Brazilieforum op X

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilieforum op X

Bericht door joaninha » vr jan 26, 2024 23:01

Over Auschwitz, de oorlog etc. volg ik veel. Kijk veel naar de Duitse ZDF info documentaire zender. Auschwitz was niet alleen een vernietigingskamp. Ook een slaven kamp voor de chemische fabrieken van IG Farben (later Bayer etc ) die daar een complex hadden neergezet. Ik kom veel in Tsjechië, Auschwitz wilde ik eigenlijk wel eens bezoeken maar misschien eerst eens naar Theresienstadt, de eerste fase van de Holocaust. Maar het zal mijn mening niet veranderen.
Ik was in Buchenwald, kreeg daar een rondleiding door een ex gevangene. Hij liet ons de apenrots zien. Daar moesten uitgehongerde gevangen toezien hoe de apen gevoerd werden met bananen. Zodat ze het gevoel kregen minder waard te zijn dan dieren. Het was niet een specifiek kamp voor joden. Vooral politieke gevangenen en ook Sowjet krijgsgevangenen zaten er. Er was een museum met lampenkapjes van mensen huid. Vooral huid met tatoeages. Ik zag Russische soldaten (het was nog DDR tijd) die emotioneel werden en huilden.
Niet alle reacties op NU. nl werden gecensureerd. Waarschijnlijk om het er democratisch er uit te laten zien.
Maar inderdaad, als je reactie vaak wordt geweigerd dan geef je het op.
Maar dat ik een ander standpunt heb met Oekraïne bijvoorbeeld, wil niet zeggen dat ik ook anti klimaat, anti vax ben. Ik had vroeger wel sympathie voor Israël. Maar dat ebt nu snel weg. Hamas is een gevolg van de onderdrukking van de Palestijnen. Vaccinatie heeft ons veel goede dingen gebracht. Er komen nu veel mazelen voor omdat veel ouders hun kinderen niet meer de basis vaccinaties laten geven. Maar ik ben eigenlijk nu wel heel erg van het topic afgeweken. Een strenge moderator had (terecht) al lang ingegrepen 🙂



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Brazilieforum op X

Bericht door Ajax » za jan 27, 2024 12:40

joaninha schreef:
vr jan 26, 2024 23:01
Maar ik ben eigenlijk nu wel heel erg van het topic afgeweken. Een strenge moderator had (terecht) al lang ingegrepen 🙂

Dat klopt :) Op zich niet zo erg, maar het is niet handig inderdaad (als je bv iets wil terugzoeken). Maar mooi dat het hier wel kan, ik zie ook niet zo veel reden om naar X over te gaan, te veel gewend geraakt aan forums in al die jaren.

Maar de off-topic reactie laat ik maar zitten deze keer... :D



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilieforum op X

Bericht door quasimodo » wo feb 07, 2024 19:40

En toch weer ruzie maken met adverteerders en een mogelijk relletje met Israël. Lijkt toch hardleers.

https://www.manners.nl/star-wars-rechts ... ndalorian/



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilieforum op X

Bericht door quasimodo » do feb 08, 2024 16:11




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilieforum op X

Bericht door Progresso » do feb 08, 2024 17:09

Ik word oud. Wie is Drake, wie is Taylor Swift?

En is het probleem dat die mensen naakt op X te zien zijn?

Zijn de sociale media nu net zo vooruitstrevend als de Nederlandse TV in 1967 waar Phil Bloom naakt te zien was?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilieforum op X

Bericht door quasimodo » do feb 08, 2024 17:21

Met het verschil dat dat en echt was en vrijwillig.



Plaats reactie