Verkiezingen Nederland

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Progresso »

Gaat wel lekker bij de sociaal democraten in Nederland.

https://twitter.com/deOuweMeester/statu ... cfWMA&s=19

Hier het origineel waar even een blanke met baarmoeder de arm wordt omgedraaid. Let ook even op het anti-semitische verhaal van de persoon van kleur.

https://twitter.com/widtvoet/status/178 ... 3bcMg&s=19
Progresso
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Progresso »

Of dat nog niet genoeg was horen we de partijleider van de PvdA ook nog het volgende zeggen in zijn speech.
Frans Timmermans schreef: Mensen onze taak is helder. Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt.
Ik krijg hier echt Volkert van der Graaf rillingen van over mijn lijf. Er hoeft maar weer één gek, en op het congres van de PvdA liepen er genoeg rond, die de trekker overhaalt.

Heeft Timmermans niets geleerd van Ad Melkert, Marcel van Dam en Paul Rösenmūller.
Gebruikersavatar
Ajax
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Ajax »

Progresso schreef: za apr 20, 2024 21:02Ik krijg hier echt Volkert van der Graaf rillingen van over mijn lijf. Er hoeft maar weer één gek, en op het congres van de PvdA liepen er genoeg rond, die de trekker overhaalt.

De situatie is nu (gelukkig) anders. We leven in een heel andere tijd. Wilders leeft al heel lang in totale beveiligde afzondering, dus is relatief gezien veel veiliger dan Fortuyn. Daarnaast gaat Wilders nu waarschijnlijk écht aan een coalitie meedoen, met name omdat er nu 2 partijen zijn die op heel veel punten dezelfde standpunten hebben. Dus hij staat niet alleen, zoals Fortuyn destijds.

Baardmans leidde heel slim de aandacht af van het échte probleem op het congres: het standpunt van GL en PvdA over Israël. PVV (en ook een aantal andere partijen) zitten op de lijn van Israël. Maar GL/PvdA zou 100% achter Palestina moeten staan. Sinds de aanval van Iran is het wat rustiger geworden met demonstraties, zo lijkt het. Dus begint Baardmans over Wilders, maar de vraag blijft wat hum standpunt is over Isarël (en dat zo vlak voor de 4 mei herdenking, interessant).
Progresso
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Progresso »

Wat ik mij afvraag is waar al die fabrieksarbeiders, havenwerkers, pakketbezorgers, callcenter medewerkers, winkelpersoneel en ander volk dat door het groot-kapitaal wordt uitgebuit nu gaan stemmen.

Ik heb weliswaar niet het hele congres gevolgd maar volgens mij is er werkelijk geen zinnig woord besteedt aan de noden van de bevolking die zich aan de onderkant van de samenleving bevinden.

En dan heb ik het nog niet eens over de tienduizenden daklozen, de 300 duizend mensen in de bijstand en tienduizenden mensen die alleen van een AOW moeten rondkomen.

Blijkbaar interesseert het de sociaal democraten geen enkele zak.
Progresso
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Progresso »

Tja, het probleem van de fusie van GroenLinks en de PvdA, keurig netjes blootgelegd door dit zuigertje uit eigen gelederen.

https://twitter.com/LeftLaser/status/17 ... 0TwCw&s=19
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo »

Misschien kan hij het voorbeeld volgen van Omzicht of Wilders volgen en zelf een nieuwe partij oprichten die weer meer voldoet aan zijn idealen. Er zijn genoeg arbeiders te vinden die niet zitten te wachten op extreem linkse danwel rechtse standpunten. Kon nog wel eens een populaire partij worden mits goed aangepakt.
Progresso
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Progresso »

Die partij is er en heet PvdA. Maar ook die partij zal antwoord moeten geven op het immigratievraagstuk en de invloed daarvan op de verzorgingsstaat. Als ze dat kunnen tackelen dan gaat er een wereld open.

60 zetels voor PVV die gewoon een volledig sociaal democratisch verkiezingsprogramma heeft en waar iedereeen struikelt over zijn immigratieagenda. Maar ja, het hele sociaal democratische construct is weggevaagd. Geen of nauwelijks meer (omroep) verenigingen, vakantieparken, vakbonden en wat dies meer zei.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo »

Was er zul je bedoelen, heet nu PvdA/GroenLinks en dat lijkt vanbinnen uit niet meer teruggedraaid te kunnen worden. En wat er nog van over is heeft weinig meer met arbeiders vandoen op een paar dinosaurussen na die op basis van oude sentimenten het nog niet over hun hart hebben kunnen verkrijgen de partij te verlaten. Maar dat kan snel gaan als je kijkt naar waar oud CDAers allemaal heen zijn gegaan. En ik zie ook aan PVDAers al geen gebrek aan mensen die gewoon meedoen aan de formatie, of zoals deze openlijk kritiek leveren in praatprogramma's ondanks gedreig met uitzetting uit de partij.
Gebruikersavatar
Ajax
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Ajax »

Frans Timmermans schreef:Wij zullen niets nalaten om te voorkomen dat Wilders in dit land aan de macht komt.

De ophef hierover is nog niet helemaal weg. Zeker niet als Wilders zijn aangifte doorzet. Het is opmerkelijk, omdat Baardmans hier eigenlijk oproept tot geweld, iets wat precies over de grens gaat tav vrijheid van meningsuiting. Dus in die lijn zou een aangifte zeker door het OM opgepakt moeten worden.

Maar mijn verwachting is dat dat niet gaat gebeuren. En je kan er over twisten of het optreden van Baardmans op het congres GL/PvdA verder heeft geholpen of dat het het gerommel in de fusiepartij alleen maar heeft verstrekt.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo »

Het is allemaal veel te vaag, en creëert alleen maar ophef, en draagt al helemaal niets bij aan een bestuurbaar land.

Al sluit ik niet uit dat diverse politici elkaars bloed wel kunnen drinken en geen traan laten als er 1 sneuveld. Zelfs niet als de dader geïnspireerd raakt door hun uitspraken. Al zullen ze het ons allemaal willen doen laten geloven dat het wel zo is als het gebeurt.
Progresso
Berichten: 7495
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door Progresso »

quasimodo schreef: di apr 23, 2024 18:19 Het is allemaal veel te vaag, en creëert alleen maar ophef, en draagt al helemaal niets bij aan een bestuurbaar land.

Al sluit ik niet uit dat diverse politici elkaars bloed wel kunnen drinken en geen traan laten als er 1 sneuveld. Zelfs niet als de dader geïnspireerd raakt door hun uitspraken. Al zullen ze het ons allemaal willen doen laten geloven dat het wel zo is als het gebeurt.
Je kunt moeilijk van een bevolking vragen om wat liever met elkaar om te gaan als de leider van de grootste oppositiepartij in het land dit soort verwerpelijke rotzooi uitbraakt.
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Verkiezingen Nederland

Bericht door quasimodo »

Dat gebeurt dan ook niet toch.
Plaats reactie