Buitenlandse directe investeringen ver onder verwachtingen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
borsjea
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Buitenlandse directe investeringen ver onder verwachtingen

Bericht door borsjea »

Progresso
Berichten: 7496
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Buitenlandse directe investeringen ver onder verwachtingen

Bericht door Progresso »

Tot en met 2032!!!

Maar @Borsjes, jij houdt dat een beetje bij. Hoeveel autofabrikanten hebben nu al aangekondigd dat ze tussen nu en 2032 miljarden gaan investeren? Ik ben de tel een beetje kwijt geraakt.

Maar er worden nu per jaar in Brazilië ongeveer 2 miljoen autos geproduceerd. Het merendeel voor de eigen markt.

Nu gaan al die fabrieken een soort moderne ethanol/hybride versie maken. De rest van de wereld zit daar niet op te wachten. De grote markten schakelen razendsnel om naar EV's en zitten zelf met een enorme overcapaciteit van ouderwetse productielijnen voor brandstofautos.

Ondertussen is BYD Dolphin al de meest verkochte auto in maart dit jaar.

Denk je echt dat die RS100 miljard aan investeringen gerealiseerd gaan worden?
borsjea
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Buitenlandse directe investeringen ver onder verwachtingen

Bericht door borsjea »

De effecten vd groei vd internet verkopen, mercado livre gaat investeren in Brazilië.

https://exame.com/economia/em-encontro- ... -no-brasil
borsjea
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Buitenlandse directe investeringen ver onder verwachtingen

Bericht door borsjea »

De volgende autofabrikant die investeert in de productie van hybrides 4,2 miljard en 1700 directe banen

https://www.gov.br/mdic/pt-br/assuntos/ ... -no-brasil
Progresso
Berichten: 7496
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Buitenlandse directe investeringen ver onder verwachtingen

Bericht door Progresso »

Als Tesla, VW en een andere Chinees volgend jaar een paar mega-fabrieken in Argentinië neerzetten dan komt er toch helemaal niets terecht van die RS150 miljard aan investeringen in die oudere technologie die in het verbruik van energie en in het onderhoud vele malen duurder zijn?

Zelfs met de extreem lage benzineprijzen in Brazilië komt het niet uit.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Buitenlandse directe investeringen ver onder verwachtingen

Bericht door quasimodo »

Waarom niet? Met een plugin hybride die je alleen voor woon werk gebruikt zoals de meeste mensen rij je toch ook gewoon electrisch. En als je een keer een lange rit hebt geen gestress met laad palen.
borsjea
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Buitenlandse directe investeringen ver onder verwachtingen

Bericht door borsjea »

borsjea
Berichten: 4149
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Buitenlandse directe investeringen ver onder verwachtingen

Bericht door borsjea »

Progresso schreef: za apr 20, 2024 03:23 Als Tesla, VW en een andere Chinees volgend jaar een paar mega-fabrieken in Argentinië neerzetten dan komt er toch helemaal niets terecht van die RS150 miljard aan investeringen in die oudere technologie die in het verbruik van energie en in het onderhoud vele malen duurder zijn?

Zelfs met de extreem lage benzineprijzen in Brazilië komt het niet uit.
Zouden bedrijven echt onder de huidige Argentijnse president investeren in Argentinië? Ik heb op dat punt nog geen enkele berichtgeving gelezen.Wel zijn er in Mexico door diverse fabrikanten oa VW en Tesla investeringen aangekondigd. BYD heeft zijn plannen inmiddels daar weer ingetrokken vanwege de politieke anti China houding mbt de auto industrie in de VS.
Voor de Chinese is juist een land aan de oostkust belangrijk als springplank naar Europa, zeker nu met de grote beperkingen van het Panama kanaal en Suezkanaal

Hoewel ik zelfs niet voor een hybride zou kiezen zie je toch wereldwijd dat deze populairder is dan de BEV. In Brazilië geldt bij de hybride nog de eis dat deze of op alcohol of Flex moet zijn en je daardoor bij gebruik van alcohol een reductie in de uitstoot krijgt. Een groter verschil tussen alcohol en benzine kan er voor zorgen dat de gebruiker voor alcohol kiest.
Plaats reactie