaiser dan....



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » di dec 11, 2007 17:50

De heineken tap bij de sateh hut is prima.
Hij heeft plastic dubbelwandige mokken met ijs tussen de wanden.
Het bier bevriest bijna in je mok.

Ik drink het liever uit een glas, dan is het iets warmer en kan ik sneller drinken :-)
De chopp (getapt bier) bij de sateh hut is trouwens de goedkoopste die ik tegen ben gekomen in Fortaleza.

Heineken bier wordt in Brazilie gebrouwen, ik ben vergeten hoe de Nederlandse smaakt, dus kan niet vergelijken.
Mischien kan iemand anders me dat vertellen?



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » di dec 11, 2007 21:26

export heineken smaakt mij meestal beter dan het hollandse, 't is wat minder bitter. ook de omgeving is uiteraard beter dan 't hollandse.
wist trouwens niet dat rap heineken van de tap schonk.



Plaats reactie