Brazilieforum op X

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilieforum op X

Bericht door Progresso » wo jan 10, 2024 22:37

Nee, klopt. Het gaat over alle hypocriete deugneuzen. Lui van de publieke omroep die keer op keer keihard via de community notes op nepnieuws werden gewezen en maar bleven ontkennen.

Ik vind het prima. Het platform wordt iedere keer wat beter.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilieforum op X

Bericht door quasimodo » wo jan 10, 2024 22:46

Het mooie van X is dat alle schijnheiligheid wordt blootgelegd.
Het ging me meer over de nadelen. Nog buiten het feit dat sommige van je forum leden het vrijwillig niet wenst te gebruiken, wordt het voor de rest wellicht wel zeer lastig als ze in Europa wonen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilieforum op X

Bericht door Progresso » wo jan 10, 2024 23:30

Een ieder met een redelijk plan mag het forum overnemen. Komt er niemand dan gaat de boel op zwart. Misschien knoop ik er nog een jaartje aan vast maar dan is het echt schluss.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilieforum op X

Bericht door joaninha » za jan 13, 2024 05:40

Wat ik het nadeel vind van een forum op "X" is dat je je privacy kwijt bent. Ik heb er geen behoefte aan dat iedereen kan zien wat ik allemaal volg op X. Een apart account aanmaken die ik alleen gebruik voor het deelnemen aan 1 forum zou een oplossing kunnen zijn. Maar hier heb ik mij nog niet helemaal in verdiept. Ik zit wel op X, maar doe niet mee aan discussies om die redenen. Maar ik gebruik X wel om informatie en nieuws te vergaren. En dat het binnenkort gedaan zou zijn met X, dat geloof ik niet. Dat wordt al gezegd sinds de overname door Musk.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilieforum op X

Bericht door joaninha » za jan 13, 2024 05:46

En het voordeel van dit forum is ook dat de discussie opgesplitst wordt in allerlei onderwerpen. Volgens mij is dat niet mogelijk als je dit forum verplaatst naar X. Dan worden alle onderwerpen op 1 hoop gegooid. Door Brazilië forum ook op X te hebben kan dit forum wel bij meer mensen bekend maken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilieforum op X

Bericht door Progresso » za jan 13, 2024 14:12

@joaninha De forum functionaliteit op X vind ik ook extreem beperkt.

Wat dat betreft is PHPbb, de software waarop dit forum draait superieur.

Het heeft allemaal de look and feel van een internet site uit de jaren tachtig, maar het werkt allemaal wel en het heeft extreem veel functionaliteit.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilieforum op X

Bericht door quasimodo » za jan 13, 2024 15:50

Je zou het ook kunnen combineren als je meer exposer en actieve deelnemers zoekt. Dat is ook een tijdje met Facebook gebeurt. En qua kosten en hulp met runnen van het forum zou je ook wel makkelijker iemand gevonden kunnen krijgen. Maar dan zou je het beter vriendelijk kunnen vragen. En misschien de eis dat er geen commerciële belangen aan vast mogen zitten versoepelen. Wat is er tegen dat mensen hun vastgoed hier kunnen promoten of hun toeristische activiteiten op een vaststaande pagina met verwijzing naar hun eigen website zonder de mogelijkheid om hier reacties op te plaatsen. Dan trek je ook meer mensen die informatie zoeken voor hun vakantie of ander verblijf. En kom je mogelijkheden tegen die je anders niet weet. Ik heb in het verleden ook wel eens een appartement geboekt naar aanleiding van een advertentie hier. En de laatste keer de Flixbus naar aanleiding van jou bericht hierover. En in het verleden waren er ook veel berichten over de plaatselijke horeca en activiteiten waar mensen naar toe willen of mensen ontmoeten. Ik heb de indruk dat veel van deze posters zijn verdwenen omdat hier nu bijna geen berichten meer over zijn. Met de berichten van mijn Brazilië als positieve uitzondering.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilieforum op X

Bericht door Progresso » za jan 13, 2024 18:25

Ik ben open voor alle ideeën voor wat betreft de toekomst van het forum. Dat ik nu zeer terughoudend ben met betrekking tot advertenties is een keus die ik uit overtuiging heb gemaakt. Elon Musk vatte het een paar weken geleden kort voor mij samen.

Aan die vriendelijkheid zal ik werken, maar ik ben blijkbaar zwaar allergisch voor bepaalde persoonlijkheden waardoor een natuurlijke en niet controleerbare afweerreactie ontstaat. Ik ben er al voor naar de huisarts geweest maar die gaf me een placebo :D .

Ik vind de bijdragen van MijnBrazilie altijd interessant en krijg ook de indruk dat ze stukken informatiever worden.

Waar in het verleden honderden Nederlanders en Belgen naar Fortaleza kwamen, juist in een tijd waar bulletin boards zoals dit forum de meest populaire manier was om ideeën uit te wisselen, is die stroom wel opgedroogd.

De meeste vragen over immigratie, geld overmaken, bedrijf starten en al dat soort dingen zijn relatief makkelijk te vinden. Het boeken van een appartement idem dito. Booking.com en co zijn je vrienden.

Dus kortom, het is niet al te veel werk voor een kleine doelgroep wat een beetje geld kost. Ik heb er nog wel plezier in, maar ik merk dat het tijd is voor nieuw bloed.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilieforum op X

Bericht door joaninha » vr jan 19, 2024 13:54

Een forum waar ik ook veel informatie uit put is het "skyscraper forum". Een internationaal forum dat allang niet meer alleen over wolkenkrabbers gaat. En in vrijwel elk land zijn er subforums. Ook in Brazilië en Nederland. Ik volg bijvoorbeeld de threats op het Braziliaanse skyscraper city over de luchthaven van Fortaleza en de metro en lightrail van Fortaleza. Veel nieuws over deze onderwerpen worden daar ook vaak door insiders gedeeld. De forumstructuur is een beetje vergelijkbaar met dit forum.
En met de vertaal programmas van tegenwoordig die steeds beter worden door AI is het ook prima te volgen als je de taal niet goed machtig bent.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilieforum op X

Bericht door quasimodo » di jan 23, 2024 00:19

Toch niet altijd fuck you en ik doe wat ik wil?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/01/22 ... auschwitz/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilieforum op X

Bericht door Progresso » di jan 23, 2024 16:27

Sinds gisteren zie ik dus ook minder anti-semitische accounts berichten op mijn X-tijdlijn. Het lijkt erop dat een aantal extreme accounts niet meer bestaan.


Ik weet niet of dat een goede of slechte zaak is. In principe hoor en zie ik liever in alle openheid wie er abjecte denkbeelden op na houdt. Dat helpt om de ander te begrijpen, maar ook om heel duidelijk in het vizier te hebben wie het gevaar is.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilieforum op X

Bericht door joaninha » do jan 25, 2024 01:15

Ik zie gelukkig nog heel veel berichten op X die de Israëlische genocide veroordelen. Maar waarschijnlijk zie jij dat als antisemitisme. Ik zie het als anti zionisme. Zionisten, zeker de extreme uit Amerika zijn niet veel beter dan nazis. Ze voelen zich verheven boven andere volken/rassen/ godsdiensten. Willen hun eigen volk/groep rein houden.
Gelukkig zijn lang niet alle joden zionisten en niet alle mensen die de Israëlische oorlogsmisdaden veroordelen antisemitisch

X heeft wel als voordeel dat je exclusief voor jezelf je je eigen nieuwskanaal kan samenstellen met je eigen journalisten (degenen die je volgt). Je loopt wel het gevaar in je eigen bubbel te verstrikken. Net als veel MSM journalisten overigens. De meesten halen het grootste deel van hun info van X. En doen geen onderzoeksjournalistiek meer. Ze volgen ministers, officiële kanalen etc. Afwijkende meningen worden vaak weggezet als conspiracy theorie. Ze zitten ook in hun eigen bubbel. Dus trek nooit direct je conclusies. Probeer ook buiten je bubbel te kijken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilieforum op X

Bericht door Progresso » do jan 25, 2024 02:40

joaninha schreef:
do jan 25, 2024 01:15
X heeft wel als voordeel dat je exclusief voor jezelf je je eigen nieuwskanaal kan samenstellen met je eigen journalisten (degenen die je volgt).
Precies dit. Je kunt met het aanmaken van wat accounts ongegeneerd meegenieten van zo'n bubbel.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilieforum op X

Bericht door joaninha » do jan 25, 2024 17:42

En het is ook redelijk vrij allemaal. Er wordt weinig ingegrepen en gecensureerd. Vroeger reageerde ik wel eens op NU.nl. bijvoorbeeld. Heel vaak werden mijn niet beledigende/ophitsende reacties maar wel met een bepaalde mening geweigerd omdat het niet in het straatje van de partijdige moderators paste. Daar ben ik dus helemaal mee gestopt. En klaar met die vervelende pro Uki reaguurders die je gelijk een Russische trol noemden omdat je account na febr. 2022 was aangemaakt. Maar niet ingingen op je feitelijke inbreng. Als je dan wilde reageren plaatsten de moderators je bericht niet. Dat vond ik heel frustrerend.
Met X heb je dit niet. Iedereen kan reageren, pro en contra. Ook op X van Nu.nl en andere MSM kanalen. Zonder censuur van partijdige moderators. Ze kunnen je hooguit blokkeren, maar dat gebeurd eigenlijk alleen op kanalen die een uitgesproken mening hebben en totaal geen tegenspraak dulden of als je het erg bont maakt.
Eigenlijk ben ik nog niet zo lang actief op X. Maar volgens mij gaat het helemaal niet zo slecht daarmee. En waardeer ik vrijheid van meningsuiting daar.
Maar als je over een bepaald land/stad/techniek wilt discussiëren vind ik de forum structuur toch veel beter. Soms valt een discussie over een bepaald onderwerp even stil om een jaar later weer voortgezet te worden. Dat is het mooie ervan. En ik waardeer je moderatie. Je laat ook mensen die het niet met je eens zijn ruim aan het woord.
Op andere forums maak ik wel anders mee. Daar zijn soms moderators die meteen ingrijpen als een discussie wel eens heftig wordt of iets van het topic afwijkt.
Maar forums is meer iets voor ouderen helaas. De jongere generatie is meer bezig met hele flauwe tiktok filmpjes. Dat is nog veel erger dan facebook. Dat is niet mijn ding.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilieforum op X

Bericht door joaninha » do jan 25, 2024 17:47

Maar het gevaar van bubbels is, dat mensen er totaal in verstrikt raken als ze niet kunnen relativeren. En dat zijn er heel wat tegenwoordig helaas.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilieforum op X

Bericht door joaninha » do jan 25, 2024 17:58

Dan krijg je bijvoorbeeld dit. Eigenlijk best wel een beetje eng. Reageert op de dubbele laffe moord in Weiteveen, met schaamte in mijn woongemeente. Die moordenaar en zijn vrouw ken ik zelfs van gezicht uit de kroeg. Zag dat ik zelfs 3 fb vrienden had die hem als fb vriend had en waarvan enkele die laffe moordenaar zonder na te denken (of ze die gave hebben betwijfel ik) en Richard een held noemden. Eigenlijk best eng allemaal. Ik ben gelukkig niet meer echt actief op fb. Soms kijk ik alleen even of er nog iemand wat te melden heeft zonder daarop te reageren.

Laatst gewijzigd door joaninha op do jan 25, 2024 18:26, 2 keer totaal gewijzigd.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilieforum op X

Bericht door joaninha » do jan 25, 2024 18:01

En dat zulke gestoorden nog een forum krijgen op TV is helemaal gestoord maar wel leuk voor de kijkcijfers.
Dit filmpje wilde ik eigenlijk plaatsen. Eigenlijk horen dit soort gestoorden opgenomen te worden. Ik kan mij voorstellen dat mensen best bang worden als zo'n engerd met brandende fakkel voor je huis staat te schreeuwen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilieforum op X

Bericht door quasimodo » do jan 25, 2024 20:20

Ik zie gelukkig nog heel veel berichten op X die de Israëlische genocide veroordelen. Maar waarschijnlijk zie jij dat als antisemitisme. Ik zie het als anti zionisme. Zionisten, zeker de extreme uit Amerika zijn niet veel beter dan nazis. Ze voelen zich verheven boven andere volken/rassen/ godsdiensten. Willen hun eigen volk/groep rein houden.
Gelukkig zijn lang niet alle joden zionisten en niet alle mensen die de Israëlische oorlogsmisdaden veroordelen antisemitisch
Kijk nu uit dadelijk sta je ook met de host in dit geval Progresso i.p.v. op het strand van Fortaleza op excursie in Auschwitz. Om aan te tonen dat je echt geen antisemiet bent.

En ik ben het volkomen met je eens. En wordt in Israël redelijk vaak gezegd. Waarna ze vervolgens elkaar uitmaken voor nazi's. Maar als buitenstaander mag je deze mening haast niet verkondigen en zijn er al velen die zich voor de rechter hebben moeten verantwoorden. Meestal aangeklaagd door het staats gesubsidieerde cidi of zijn Braziliaanse evenknie.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilieforum op X

Bericht door joaninha » vr jan 26, 2024 18:09

Of mijn beeld verandert door een bezoek aan Auschwitz betwijfel ik. Ik heb Buchenwald, Sachsenhausen en dichter bij mijn huis het Joodse onderduikers hol bezocht. Auschwitz is wel van een andere orde, een industrieel genocide complex.
Maar ik ben er echt wel van bewust wat de Joden is aangedaan. Ook na de oorlog, toen de weinige overlevenden naar hun huis in Nederland wilden terugkeren en daar anderen aantroffen. Maar tegengewerkt werden door de officiële instanties om hun huis terug te krijgen. Dat zij daarna naar Israël vertrokken om een eigen staat op te richten kan ik helemaal begrijpen. Dat zijn ook zionisten maar ik heb daar begrip voor. Maar ik heb totaal geen begrip de nieuwe zionisten/kolonisten uit bijvoorbeeld Amerika.
Ik zag filmpjes van lachende bruinhemden tijdens het vernielen van Joodse winkels tijdens de kristallnacht. Nu zie ik IDF soldaten blijkbaar grappige tiktokfilmpjes maken tijdens het vernielen van Palestijnse dingen in Gaza. De Terreurdaden van Hamas zijn ook verschrikkelijk. Ik zag overlevers van de Holocaust zeggen dat je je niet moet verlagen tot dezelfde misdaden. Werd daar maar naar geluisterd.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Brazilieforum op X

Bericht door Ajax » vr jan 26, 2024 20:42

joaninha schreef:
do jan 25, 2024 17:42
Vroeger reageerde ik wel eens op NU.nl. bijvoorbeeld. Heel vaak werden mijn niet beledigende/ophitsende reacties maar wel met een bepaalde mening geweigerd omdat het niet in het straatje van de partijdige moderators paste.

Wat zeg je nou, joaninha? Worden op mainstream nieuws media niet welgevallige meningen onderdrukt? En wil je zeggen dat je niet de pro-klimaat, pro-Oekraïne, pro-Palestina, pro-vaccinatie mening bent toegedaan? :)

Dit betekent dat op nu.nl bij de reacties alleen maar "goede" reactie staan. En dat betekent weer dat mensen die iets anders denken nog wel een keer nadenken. Je wil toch niet die uitzondering zijn, denken ze dan. Het lijkt me een goede illustratie van wat er al een aantal jaren aan de gang is.

Een bezoek aan Auschwitz veranderd jouw beeld wel, is mijn stelling. We mogen eigenlijk geen referenties maken naar de oorlog, maar als je kijkt wat er om je heen in de wereld gebeurt, dan zie je misschien een tendens die makkelijker te begrijpen is als je Auschwitz en de oorlog beter "begrijpt". Dus als je de kans hebt, ga erheen en/of probeer wat documentaires te vinden om een nog beter beeld te krijgen van wat daar gebeurt is.



Plaats reactie