Excursie

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Peter36
Artikels: 0
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 07, 2009 09:12
Locatie: Dokkum

Excursie

Bericht door Peter36 » vr apr 30, 2010 15:37

Zijn er nog leuke excursie's in fortaleza? en waar te boeken?
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet Peter



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » vr apr 30, 2010 18:42

Excursies naar kerken, musea, historische monumenten, plaatselijke folklore en dansfeesten, klederdracht en zo?



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Bericht door oottiug » vr apr 30, 2010 19:27

Erg leuk is om een excursie te doen naar Morro Branco, Canao Quebrada, ik had toen via Lisatur een dag excursie gedaan(meerdere dagen is ook mogelijk) ze stonden op een vrijdagavond op de Beira Mar, ze halen je op bij je hotel of appartement(en je betaald pas in de bus(geloof voor 2 personen ongeveer 90 real) in Morro branco kun je nog een Buggytour doen(erg aan te raden) je rijd over mooie stranden door leuke dorpjes en over zandheuvels.... Wat ook erg mooi is is Cumbuco, erg veel kitesurfers en stranden zijn erg mooi.. dit kun je gewoon met de bus doen en is ongeveer 45 minuten van centrum van fortaleza... leuk is om naar restaurant 031 te gaan (aan het strand) beneden een gezellige bar en boven lekker sfeervol eten met uitkijk over strand en zee.. veel Succes en veelplezier..



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr apr 30, 2010 21:20

Op de Beira Mar staan iedere avond busjes die diverse excursies aanbieden voor weinig geld, je kunt buiten de genoemde excursies die ootiug noemde, ook nog naar Jericoacoara gaan (een echte aanrader), dit ligt 500 km van fortaleza, prijs is 270 reais incl. 2 overnachtingen. Alle andere dagreisjes liggen tussen de 20 en 35 reais.

@JimVe... ik heb weer een aantal berichten van je verwijderd, aub stoppen met deze nutteloze negativiteit, hier zit echt niemand op te wachten. Nog 1 x een post die me niet aanstaat en je ligt er echt uit.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » vr apr 30, 2010 21:44

Kijk Salseros, Peter wil graag op excursie in Fortaleza.

Nou is Fortaleza mijns inziens niet zo'n excusrse plaats en de plaatsen die hier genoemd worden zijn uitermate geschikt om bejaarden een rustig uitstapje te laten beleven, Combuco, Canoa Cebrada en Jericoacoara zijn dooie plaatsen waar de snikhete zon de hele dag je bolletje teistert. Als iemand het hier niet mee eens is dan hoor ik het graag, maar ik heb ze alledrie ooit bezocht en ze zijn zo dood als een pier en de lokale middenstand helpt de Gringo vakkundig van zijn geld af daar.

Ik waarschuw Peter alleen maar (mits hij dit soort excusrsies zoekt)



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr apr 30, 2010 21:47

Dat is jouw (negatieve) mening. Ik ga ervan uit dat de topic starter niet perse IN Fortaleza bedoelt, maar Fortaleza en omgeving. Ik vind Canoa en Jericoacoara wel heel leuk (zoals de meesten hier), Cumbuco iets minder, maar wel leuk om af en toe eens heen te gaan... vooral het parelwitte strand in Cumbuco, prachtig.



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Bericht door oottiug » vr apr 30, 2010 22:05

Salseros: Nou doet hij(of zij gezien de foto!!) het toch weer alleen ietsjes milder, maar toch...!!!



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Bericht door oottiug » vr apr 30, 2010 22:09

Trouwens peter36 Guaramiranga is erg mooi kijk maar eens hier onder fotos/filmpjes, bij en volgend bezoekje aan fortaleza ga ik er zelf ook heen..



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » vr apr 30, 2010 22:23

Je kunt Canoa en Jericoacoara wel leuk vinden Salseros, maar waar baseer je je mening op dat de meerderheid het leuk vind? Ik persoonlijk vind zoals de meesten hier het gruwelijk saai (ik betwijfel of de meesten het wel kennen, de meesten komen niet verder dan de Iracema en de praia de futuro).

Mag ik trouwens vermelden dat er mooie normale bussen met airco op en neer rijden naar Canoa, Jericoacoara en Combuco, dit maakt je vrijer in je reistijden en scheelt je 90% in de kosten. Enige nadeel is dat je naast een enge Braziliaan moet zitten.



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Bericht door oottiug » vr apr 30, 2010 22:40

Jimve(rvelend)..Dan moet je een poll opstellen om erachter te komen of de meerderheid het leuk vind, trouwens leuk vinden is iets anders dan mooi zijn, het zijn erg mooie plekken.. trouwens zijn brazilianen eng? heheh erg vreemd van je om dit hier te zeggen...



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » vr apr 30, 2010 22:47

Ik stel hier geen pol over op omdat ik weet dat minder dan 10% van de mannen die Fortaleza bezoeken niet naar die plekken gaan en er dus niet over kunnen oordelen. Vrouwen gaan zowiezo niet naar Fortaleza (Nederlandse dan)



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Bericht door oottiug » vr apr 30, 2010 22:52

Jij weet echt veel zeg..Maar ok.. even op de vraag van peter36, wat vind jij nou echt gaaf of leuk of mooi, in en/of in de omgeving van fortaleza? kortom wat adviseer jij ?



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » vr apr 30, 2010 23:07

Ik adviseer dat je bij de Heineken bar uitgaat of een van de 2 Hollandsche buren, dat je bij de bikini bar met de Hollandse uitbater gaat buurten, dat je bij Boa vista overdag op de praia de futuro je pilsje pakt bij de Hollandsche uitbater en dat je bij Willem van de Sate Hut een lekker getapt biertje pakt voordat je uitgaat. Tevens serveert Felipe ook lekkere kroketten hoor. Wijk niet af van de Beira Mar en/of de Iracema en huur een appartement en geen hotel zodat je niet voor onaangename verassingen komt te staan als je je nieuwe vriendin mee wilt nemen naar je kamer omdat de receptionist ook een deel van de koek wil.

Hou verder de koers van de real goed in de gaten en welke maatschappij de goedkoopste vluchten levert. Tailand is ten slotte nog duurder en gevaarlijker. Niet?



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » vr apr 30, 2010 23:10

Wat ik me verder nog afvraag ooktuig is waarom er enkel Nederlandse kerels te zien zijn in Forta en niet in Recife en Natal? Je ziet dus geen Nederlanders in Recife en Natal, en al helemaal geen Nederlandse Vrouwen in Fortaleza, Recife of Natal, eigenlijk het hele Noordoosten. Enig idee iemand?



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Bericht door oottiug » vr apr 30, 2010 23:20

Nou JIMve(JijIrritantMenneke)we weten in iedergeval wel wat jij nu echt leuk vind in fortaleza...en toevallig hoor ik steeds vaker dat nederlanders naar Natal gaan... zelfs met vrouwen erbij.. Maar ik zie dat je er wel mee zit, mij interesseert het niet wie er wel of niet komen in fortaleza... Zoek je soms een nederlandse vrouw in Brazilie?



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » za mei 01, 2010 01:23

Wie is we?



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » za mei 01, 2010 01:28

JijIrritantMenneke is dat ik beste ookTuig?

Gum het aub niet weg beste moderator, het zegt meer over hem dan ik. Wat is je probleem Tuig? Ik wil er best over praten, stuur me een PM beste vriend(in) en we zullen vrinden worden.



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Bericht door oottiug » za mei 01, 2010 10:10

"We" zijn de mensen op dit forum, ik heb geen probleem, alleen erg veel irritaties(en met mij vele anderen, gezien de reaties naar jou toe elke keer) aan de manier waarop je elke keer een reactie plaatst, en ik denk dat salseros duidelijk is geweest...!! (ik had je hier al verwijderd) basta..!!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » za mei 01, 2010 11:17

Jim, ik (en vele anderen) hebben het gehad met je, koel maar wat af deze maand. Voorlopig een tijdelijke ban tot 1 juni, mocht je je daarna nog steeds hetzelfde opstellen, een permanente ban.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Dakar
Artikels: 0
Berichten: 317
Lid geworden op: wo dec 05, 2007 22:53

Bericht door Dakar » za mei 01, 2010 15:31

Gefeliciteerd Salseros, je besluit heeft lang (te lang) op zich laten wachten, laat ik het daar maar bij houden.



Plaats reactie