Hou creëer ik het Fortaleza-gevoel in Eigen Land

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Hou creëer ik het Fortaleza-gevoel in Eigen Land

Bericht door Salseros » di jul 17, 2007 12:59

Jullie kennen waarschijnlijk het probleem...
Je komt terug van vakantie en zodra je op Schiphol aankomt begint de ellende alweer... regen, hagel, storm, koud... Je moet weer lekker gaan werken, staat in de file te stressen, op je werk te stressen, terwijl je je deze keer toch echt had voorgenomen om alles rustiger aan te doen zoals ze dat aan de andere kant van de oceaan ook doen. Ik ben nu alweer bijna 2 weken in Nederland, maar het lijken alweer 2 maanden... en ik moet nog wachten tot Januari! :?

Ik probeer ondanks alle ellende toch af en toe een beetje het Fortaleza-gevoel te creeeren. Dit kan thuis zijn, een Forró-DVD opzetten op mijn surround setje met de gordijnen dicht, het volume lekker hard en af en toe eens wat telefonische kontakten onderhouden met Fortaleza.
Of gewoon buitenshuis zoveel mogelijk Braziliaanse uitgaansgelegenheden opzoeken... Over 2 weken het zomercarnaval (dit brengt me ook weer aardig "in the mood"...

Dit leek me wel een leuke discussie. Wat zijn jullie meningen, ervaringen... nog tips om het leed te verzachten? Laat het maar horen.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » di jul 17, 2007 13:52

Is niet zo moeilijk... Zo veel en zo hard mogelijk werken om zo snel mogelijk weer weg te kunnen. Maar ja, da's mijn situatie, en die is voor iedereen anders.
En het is zo, dat als ik thuis zit te werken op mijn laptop, het wat prettiger werkt met een Braziliaanse zender op de achtergrond. Leer ik gelijk weer wat meer Portugees.

Verder is het zo, dat ik mijn werk steeds meer geautomatiseerd heb, zodat ik ook vaker weg kan en steeds meer vanuit Fortaleza kan werken.
Laatst gewijzigd door Marcel op di jul 17, 2007 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di jul 17, 2007 14:05

Hele dag naar Forro muziek luisteren op Fortaleza webstations en natuurlijk de no stress aanpak :)



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » di jul 17, 2007 16:56

Ik ben met een Braziliaanse getrouwd, dus geen probleem :D



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di jul 17, 2007 18:36

ik heb hier verschillende vrienden in een straal van 20km die met een meisje uit fortaleza getrouwd zijn en ik telefoneer regelmatig met filip van belga lanches en nog een paar andere mensen zodus fortaleza is nooit ver weg bij mij.



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di jul 17, 2007 20:20

Wade schreef:Ik ben met een Braziliaanse getrouwd, dus geen probleem :D
Hehhe dus je hebt elke avond dat Fortaleza gevoel :lol:



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » wo jul 18, 2007 13:17

elke avond zal ik niet beweren no_stress maar het is toch nooit ver weg hier te meer ik regelmatig contact heb met die mensen en op tijd en stond bouwen we een feestje of gaan we samen iets drinken :D



Plaats reactie