Fortaleza versus andere Braziliaanse steden

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo feb 14, 2010 13:00

Grappen en grollen maakt het leven leuker Maarten (als je er tegen kunt, Brazilianen kunnen trouwens wel tegen een stootje, meer elf dan Nederlanders (mijn ervaring))

Mijn ervaring in het NO is dat ls je Fortaleza gezien hebt dat je dan eigenlijk wel alles gezien hebt.
Recife is een kopie van Fortaleza (of vice versa) met een groot open stinkend riool dat door de hele(!) stad stroomt, Natal een slap aftreksel van Fortaleza. Maceiao is wel mooi net zoals João Pessoa maar er is geen zak te doen.

Het hele NO is straatarm. Dat kan een toerist niks schelen, maar als je er met opgroeiende kinderen een toekomst wilt opbouwen dan kun je er beter wegwezen. Er is gewoon geen toekomst voor mijn kinderen in het NO. Geen onderwijs, geen publieke gezondheidszorg, geen industrie, geen publieke universiteiten, helemal niks, geen toekomst.

Het NO is trouwens een klein stukje Brazilië. Waar ik nu woon bijvoorbeeld kan ik de fiets buiten laten staan, de deur open laten 's nachts, mijn kinderen kunnen op de fiets alleen naar school en daarna buiten spelen. Lijkt wel Europa hier in de rijkste staat van Brazilië (rara). Ik zou zeggen verleg je horizon eens naar de rest van Brazilië.

Valeu



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo feb 14, 2010 19:38

De mensen die naar Fortaleza gaan eens of 2 maal per jaar, zijn er om te feesten en te beesten. Ieder z'n meug.

Als je het riool niet geroken hebt in Recife dan ben jeniet verder dn het strand of je kamer geweest. Leuke stad trouwens, jammer van het riool en van de tsunami van hoeren en buitenlanders.

Brasil is groot, ontzettend groot. Voor mij persoonlijk vind ik de plaatsen waar je je biertje haalt in de onwaarschijlnijke hitte op een kneuterig in elkaar getimmerd bankje, pratend met mensen die niet lezen of shrijven kunnen en de GLOBO bij de buren op 30 staat het leven.

Terug gaan naar NL zit er helaas niet meer in voor mij. Hollander-af



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo feb 14, 2010 19:44

Oh Olinda........ Ik snap nog steeds niet wat men mooi vindt daar, het geweld met carnaval mischien? Het enigige leuke vond ik een bar waar je het dubbele van Boa Viagem betaalt en je de caranguejo levend kunt uitzoeken.

Het beste caranguejo restaurant van Brazilie vind je trouwens onder het California gebouw in Recife. En als je van aktie houdt dan ga eens op stap tijden carnaval in Olinda, mooi man al die lijken en schietpartijen.



Felix
Artikels: 0

Bericht door Felix » zo feb 14, 2010 21:32

Recife heeft een heel agressieve sfeer en dat voel je in Fortaleza niet. Verder is Recife fysiek ook erg anders. In het Noordoosten zijn de Pernambucanen ook al niet het prettigste volk, het lijkt altijd of ze kwaad zijn, neem bv. Jarbas Vasconcelos of Alceu Valença.
Salvador vind ik zelf geen Noordoosten meer, dat heeft cultureel gezien meer een status aparte. Het is jammer dat die stad zo ontzettend en zo eentonig gegroeid is.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » do mar 04, 2010 17:44

Smerige stinkstad dat Recife, met z'n open riool dat dwars door de stad loopt.

Wat was de naam van die hoerenbuurt Maarten, naar mijn weten zitten die over de hele Boa Viagem verspreid.



Plaats reactie