Nieuwe sport naar Fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Diederik van Huijstee
Artikels: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 04:02
Contacteer:

Nieuwe sport naar Fortaleza

Bericht door Diederik van Huijstee » za mei 01, 2010 10:34

Hoi allen,
Een heuse Nederlandse vinding komt naar Fortaleza. Zie http://www.ketball.com voor een impressie. Wie heeft er tips/advies over waar we het beste onze prototypes kunnen plaatsen om een hype te ontketenen?
Groeten,
Diederik



Harmeister
Artikels: 0
Berichten: 110
Lid geworden op: di feb 27, 2007 00:41

Bericht door Harmeister » za mei 01, 2010 13:41

Strand met de meeste toeristen overdag is Praia do Futuro.

Ik denk echter kwa exposure dat je beter af bent op het strand bij de Beira Mar. Maar dat gaat je nog een flinke uitdaging opleveren om dit te mogen neerzetten denk ik.



Diederik van Huijstee
Artikels: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 04:02
Contacteer:

Bericht door Diederik van Huijstee » za mei 01, 2010 16:36

Mijn info gaf aan dat Praia do Futuro idd het beste is. Exposure is minder belangrijk dan toeristenaantallen.
Eerste reactie van mijn medewerker daar was juist dat het plaatsen hiervan op eigen grond bij een strandtent haast probleemloos zou moeten zijn. Heeft hij zich niet voldoende laten informeren? Wat maakt dat jij denkt dat het lastig wordt?
( het is een volledig demontabele aluminium constructie waar het zwembad bij zit)



Diederik van Huijstee
Artikels: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 04:02
Contacteer:

Bericht door Diederik van Huijstee » za mei 01, 2010 20:29

-Het betreft de grond achter een evt strandtent, en dus niet tussen strandtent en de zee. Doorgaans is vanaf de bebouwing van de strandtent tot aan de weg particulier eigendom?
- De medewerker betreft een geboren en getogen Brazilliaan, maar ook hij kan zich onjuist laten informeren.
- Ik mik eigenlijk uitsluitend op Brazilliaanse toeristen en de lokale bevolking.

Is jullie scepsis gebaseerd op inhoudelijke kennis van de wetgeving in dit soort zaken, of betreft het andere persoonlijke teleurstelling met de lokale overheden?

In ieder geval dank voor de input!



Harmeister
Artikels: 0
Berichten: 110
Lid geworden op: di feb 27, 2007 00:41

Bericht door Harmeister » za mei 01, 2010 22:43

Praia do Futuro is zodanig opgebouwd dat de strandtent nagenoeg aan de weg ligt. Daar ligt gevoelsmatig geen voldoende ruimte voor jouw constructie. Dan blijft eigenlijk alleen tussen de strandtent en de zee ruimte over en die wordt veelal volledig gebruikt voor stoeltjes en tafeltjes. Het enigste wat ik zo snel kan bedenken is dat je tussen twee strandtenten in iets kan/mag neerzetten.

Het toerisme is voor een dergelijke stad bijzonder beperkt in aantallen. Geen idee hoe snel het Braziliaanse toerisme stijgt en of dit inderdaad voldoende is voor je business model.

In NL kan je al redelijk gefrustreerd raken van lokale overheden maar hou er gerust rekening mee dat dit tenminste net zo erg is in Fortaleza. Laat je goed informeren van te voren voordat je daar je centen in steekt.

Slechts enkele NL ondernemers zijn geslaagd in Fortaleza om daar of te aarden of financieel overeind te blijven. Het merendeel redt het niet door verschillende redenen. Vergis je niet kerel, laat je goed informeren en dan niet uitsluitend door je braziliaanse medewerker.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Bericht door Bert » zo mei 02, 2010 12:03

Squash is een zwembad, ik weet nou niet of dit nu het gouden ei is hoor..



depeef
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 19:27

Bericht door depeef » zo mei 02, 2010 12:23

Misschien moet je direct contact op nemen met de eigenaren van de grote Barracas zoals Boa Vida, Itaparica en CroCo Beach http://www.crocobeach.com.br/



Harmeister
Artikels: 0
Berichten: 110
Lid geworden op: di feb 27, 2007 00:41

Bericht door Harmeister » zo mei 02, 2010 12:41

Ik denk dat de Beira Mar beter is. Omdat het nieuw is zal dit aandacht trekken. Veel meer dan op het strand Praia do Futuro waar mensen eigenlijk niet op inspanning zit te wachten (althans, in mijn beleving). Op de Beira Mar zijn al sport faciliteiten waar dit mogelijk een leuke en vernieuwde aanvulling op kan vormen.

Even voor mijn beeldvorming, wat zou dit gaan kosten per 30 min of andere interval die hiervoor geldt?



Diederik van Huijstee
Artikels: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 04:02
Contacteer:

Bericht door Diederik van Huijstee » zo mei 02, 2010 15:42

Wederom dank allen!
- Weet iemand een advocaat daar die VLOEIEND engels ( of zelfs Nederlands) spreekt?
- Beira Mar lijkt idd top. Probleem met dat soort locaties is echter dat voor iedere lege m2 al minstens 8 mensen rond lopen met ieder even prachtige plannen hiervoor. Bij praia do futuro lijkt het of er veel ongebruikte meters zijn, eventueel zelfs aan de andere kant van de weg?
- De uurtarieven om te spelen moeten aansluiten op de lokale markt. We zullen in ieder geval laag beginnen en pas als het druk wordt de prijs evt opschroeven.
- Wat is jullie impressie van iets als 'beach park'? Ga je daar wel eens heen? Zijn daar inderdaad vaak geslaagde evenementen?



Plaats reactie