Emigreren... of toch maar niet?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Emigreren... of toch maar niet?

Bericht door Salseros » vr jul 27, 2007 19:14

De mensen die enkele keren in Fortaleza zijn geweest hebben vast en zeker weleens met de gedachte rondgelopen om in de (nabije) toekomst te emigreren naar Brazilie... (hoe vluchtig misschien ook).
Het is natuurlijk een hele moeilijke keuze die je moet maken, zou je het uberhaupt willen gaan doen. Het leven in Brazilie heeft zijn voor- en nadelen, die je heel voorzichtig met elkaar zou moeten overwegen.
Op dit moment zou ik zelf in de nabije toekomst absoluut niet willen emigreren, daar ik teveel dingen heb in Nederand die ik absoluut zou gaan missen... zoals luxe, familie, vrienden en een goede baan.
Toch zou ik in de verre toekomst (misschien als ik met pensioen ga of vlak ervoor) mijn laatste jaren daar willen verslijten, maar ja... tegen die tijd denk ik daar misschien wel weer anders over.

Hoe denken jullie hierover? Zijn er misschien mensen die wel in de nabije toekomst willen emigreren... of mensen die er reeds wonen, wat heeft je bewogen om je te gaan settelen in Fortaleza?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

smashing
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jul 25, 2007 19:52

Bericht door smashing » vr jul 27, 2007 19:43

Mmm ben net een week terug, voor het eerst in Fortaleza geweest, en loop idd nog te tobben met de gedachte om daar te gaan wonen :?
Wel grappig dat die gedachte bij veel mensen opkomt :lol:



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » di jul 31, 2007 18:16

Hmmm... ik dacht dat dit wel een leuke discussie zou worden, niet dus helaas... blijkt dat de meeste mensen toch tevreden zijn in dit kille, regenachtige landje met zijn belachelijke regeltjes. Balkenende doet het zo slecht nog niet!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » di jul 31, 2007 20:50

Ik ben dus ook net terug uit Fortaleza voor de 1e keer. Ik kan goed begrijpen dat mensen (Nederlanders) er vaker willen komen of zelfs willen emigreren naar Brazilië. Ik ben echter erg blij dat ik in Nederland woon. Ook om dezelfde redenen als Salseros; Ik zou de luxe erg gaan missen, naast mijn vrienden, familie, etc.

Je hebt daar zoveel voordelen: mooi weer, vrouwen die makkelijker voor je vallen :P , mooie stranden, geen stress (in NL word je geleefd), mooie natuur. Maar in Nederland heb je zoveel meer voordelen, ook al stelt materie niet veel voor, uiteindelijk. Toch zijn we opgegroeid in deze luxe, iets wat ik niet zo makkelijk los zal laten. Ik was blij dat ik weer in mijn eigen bedje kon slapen.

Een ideale oplossing: 4 x per jaar naar Fortaleza op vakantie, als je dat kunt combineren met je werk.

Ik zeg niet dat ik heel mijn leven lang in NL blijf wonen. Maar ik denk niet dat het dan Fortaleza zou worden.


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » wo aug 01, 2007 16:06

als ik vrijdag Euromillions win dan ben ik weg... 8)



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » wo aug 01, 2007 20:42

voor mij is de lotto een goed alternatief :D



Vön Smallhausen
Artikels: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 20:55
Locatie: Alkmaar

Bericht door Vön Smallhausen » vr aug 03, 2007 21:48

Robert je schreef dat we in Nederland belachelijke regeltjes hebben. Volgens mijn kan je het beter omdraaien.



Vön Smallhausen
Artikels: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 20:55
Locatie: Alkmaar

Bericht door Vön Smallhausen » vr aug 03, 2007 22:01

Als je een grote geld prijs wint in één af andere loterij is dat natuurlijk leuk mee genomen. Maar om dan meteen te emigreren naar Fortaleza en daar vervolgens de hele dag een beetje biertjes te gaan zitten drinken. Nee daar pas ik voor.
Misschien is dat leuk als je niets meer kunt bijvoorbeeld afgekeurd of gepensioneerd.
Maar met mijn leeftijd wil ik graag nog voldoening uit het leven halen door wat te maken of te presteren. Wat dan gepaard gaat met een gezonde dosis stress en laat nu net dat laatste woord in Fortaleza geen betekenis hebben.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1015
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za aug 04, 2007 01:40

Neen ik zeg niet dat ik de rest van mijn leven op mijn luie reet wil gaan zitten als ik de loterij win.

Ik zou mijn steentje bijdragen om de toeristische sector in Ceara opnieuw op het juist spoor te zetten. Weg uit Fortaleza, in die regio liggen tientallen, honderden kilometers prachtige stranden met daarachter vele hectare braakliggend terrein. Ik zou dan gewoon gaan investeren in van die luxueuze all-inclusive resorts zoals bv. in de Dominicaanse Republiek en Cancun, want daar is de West-Europese en Amerikaanse toerist (de gezinnen en koppels althans... ;) ) doorgaans toch meer voor te vinden als de stadshotels midden alle drukte zoals wij dat gewend zijn in Fortaleza.

Voor alle duidelijkheid, ik heb vanavond welgeteld 0,00 euro gewonnen met de loterij... :cry:



Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » za aug 04, 2007 11:58

Ik heb 100 euro gewonnen en ik ga het wel doen, Wade. Moet lukken!


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » ma aug 20, 2007 15:47

Ik ben zelf sinds afgelopen donderdag terug van Fortaleza. Ben er ook voor het eerst geweest. Heb daar drie weken mogen doorbrengen en ik kan me dondersgoed voorstellen dat mensen spelen met het idee te emigreren.

Zelf heb ik een vriend die sterk overweegt naar Madrid te emigreren. Door het reizen kom je erachter dat Nederland niet de wereld is. Het enige wat mij bindt aan Nederland is familie en niet de hutspot, appelmoes of kroketten. Doe mij dan maar een filet mignon of picanha argentina. Bovendien als je onverhoopt toch zin hebt in een kroket of bamirol kun je altijd naar de Satéhut of bij Philip de Belg :P

Hoe dan ook, het land is me erg goed bevallen. Het hele jaar door heb je gewoon heerlijk weer. Dat is toch wat anders dan de 15 graden die me werden medegedeeld donderdag in de vliegtuig bij de landing in Amsterdam. Bovendien zijn de mensen daar veel vriendelijker en meer benaderbaar. Zelfs in het zogenaamd gemoedelijk brabant waar ik woon, is het ondenkbaar dat je vreemde mensen zomaar groet zonder dat mensen je raar aankijken.

Dan de vrouwen...die zijn veel aantrekkelijker dan hier in Nederland en hebben meer recht om arrogant te zijn. Het tegendeel is waar. Op de eerste dag dat Fortal weer zou los barsten streken brasileras uit het hele land neer in Fortaleza. Ik werd spontaan aangesproken door een meid uit Saou Paulo die makkelijk door kan als topmodel. Ze nodigde me zelfs uit om met haar groepje vrienden mee te gaan naar Fortal. Dat is in Nederland ondenkbaar.

Begrijp me niet verkeerd, niet alles in Fortaleza is hossanna en niet alles aan Nederland is slecht. Ik heb ook kennis mogen maken met een aantal oplichters in Fortaleza (pogingen mislukt), een zakkenroller (ook hier poging mislukt), de straatkinderen zonder perspectief, de onvermoeide straatverkopers etc. Daar staan echter een heleboel positieve dingen tegenover. In Nederland is alles tip top geregeld (tov bijv. brasil), heb je economische zekerheid, je familie etc. Maar hier staan weer aantal negatieve zaken tegenover.

Al met al kan ik me goed voorstellen dat medelanders de oversteek wagen. Ik ben misschien niet zo avonturistisch ingesteld en verkas misschien pas rond mijn pensioen wel ooit naar een ander land. Want zeg nou eerlijk een maandje of misschien 2 maandjes vakantie is toch anders dan je ergens permanent vestigen?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma aug 20, 2007 19:07

Zo zie je maar weer, familie en vrienden zijn toch wel bij de meeste mensen de belangrijkste redenen om niet te emigreren.

Het is in ieder geval fijn om te horen dat je het naar je zin hebt gehad Gallid! Wellicht volgend jaar weer? ;)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Harold
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 18:49

Bericht door Harold » ma aug 27, 2007 22:08

Mijn vrouw (Hollandse) en ik wonen alweer 5 jaar in Brazilië. De luxe miste ik in het begin wel, de gezellige kroegjes en restaurantjes uit Nederland. Maar wij hebben het maar omgedraaid, lekker gezellig wonen in Brazilië en als wij behoefte hebben om naar Nederland te gaan, dan boeken wij gewoon een vlucht. Voorop staat dat je in Brazilië wel je geld moet kunnen verdienen, als dat is gelukt dan kun je zo vaak als je maar wilt even terug vliegen naar Nederland. Uit ervaring zeg ik altijd, ik ben blij dat ik Nederland weer even heb gezien maar, ik ben blij dat ik in Brazilië woon.

Familie en vrienden, voor iedereen is dat het grote struikelblok, toch als je 3 keer per jaar naar Nederland gaat en jouw familie en vrienden komen dan ook nog is 1x of 2x per jaar naar Brazilië, moet je elkaar dan elke dag zien? Als je een nieuwe werkkring krijg, dan leer je toch ook weer nieuwe mensen kennen en waar mogelijk weer nieuwe vriendschappen uit voort komen?! Dat werk ook zo als je gaat emigreren! Wij hebben in Brazilië rond de 100 kennissen en dan nog een clubje van 24 goeie vrienden, voor ons is dat ook heel veel waard geworden!

Wat zijn dan de werkelijke nadelen in Brazilië?

1) Het kan moeilijk zijn om goed geld te verdienen.
2) Veel overvallen op straat.
3) Veel meer moorden in vergelijking met Nederland.
4) Veel meer op je hoeden zijn, dus minder veilig.

De voordelen zijn, als je, je goed aanpas en inderdaad op je hoede bent, kun je hier een minder stressig leven leiden. Je heb altijd mooi weer, je kan in een prachtig huis wonen wat hier 300% goedkoper is dan in Nederland! Verder ligt het er aan waar je gaat wonen, Brazilië heeft vele leuke en mooie plaatsen om te gaan wonen en overal worden feesten gevierd! En het laatste, het is hier een stuk voordeliger, waardoor je meer kan permitteren!

Tot zover een reactie van een vaste Hollandse bewoner in Fortaleza.

Ik ga nooit meer terug naar Nederland! :P



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » wo dec 05, 2007 02:05

Een aantal prikkers stelt dat ze de luxe zouden missen en dat is zo, in het begin miste die ik ook wel. Ik miste ook het uitgaan in Nederland.

Als ik de keuze nu moest maken zou ik het misschien niet doen, je verdient in NL tegenwoordig zo goed dat je ieder jaar een of twee keer kunt komen.

Maar nu zou ik niet meer terugwillen. Als ik in Nederland ben voel ik dat dat land niet meer van mij is en de gevoelsmatige afstand is zo groot dat ik net zo goed in Denemarken kon zijn. Trouwens geen NederLAND, ik zie het meer als NederStad want wel overal zijn er snelwegen, 24 u per dag overvol en je vindt geen plek of je hoort toch nog een auto. Alles lijkt propvol te zijn gebouwd en allemaal zo lief aardig en vooral zeer saai. (Wat is er erger dan een NLse zondagmiddag?). Ik zit liever thuis in Brazilië. En die Nederlandse zekerheid waar mensen het hier over hebben? Die beschouw ik als zeer relatief.



FORTA
Artikels: 0
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 21:32

Bericht door FORTA » wo dec 05, 2007 13:54

ben ooit een 6 maanden in fortaleza geweest om de taal te leren , heb ik 6 maanden bij een braziliaans gezin gezeten , maar ik weet 1 ding zeker als ik genoeg geld heb , ben ik vertrokken naar brazilie . en luxe wat is dat als het mooi weer is heb ik geen luxe nodig . ik spreek inmiddels redelijk goed portugees , dus dat zit wel goed , maar ik ga zondag eerst even voor 4 weken kijken hoe het daar is haha .



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » wo dec 05, 2007 18:58

Forta, ik denk dat er zo vele denken, als je genoeg geld hebt ben je vertrokken, dat geld ook voor mij, maar helaas ben ik nog steeds niet overtallig bij mijn werkgever, en blijft die grote zak met geld nog buiten mijn bereik, en zit ik elke ochtend in de file naar mijn werk. Maar nog 1,5 week, en ook ik mag weer en maandje gaan genieten daar.En zo zal het de komende jaren voorlopig nog wel gaan, in nederland werken, en daar op vakantie.



Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » do dec 06, 2007 21:31

Er zijn hier twee dingen HEEL belangrijk:
Geld hebben of hier geld verdienen.
En (genoeg) geld hier verdienen is HEEL moeilijk.

Er zijn er u velen voorgegaan zonder suc6

De mensen die wel suc6 vol zijn, zijn op een hand te tellen en hebben tevens nog een flinke zak geld mee moeten nemen.



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » do dec 06, 2007 22:25

Dakar, dat laatste is niet waar, ik ben hier nooit met een zak geld aangekomen. Je moet gewoon klein beginnen en laten zien dat je wel wat waard bent. En, je moet ook op je geluk vertrouwen.



Plaats reactie