Dienstverleningssector groeit in 1 jaar met 8.9%

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7405
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Dienstverleningssector groeit in 1 jaar met 8.9%

Bericht door Progresso » vr okt 14, 2022 15:27

Dat zijn echt spectaculaire groeicijfers.

https://www.estadao.com.br/economia/vol ... &utm_term=



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7405
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Dienstverleningssector groeit in 1 jaar met 8.9%

Bericht door Progresso » za okt 15, 2022 14:11

Er zijn Nederlandse correspondenten die in podcasts van voormalige kwaliteitskranten beweren dat het heel slecht gaat met de economie.

Tja.
IMG_20221015_090728.jpg



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5054
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Dienstverleningssector groeit in 1 jaar met 8.9%

Bericht door quasimodo » zo okt 16, 2022 08:25

Als ik jou was zou ik deze sector goed in de gaten blijven houden. De wereld sukkelt langzaam een recessie in en ik ben bang dat ook Brazilië zich daaraan niet ontrekt. En deze sector is daar extreem gevoelig voor.

Door overheidssteun en doordat veel mensen geld over hielden tijdens corona omdat ze het simpelweg niet uit konden geven is dit een tijdje verbloemd. En nu zie je qua geld nog wel groei simpelweg omdat alles duurder is geworden maar de verkochte aantallen worden al sterk minder. En hoe dit uit balanceert per sector zal moeten blijken maar je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.

En nu overheden massaal besloten hebben om extra geld uit te geven en dit toch een keer terug betaald zal moeten worden kan dit nog wel eens een lang staartje krijgen. En is bovendien maar af te wachten welke overheid dit in de beste dingen investeert anders zullen de verschillen tussen de landen wel eens heel groot kunnen worden of te wel drastisch veranderen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7405
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Dienstverleningssector groeit in 1 jaar met 8.9%

Bericht door Progresso » zo okt 16, 2022 19:34

quasimodo schreef:
zo okt 16, 2022 08:25
De wereld sukkelt langzaam een recessie in en ik ben bang dat ook Brazilië zich daaraan niet ontrekt.
Sukkelen, ik zou het eerder met donderend geraas noemen.

Sinds Biden zijn binnenlandse problemen (grens, geweld, inflatie, etc) probeert af te leiden met een zinloze oorlog die het in zich heeft om uit te groeien tot een derde wereldoorlog is het gedaan met de relatieve rust in de wereld waarin volkeren zich kunnen ontwikkelen.

Het is werkelijk overal in de wereld gedonder.

Toch is Brazilië wel goed gepositioneerd. De belangrijkste resources, voedsel, water en energie lijken geborgd te zijn.

Ondanks de afmetingen ligt het land ver uit het bereik van de meeste nucleaire wapens. Het meest kritisch e zijn de toevoer van voldoende kunstmest en diesel.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5054
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Dienstverleningssector groeit in 1 jaar met 8.9%

Bericht door quasimodo » zo okt 16, 2022 22:18

Het meest kritische is de eigen bevolking rustig houden. In een wereldwijde crisis is het de bevolking die een stapje terug moet doen. En voor veel mensen in de onderste regionen betekent dat honger. En in Brazilië kan dat dan wel eens een heel grote groep zijn. Nu zou Brazilië makkelijk kunnen ingrijpen en een verbod kunnen bewerkstelligen op uitvoeren van hoeveel heden voedsel die nodig zijn voor de Braziliaanse bevolking. Maar Bolsonaro heeft al laten zien dat hij daar lak aan had. En mocht Lula winnen is het de vraag. Maar hopelijk hebben de wereldleiders meer verstand en komt het niet zo ver.



Plaats reactie