waar kan ik het beste portugees leren

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
berry smit
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 25, 2007 18:05

waar kan ik het beste portugees leren

Bericht door berry smit » do aug 02, 2007 10:27

hallo ben nou een paar keer in fortaleza geweest maar kan nog bijna geen woord verstaan of praten weet er iemand waar je ergens een curcus kunt volgen liefst in brabant ergens...



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » do aug 02, 2007 12:42

Berry,

Avenida Brasil is een zeer goede avondschool, die ook in Eindhoven lessen geeft, misschien wel interessant?
http://www.avenidabrasil.nl

Als alternatief kun je ook een thuiscursus doen, de beste cursus is van Rosetta Stone.
http://www.rosettastone.com
Dit is wereldwijd de beste thuiscursus. Ik heb hem zelf ook en het leert heel snel en gemakkelijk. ;)

Groeten,
Robert


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

berry smit
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 25, 2007 18:05

Bericht door berry smit » do aug 02, 2007 13:25

oke alvast bedankt in eindhoven is misschien wel iets en als je die thuis cursus doet leer je dan echt veel of is het beter om die avond cursus te doen?maar toch alvast bedankt robert.. groeten berry



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » do aug 02, 2007 15:54

De thuiscursus is op 2 cd-roms (beginner-en gevorderd) en is zeer uitgebreid... je leert de uitspraak, je krijgt schrijfoefeningen, ect. Het enige nadeel is dat je geen leraar hebt (als je bv iets zou willen vragen).
Als je interesse hebt moet je maar een mailtje naar me sturen. :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » do aug 02, 2007 17:13

Die taalbarierre was idd erg vervelend. Ik kon amper een woord wisselen. Sommigen spraken een woordje Engels en sommige zelfs NL (die zijn regelmatig hier geweest.....).

Mocht ik nog een keer gaan, dan ga ik ook een cursus volgen.


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » do aug 02, 2007 19:39

Prisma Portugees voor zelfstudie (ook brasil): goed boek met 2 cds!

Daarnaast heb ik op het Fortaleza vliegveld een boekje EN <> Brasil Porguees gekocht (pocket formaat).

Het Prisma boek lees/leer ik door en de belangrijke/handige dingen schrijf ik in een apart klein schrift. Dat schrift leer ik dan heel goed (doornemen een paar keer per week) en als ik weer eens iets hoor of denk: dat is handig dan zoek ik het op (in m'n woordenboek) en schrijf het erbij. Zo krijg je een beetje je eigen kennisbankje :)



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » do aug 02, 2007 23:37

Ik heb een tijdje privéles gehad in Deurne. Kost een paar centen, maar ik heb er veel geleerd in korte tijd.

http://www.portugese-les.nl



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr aug 03, 2007 08:26

Het nadeel met portugees leren... je moet het goed bijhouden, als je bv een paar maanden driftig studeert, vervolgens bv naar Brazilie gaat en dan een paar maanden geen portugees praat/luistert ben je de helft alweer vergeten!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » vr aug 03, 2007 14:13

Klopt, daarom ga ik zo vaak mogelijk, luister ik vaak Braziliaanse radiozenders, lees ik Diario do Nordeste online en heb ik een schotel aangeschaft om wat tv te kunnen kijken...



Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » vr aug 03, 2007 19:45

Ik spreek ook geen woord portugees, maar met gebarentaal kom je ook aardig ver denk ik... wordt misschien op den duur wel vermoeiend maar dat zien we dan wel weer!



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » za aug 04, 2007 02:40

Salseros schreef:Het nadeel met portugees leren... je moet het goed bijhouden, als je bv een paar maanden driftig studeert, vervolgens bv naar Brazilie gaat en dan een paar maanden geen portugees praat/luistert ben je de helft alweer vergeten!
Continue bij blijven ja, elke week even herhalen. Tenminste dat doe ik!



Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » ma aug 20, 2007 16:22

Klinkt misschien flauw, maar je leert portugees toch het best in brazilië. Ik heb zo'n beginnerscursus genomen (Pimsleur methode, werkt trouwens goed) en heb er maar zo'n 10 lessen van genomen (van in totaal 60). Maar ik heb pas 'echt' portugees geleerd toen ik in brazilië was. Kan me nu in alledaagse situaties nu prima redden in het portugees. Dat komt omdat ik nauwelijks met Nederlanders ben opgetrokken daar en 99,99 % van de brazilianen (i.i.g. in fortaleza) géén engels spreken. Hierdoor ben je wel genoodzaakt om de taal op te pikken. Ik moet zeggen dat het bij mij wel enorm heeft geholpen dat ik een goed woordje frans spreek en in mindere mate spaans.

In elk geval succes met het portugees onder de knie te krijgen. Kan je wel zeggen dat het een heel moeilijke taal is. Voor mij moeilijker dan het frans en spaans. Dus mijn tip is: met met de locals optrekken of als je dat niet ziet zitten de Pimsleur methode proberen.



Duitser
Artikels: 0
Berichten: 164
Lid geworden op: vr aug 17, 2007 01:40
Locatie: in de buurt van Keulen

Bericht door Duitser » ma aug 20, 2007 22:18

Gallid schreef: In elk geval succes met het portugees onder de knie te krijgen. Kan je wel zeggen dat het een heel moeilijke taal is. Voor mij moeilijker dan het frans en spaans. Dus mijn tip is: met met de locals optrekken of als je dat niet ziet zitten de Pimsleur methode proberen.
hoi,

heiliger Bimbam: Portugees is moelijker dan Frans ?
Shit.

Maar ik gaa met je akkord dat het een voordeel is Lessen in
Brazil te nemen. Ik heb nu een school in Forta gevonden, 35R/uur.

in twee weeken neem ik ca. 20 tot 30 uren, ik hoop dat ik naar de
training genoeg voor een survival in Brasilie kan praten.



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » ma aug 20, 2007 23:35

Duitser, wil je de contactgegevens hier neerzetten van die Portugese les in Fortaleza? Vertrek woensdag, lijkt me leuk om een paar lessen te volgen!



Duitser
Artikels: 0
Berichten: 164
Lid geworden op: vr aug 17, 2007 01:40
Locatie: in de buurt van Keulen

Bericht door Duitser » di aug 21, 2007 06:39

moin moin no stress,

hier is de taal school in Forta,

falecom@institutopoliglota.com.br

http://www.institutopoliglota.com.br

success en schrijf mal hoe het was ,


prettig vakantie



Plaats reactie