Barracas in de problemen!

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: Barracas op de Praia do Futuro in de problemen!

Bericht door Jan Rossignol » zo aug 28, 2011 21:21

Ben bij verschillende barracas getild. Dat is 1x en nooit weer.
Jaren terug zaten we altijd bij (ik meen) Barraca C, schuin tegenover McD, naast de markt. Bij Joe (1 van de werknemers). 2 jaar lang gezellig en geen problemen. Toen vonden ze t blijkbaar tijd om ons een poot uit te draaien. N vriend van me betaalde ook nog direct het gevraagde, wat zeker 50% teveel was. Nou ja, was zijn feestje (verjaardag, veel eten en drinken. ik meen met een man of 15). Rest van die vakantie demonstratief bij de barraca er naast gaan zitten (en nu al een jaar of 5, nooit problemen).
Maar de heren proberen ons toch nog elke keer terug te krijgen naar hun barraca. Kansloze missie!

Ook eens bij een barraca gezeten waar de prijs van het bier in koeieletters op t dak stond. En dan glashard als ober zeggen dat t 5 reais kost ipv 4. De vorige avond hadden we er ook gezeten. En 4 betaald. Na een hele discussie kwam opeens de ober van de vorige dag tevoorschijn en betaalden we toch de normale prijs. Uit de na-discussie concludeerde ik dat dit een normale gang van zaken voor de "tillende" ober was. Hij dacht, deze zijn nieuw en kan ik een poot uitdraaien.....



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Barracas op de Praia do Futuro in de problemen!

Bericht door comulder » ma aug 29, 2011 14:01

Ik was het op een gegeven moment zo beu dat obers me steeds probeerden te tillen dat ik er de gewoonte van heb gemaakt bij de eerste bestelling meteen duidelijk te maken daar niet van gediend te zijn en dat ik de rekening tot achter de comma nareken. Geloof me, dat helpt en na verloop van tijd is het zelfs helemaal niet meer nodig gebleken.

Nog even een leuke annektote over barraca Japa. Ik ging daar eens met mijn schoonvader naar toe. Je had die ogen moeten zien van de andere bezoekers van Japa. Een gringo met een Br. man van tegen de 70. Voor degenenen die Japa niet kennen, deze barraca wordt vrijwel uitsluitend bezocht door mensen die zich aangetrokken voelen tot personen van hetzelfde geslacht.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Barracas op de Praia do Futuro in de problemen!

Bericht door Bert » ma aug 29, 2011 16:17

Beetje raar Co dat je je schoonvader meeneemt naar een homo strandtent :D



muddyron
Artikels: 0

Re: Barracas op de Praia do Futuro in de problemen!

Bericht door muddyron » ma aug 29, 2011 18:29

misschien beide bisexueel lol



Harmeister
Artikels: 0
Berichten: 110
Lid geworden op: di feb 27, 2007 00:41

Re: Barracas op de Praia do Futuro in de problemen!

Bericht door Harmeister » ma aug 29, 2011 22:36

Hahaha, ik zie het al helemaal voor me. Prachtig verhaal.



traveller007
Artikels: 0
Berichten: 78
Lid geworden op: vr mei 13, 2011 14:49
Locatie: Rotterdam Zuid.Niet zo heel ver van de Kuip.

Re: Barracas op de Praia do Futuro in de problemen!

Bericht door traveller007 » di aug 30, 2011 09:24

comulder schreef:Ik was het op een gegeven moment zo beu dat obers me steeds probeerden te tillen dat ik er de gewoonte van heb gemaakt bij de eerste bestelling meteen duidelijk te maken daar niet van gediend te zijn en dat ik de rekening tot achter de comma nareken. Geloof me, dat helpt en na verloop van tijd is het zelfs helemaal niet meer nodig gebleken.

Nog even een leuke annektote over barraca Japa. Ik ging daar eens met mijn schoonvader naar toe. Je had die ogen moeten zien van de andere bezoekers van Japa. Een gringo met een Br. man van tegen de 70. Voor degenenen die Japa niet kennen, deze barraca wordt vrijwel uitsluitend bezocht door mensen die zich aangetrokken voelen tot personen van hetzelfde geslacht.
Ik kom regelmatig bij Japa en herken niks van homoseksuelen aldaar.Wel die toko er pal naast.Bij Japa komen voornamelijk locals en maar heel weinig westerlingen.


het is beter te leven dan je leven te beteren

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Barracas op de Praia do Futuro in de problemen!

Bericht door Salseros » wo aug 31, 2011 13:47

Om nog even terug te komen op de prijsstunters, de eigenaar van barraca da boa wil de prijs verder verlagen volgende week naar R$ 1,99 voor een 600 ml fles (neem aan Antarctica), dat is dus net onder de inkoopprijs als ik me niet verkeerd heb laten informeren. Er zijn al een aantal barraca´s meegegaan naar de R$ 2,99 voor een Skol, dit kan dus nog een bieroorlog worden (ten gunste van ons).


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

traveller007
Artikels: 0
Berichten: 78
Lid geworden op: vr mei 13, 2011 14:49
Locatie: Rotterdam Zuid.Niet zo heel ver van de Kuip.

Re: Barracas in de problemen!

Bericht door traveller007 » wo aug 31, 2011 13:52

Kan geen kwaad want het is tegenwoordig al duur genoeg aldaar.


het is beter te leven dan je leven te beteren

traveller007
Artikels: 0
Berichten: 78
Lid geworden op: vr mei 13, 2011 14:49
Locatie: Rotterdam Zuid.Niet zo heel ver van de Kuip.

Re: Barracas in de problemen!

Bericht door traveller007 » wo aug 31, 2011 14:37

Misschien ietwat gechargeerd maar er lijkt geen Braziliaan te zijn die niet iets koopt met geleend geld of op afbetaling.


het is beter te leven dan je leven te beteren

traveller007
Artikels: 0
Berichten: 78
Lid geworden op: vr mei 13, 2011 14:49
Locatie: Rotterdam Zuid.Niet zo heel ver van de Kuip.

Re: Barracas in de problemen!

Bericht door traveller007 » wo aug 31, 2011 15:22

Dat gaat inderdaad niet meevallen


het is beter te leven dan je leven te beteren

Plaats reactie