Ongelijkheid in 2023 daalt fors onder Lula

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7494
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Ongelijkheid in 2023 daalt fors onder Lula

Bericht door Progresso » vr feb 09, 2024 15:51

Dat Brazilië een zeer ongelijk verdeeld land is moge duidelijk zijn. Maar dankzij Lula worden de verschillen tussen arm en rijk steeds minder groot. Het is een grote verdienste van de man.

We zagen het al in 2022. En nu Lula aangeeft dat hij grote fortuinen zwaarder gaat belasten zie je dat alleen de aankondiging van die maatregel binnen een jaar grootste effecten heeft.

In 2022 moest de Portugese immigratiedienst al 400.000 visa aanvragen van Brazilianen verwerken. Hoewel ik niet zo snel cijfers uit de VS kon krijgen weten we dat er een zeer grote community van rijke Brazilianen in Florida leeft.

Met succes jaagt Lula ook in 2023 weer een flinke duizend (Multi) miljonairs het land uit. Ook in 2022 verlieten bijna 1200 multimiljonair het land en als ik zo de polariserende uitspraken van Lula volg denk ik dat ook dit jaar weer massaal het land verlaten.

Weg arbeidsplaats en. Weg investeringen. Weg belastinginkomsten.

8 uur vliegen met een privejet en we zijn weer lekker bij de familie. De eigenaren van de bedrijven structureren hun bedrijven zo dat ook de Braziliaanse fiscus het nakijken heeft. De verliezen vallen in Brazilië, de winsten worden via een Nederlandse BV en Ierse constructie zeer gunstig belast, precies zoals de Braziliaanse overheid dat zelf doet (Petrobras Rotterdam).

In ieder geval Brazilië wordt steeds gelijker.
IMG_20240209_103324.jpg



Plaats reactie