Brazilie Nieuws: Kan je het nog even volhouden?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Kan je het nog even volhouden?

Bericht door Redactie » di jun 21, 2022 14:27

Brazilie Nieuws: Kan je het nog even volhouden?
by Redactie


Afbeelding
Het nieuws in Brazilië en in de sociale media wordt vandaag overheerst door een artikel op de website The Intercept:

Een meisje van 11 jaar, zwanger na een verkrachting, wordt door het gerecht van de staat Santa Catarina vast gehouden in een tehuis om een abortus te voorkomen. Twee dagen na de verkrachting werd het kind door haar moeder naar het hospitaal gebracht om de procedure...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Kan je het nog even volhouden?

Bericht door Progresso » di jun 21, 2022 16:16

Wat een dramatisch verhaal. Ik ben absoluut geen voorstander van abortus, maar hier gaat wel een heleboel fout. Dat meisje had al op dag 2 na de verkrachting geholpen kunnen zijn met een morning after pil. Wat er nu tussen die 2 dagen en 22 weken is gebeurd is mij een volstrekt raadsel. En volgens mij gaat hier ook alles fout wat maar fout kan gaan.

Het ziekenhuis zit helemaal fout. Die artsen trouwens ook. Niet dat je er iets mee opschiet, maar de familie moet hier gewoon de betrokken medici en het ziekenhuis aanklagen, de artsen moeten hun licentie inleveren en het ziekenhuis mag wat mij betreft een zeer riante vergoeding betalen.

Die rechter hoort niet op die plaats. Die mag ook haar papieren inleveren. Allereerst heeft zij (zo begrijp ik het) dat meisje in die instelling geplaatst. Wat er in die instelling is gebeurd is mij ook een volslagen raadsel, maar het lijkt erop dat men er alles aan heeft gedaan om de het verblijf op te trekken tot na die 22 weken. Maar zelfs dan kan een rechter of zelfs een arts beslissen om een zwangerschap af te breken als het leven van de moeder in gevaar is, maar met elf jaar is er gewoon sprake van een zwangerschap met een heel hoog risico. Ik heb de video niet gezien, maar als de manipulatie echt waar is dan staat er volgens mij in de wet ook geregeld om een slachtoffer van een misdrijf niet te criminaliseren (oid, zou ik weer even de boeken in moeten duiken). Ook deze rechter dient gewoon vervolgd te worden en uit haar functie te worden gezet.

Wat mij ook niet duidelijk is of de vader is opgepakt en veroordeeld?

Dramatische zaak en het laat maar weer eens zien dat het Braziliaanse rechtssysteem gewoon een farce is.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Kan je het nog even volhouden?

Bericht door Baiano » di jun 21, 2022 16:47

Ben het volkomen eens met @Progresso. Dit is gewoon weerzinwekkend. Het kind, dat bij de audiëntie nog maar enkele dagen verwijderd was van haar verjaardag van 11, kreeg te horen van de rechter:

"Heb je een speciaal verzoek voor je verjaardag? Indien ja, dan hoef je het maar te zeggen. Wil je de naam van je baby kiezen?"

Antwoord: "Neen"

Even later:

"Denk je dat de vader van het kind ermee akkoord gaat om het kind te laten adopteren?", hiermee verwijzend naar de verkrachter (nota bene uit eigen familie).

Antwoord: "Ik weet het niet"

Zum kotzen.



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Kan je het nog even volhouden?

Bericht door Ivan Bahia » di jun 21, 2022 19:04

Dat is gewoon om misselijk van te worden ....
Maar goed dit soort praktijken / denkwijze worden al meer dan 3 jaar gestimuleerd door onze Keizer he
Kunnen we het nog 6 maanden vol houden ? ;-)


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Kan je het nog even volhouden?

Bericht door borsjea » di jun 21, 2022 20:23

Baiano schreef:
di jun 21, 2022 16:47
"Denk je dat de vader van het kind ermee akkoord gaat om het kind te laten adopteren?", hiermee verwijzend naar de verkrachter (nota bene uit eigen familie).

Antwoord: "Ik weet het niet"
Nog even en de rechter dwingt een co-ouderschap af waarbij het kind dagenlijks bij een vd ouders verblijft.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Kan je het nog even volhouden?

Bericht door borsjea » di jun 21, 2022 20:34





borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Kan je het nog even volhouden?

Bericht door borsjea » di jun 28, 2022 17:57




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Kan je het nog even volhouden?

Bericht door borsjea » vr jul 01, 2022 18:23

Het ministrie van gezondheid moet zich bij het STF verantwoorden ivm een folder welke zij uitbrengen waarin men aangeeft dat elke abortus ilegaal is, folder die niet overeenkomt met de werkelijkheid zoals het in de wet is geregeld.

https://g1.globo.com/politica/noticia/2 ... orto.ghtml



Plaats reactie