Lula financiert Rusland

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Lula financiert Rusland

Bericht door Progresso »

Fijn zo'n president. Het gaat ook niet echt om kleine bedragen.



https://valor.globo.com/google/amp/empr ... -ano.ghtml
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Lula financiert Rusland

Bericht door quasimodo »

Volgens de berichtgeving zijn de VS en de EU er wel blij mee dat ze dit in Rusland kopen i.p.v. de wereldmarkt. Biden heeft zelfs gevraagd aan Oekraïne of ze de vernietiging van raffinage capaciteit willen beëindigen.

En het valt overigens wel mee hoeveel dit is. De import uit Rusland van Brazilië is kleiner dan het totale verbruik van Nederland en België in dezelfde periode.
Progresso
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula financiert Rusland

Bericht door Progresso »

Wel, het Westen heeft kilo's boter op zijn hoofd. Jouw voorbeelden zijn daar een sprekend voorbeeld van.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Lula financiert Rusland

Bericht door quasimodo »

Ja klopt ze zeggen wel eens dat het Putin niets uitmaakt hoeveel er sneuvelen. Dat geldt voor het Westen hetzelfde zolang het er maar niet teveel uit Europa en de VS zijn. Ze hebben altijd de mond vol van wereldvrede maar de acties getuigen hier de laatste decennia niet van.
borsjea
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Lula financiert Rusland

Bericht door borsjea »

Ik meen me te herinneren dat toen de brandstof prijzen onder de vorige president tot astronomische prijzen stegen de toenmalige president met trots aankondigden dat er diesel vanuit Rusland onderweg was besteld bij zijn grote vriend.
Progresso
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula financiert Rusland

Bericht door Progresso »

borsjea schreef: zo mar 31, 2024 12:55 Ik meen me te herinneren dat toen de brandstof prijzen onder de vorige president tot astronomische prijzen stegen de toenmalige president met trots aankondigden dat er diesel vanuit Rusland onderweg was besteld bij zijn grote vriend.
Dat herinner je je goed. Dat was inderdaad toen de tekorten op de binnenlandse markt extreem waren en de dieselprijzen op de wereldmarkt ook nog eens op hun hoogste stand ooit kwamen. Zelfs met het volledig annuleren van alle belastingen op diesel koste een liter destijds RS 7,00/ liter aan de pomp.

Maar het feit dat Bolsonaro diesel importeerde uit Rusland maakt de financiering van de oorlog door Lula niet opeens legitiem of moreel juist.

Bovendien maakt het nog een verschil of je incidenteel 35 miljoen liter diesel met een waarde van €25 miljoen importeert of dat je voor honderden miljoenen per maand investeert in de oorlogsmachine van Putin.

https://www.correiodopovo.com.br/not%C3 ... l-1.901372
Plaats reactie