beschrijving vicento pinzon

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
lou1s101
Artikels: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: ma aug 16, 2010 13:05

beschrijving vicento pinzon

Bericht door lou1s101 » di aug 17, 2010 12:11

Kan iemand mij vertellen wat voor buurt Vicento Pinzon is met name de straat rua Murillo Borges? Is dit een favella? Het is erg belangrijk voor mij. Elke info is goed, op google earth kan ik zien dat het aan het begin van praia futuro ligt. Fotos zou helemaal fantasich zijn. Mijn ex wil daar gaan wonen bij haar moeder met onze dochter, vandaar dat ik deze info nodig heb.



McAroni
Artikels: 0
Berichten: 270
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 14:24
Locatie: Almere

Bericht door McAroni » di aug 17, 2010 12:35

Op post uit Nederland hoef je daar in ieder geval niet te rekenen...
http://www.youtube.com/watch?v=RBbo0_ep1t8


Het lijkt in ieder geval niet de sterkst ontwikkelde buurt en wordt over het algemeen aangemerkt als favela:

http://diariodonordeste.globo.com/mater ... igo=456668

http://www.cidades.gov.br/secretarias-n ... 3%C2%A1ria



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » di aug 17, 2010 14:08

Rua Murillo Borges loopt van Cais do porto naar Vicente Pinzon. Beide zijn op zich 'normale' wijken waar ook wel eens wat gebeurd. De straat zelf ligt paralel aan een hoofdweg Av. Zeze Diogo zo te zien is de straat geasfalteerd, zal dus wel al wat langer bestaan en is dan van invasie wijk naar een 'erkende' wijk/straat. Het is natuurlijk geen Av. beira mar, maar voor een normale 'arbeider' uit Fortaleza geen slechte straat om te wonen lijkt me. Of ze er al IPTU (een soort onroerend goed belasting) betalen zou je eens kunnen vragen. Ik verwacht, zeker gezien de ligging dat een huis(je) daar al gauw 50-100 k rs waard is...
Binnen Vicente Pinzon zijn ook enkele Favelas zoals vermeld in het artikel waar macaroni naar linkt.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 2&t=h&z=20


Nada

Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » di aug 17, 2010 15:31

ik heb daar in het verleden eens nachtje doorgebracht in die buurt ;)de taxichauffeur zette me af en sloot zijn deuren toen we de wijk inreden en vroeg wat ik in godsnaam er ging doen :(.maar achteraf nul problemen gehad maar volgens mij staat het wel redelijk bekend als leip buurtje(wat ook vaak word overdreven) veel suc6


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Harmeister
Artikels: 0
Berichten: 110
Lid geworden op: di feb 27, 2007 00:41

Bericht door Harmeister » di aug 17, 2010 20:17

Gezien vanuit de ogen van de braziliaan is deze straat niet bijzonder slecht denk ik. Ze komt te wonen bij haar moeder schrijf je dus dat betekent dat er ook sociale controle is op elkaar. Dat lijkt me wel iets positiefs. Het lijkt me wel verstandig dat niet bekend raakt dat jij in Nederland bestaat. Het zou niet de eerste keer zijn dat anderen hierbij verkeerde gedachten krijgen.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » di aug 17, 2010 21:22

Maak er geen drama van, op een paar min van die straat wonen Brazilianen met een jaarinkomen boven de Balkenende norm.


Nada

lou1s101
Artikels: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: ma aug 16, 2010 13:05

Bericht door lou1s101 » di aug 17, 2010 22:56

Onze dochter is wel een beetje donker maar veel lichter van huidskleur dan haar moeder en haar twee broertjes, deze hebben een Braziliaanse vader. Het is dus duidelijk dat haar vader een strangero is. Daarnaast zullen de buurt bewoners ook zien dat mijn ex na anderhalf ineens weer terug is met een blank kind.

Voor mij is het juist beter om te horen dat het in die straat onveilig is en daar ook bewijs van te hebben en ook op fotos te zien zou zijn dat Rua murillo borges nummer 493 in een favella ligt. Mijn ex wil via de rechter afdwingen dat ze zonder toestemming van mij terug mag keren naar Fortaleza met onze dochter. Dat betekent dan eigenlijk dat ik afscheid kan nemen van mijn dochter, daar later weer heen gaan lijkt mij niet verstandig gezien onze verstandhouding. 5 oktober moeten we voorkomen. Was het later geweest dan had ik misschien zelf daar heen gegaan om bewijs te verzamelen, vanuit natal een dag ofzo, maar dat is tekort dag gezien mijn werk.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » wo aug 18, 2010 08:35

Er wonen daar overal blanke, licht bruine tot zwarte kinderen door elkaar, dat valt dus helemaal niet op. Alleen als je ex er zelf flink over gaat rondleuteren dus.
Als je perse die straat tot een achterbuurt/Favela wil benoemen vanwege een juridische familie strijd zijn er vast voldoende prikkers of andere kenners die je willen helpen. Voor haar zal het dan eenvoudig zijn aan te tonen dat het niet zo is. Ljkt mij een zware strijd om aan te tonen dat je vrouw naar een gevaarlijke achterbuurt wil verhuizen, maar wie weet is er een rechter die dat slikt. Probeer het misschien op andere gronden, toekomst voor het kind?
Succes ermee.


Nada

JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » do aug 19, 2010 02:59

Als je zoveel om je kind geeft dan huur je toch een appartementje in een leuke buurt voor zo'n R$600 per maand voor hun en stuur je natuurlijk je alimentatie netjes elke maand. Zo behoed je je kindje voor de gevaren.
Ik zou mijn kind echt niet daar laten wonen.



lou1s101
Artikels: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: ma aug 16, 2010 13:05

Bericht door lou1s101 » zo aug 22, 2010 10:51

jimve,

Als jij me wil sponsoren, prima hoor. Maar ik vroeg om een beschrijving van de buurt!



Plaats reactie