kapitaal uit Brazilië verdampt in Nederland.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

kapitaal uit Brazilië verdampt in Nederland.

Bericht door quasimodo » vr feb 09, 2024 23:54




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: kapitaal uit Brazilië verdampt in Nederland.

Bericht door Progresso » za feb 10, 2024 00:25

:) :D Jorge Lemann heeft ook de Zwitserse nationaliteit en woont in het mooie Rapperswil Zwitserland. Hij is daar naar toe verhuist nadat een van zijn kinderen in Brazilie slachtoffer was van een ternauwernood mislukte ontvoering

3 G, de investeringsmaatschappij heeft haar hoofdkwartier in New York. Ambev, waar 3G een kwart van de aandelen in handen heeft isde grootste bierbrouwer ter wereld en is een dochter van een Nederlandse BV.

Dit is dus precies wat ik bedoel. Jij denkt dat er kapitaal uit Brazilië in Nederland verdampt. De werkelijkheid is dat er helemaal niets meer Braziliaanse is aan de deal van 3G met Hunter Douglas.

Dat had wel gekund, maar dan moet Brazilië een veilig land moeten zijn en wat beter voor haar rijkere inwoners moeten zorgen. Dat hoeft natuurlijk allemaal niet, maar dan moet je ook niet achteraf klagen dat er ieder jaar 1200 van de grootste belastingbetalers hun heil elders zoeken.

En Rapperswil is eigenlijk wel een hele goede keus. :D



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: kapitaal uit Brazilië verdampt in Nederland.

Bericht door quasimodo » za feb 10, 2024 00:53

Misschien dat er wat tussenstappen waren en dat er her en der wat dubbele nationaliteiten zijn gekomen. Maar deze heren hebben hun startkapitaal grotendeels in Brazilië verdiend en georven. En hebben ongetwijfeld in het buitenland ook heel veel verdiend. En waarschijnlijk betalen ze hun belastingen ook ergens in een belasting paradijs. En die Nederlander zal ook wel ergens een bv hebben buiten Nederland waar het geld nu in een oude sok zit. Maar zolang ze Max Verstappen nog steeds het Wilhelmus laten horen na een race vind ik de titel prima de lading dekken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: kapitaal uit Brazilië verdampt in Nederland.

Bericht door Progresso » za feb 10, 2024 00:58

quasimodo schreef:
za feb 10, 2024 00:53
Maar zolang ze Max Verstappen nog steeds het Wilhelmus laten horen na een race vind ik de titel prima de lading dekken.
Je haalt er een hoop hij om je punt niet te maken.

Bedoel je dat Max €40 miljoen per jaar moet aftikken aan de Nederlandse fiscus om als onderdaan van Nederland dat afschuwelijke volkslied te moeten horen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: kapitaal uit Brazilië verdampt in Nederland.

Bericht door quasimodo » za feb 10, 2024 01:09

Nee ik bedoel dat ze niet het vlaggetje van Monaco naast zijn naam zetten. Of in de media hem Monogast noemen of Belg. En jou waarschijnlijk ook geen Braziliaan beschouwen in Brazilië.

En als je het over belastingen wil hebben. Ik geloof dat het eerlijk is dat je belastingen betaald in het land waar je het geld verdiend. En in het geval van verstappen is dat na stoppen van Jumbo niet veel meer.



Plaats reactie