Raffinaarderij ligt plat

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Raffinaarderij ligt plat

Bericht door Progresso »

Er zijn in totaal 18 raffinaarderijen in Brazilië. 10 in handen van PTBras en 8 prive.

Die draaien momenteel allemaal op hoogtoeren om de vraag bij te houden.

Tja, en dan ligt er eentje ongepland plat, precies op het moment dat dat het slechtste uitkomt.

Voor Bahia betekent dat niets anders dat de prijzen van diesel, LPG en kookgas alleen al door de langere transportwagen flink omhoog gaan.


https://www.sindipetroba.org.br/2019/un ... -denuncia/
joaninha
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Raffinaarderij ligt plat

Bericht door joaninha »

Vast weer de schuld van Lula. Maar serieus. Dit soort incidenten gebeuren overal ter wereld. Ook op mijn werk (geen petrochemie ) ligt de boel soms door een flinke storing of calamiteit dagen en heel soms weken stil. En ook in de USA gaat het wel eens goed mis. (brand in raffinaderij, gas liquidatie en export terminal en niet vergeten die grote vliegtuigfabriek. Shit happens.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Raffinaarderij ligt plat

Bericht door Progresso »

joaninha schreef: zo apr 21, 2024 19:05 Vast weer de schuld van Lula. Maar serieus. Dit soort incidenten gebeuren overal ter wereld. Ook op mijn werk (geen petrochemie ) ligt de boel soms door een flinke storing of calamiteit dagen en heel soms weken stil. En ook in de USA gaat het wel eens goed mis. (brand in raffinaderij, gas liquidatie en export terminal en niet vergeten die grote vliegtuigfabriek. Shit happens.
Je hoort mij nergens beweren dat dit de schuld is van Lula.

Maar zonder het Lava Jato schandaal hadden we zowel in Maranhão als in Pecém twee enorme raffinaarderijen.

Zonder het hardnekkige geloof in de fossiele industrie hadden we dit jaar al 5% van de stadsbussen op electriciteit kunnen laten rijden in plaats van op diesel.

Het hoort gewoon bij het leven dat dingen gewoon verschrikkelijk mis kunnen gaan. Daar kan Lula echt niets aan doen.

Maar deze extreme storing laat gewoon zien dat hij de risicos beter moet spreiden.
Plaats reactie