Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Redactie » vr jun 17, 2022 15:35

Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos
by Redactie


Afbeelding
President Jair Bolsonaro gaf vandaag zware kritiek op het staatsbedrijf Petrobras via Twitter, na het nieuws dat de oliereus opnieuw prijsverhogingen aankondigde.

Hij drukte erop dat de federale regering, hoofdaandeelhouder van het bedrijf, tegen eender welke verhoging is van de brandstofprijzen.
...
Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door borsjea » vr jun 17, 2022 18:03

Pure populisme van de president, geen enkele bedrijf zal zijn product verkopen onder de inkoopprijs. De prijs van een vat is de afgelopen dagen weer gestegen en zal nog verder stijgen. Een aandere zaak waar de president het nooit over heeft is het effect vd waardevermindering van de real. Toen de president aantrad stond de dolar op 3,65 en nu is dat 5,,12. Een enorme waardevermindering waar de consument de rekening van krijgt gepresenteerd, het is wonderbaarlijk dat dit nog geen consequenties voor de minister van financiën heeft gehad. Je kan om de paar maanden de CEO van Petrobras vervangen om zo een rookgordijn op te trekken maar daar kom je geen ruk verder mee. Beter is het eerlijk te zijn en zeggen waardoor de hoge prijs wordt veroorzaakt.
Laatst gewijzigd door borsjea op vr jun 17, 2022 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Progresso » vr jun 17, 2022 18:42

De president moet niet zeuren. De olieprijs ligt lekker hoog, zodat de vrachtwagenchauffeurs het even met wat minder inkomsten moeten doen. Die zetten straks gewoon hun vrachtwagen aan de kant omdat ze geen droog brood meer kunnen verdienen. Hoe het voedsel van de landbouwgronden, via de supermarktjes, bij de mensen moet komen interesseert hem ook geen flikker. Die 33 miljoen mensen hebben nu toch al honger en die kopen toch al niks bij die supermarktjes. Daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.

Die paar vrachtwagenchauffeurs die nog overblijven zullen alleen gaan rijden als ze de vrachttarieven fors omhoog kunnen zetten. Dat het boodschappenmandje alleen daardoor al 10% duurder wordt interesseert Bolsonaro ook geen snars. De 100 miljoen werkenden die gemiddeld RS1500 per maand verdienen moeten ook niet zeiken. Laat die lekker aansluiten bij die 33 miljoen die toch al niets te vreten hebben.

Maar laten we vooral het heilige PT huisje Petrobras ten koste van alles verdedigen. Over een paar maanden moet Lula natuurlijk wel weer bij zijn riant gevulde pinautomaat kunnen:

https://agenciabrasil.ebc.com.br/en/eco ... st-quarter



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door borsjea » vr jun 17, 2022 19:34

Al met al, zou het schrappen.van de 7% ICMS geheven op de producten behorende tot de zogenaamde ceste básica niet voor een veel grotere groep een positief effect hebben?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Felix » vr jun 17, 2022 19:44

Petrobras doet gewoon wat het volgens de wet verplicht is te doen. Doet ze dat niet dan kunnen de verantwoordelijken ook persoonlijk berecht worden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Felix » vr jun 17, 2022 19:46

Hoe het voedsel van de landbouwgronden, via de supermarktjes, bij de mensen moet komen interesseert hem ook geen flikker.

Het enige wat de president interesseert is doorgaan met lawaai maken, om zaken te verdoezelen en feiten te creëren om de verkiezingen te winnen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Progresso » vr jun 17, 2022 21:12

Felix schreef:
vr jun 17, 2022 19:44
Petrobras doet gewoon wat het volgens de wet verplicht is te doen. Doet ze dat niet dan kunnen de verantwoordelijken ook persoonlijk berecht worden.
Er staat nergens in de wet welke prijzen Petrobras moet hanteren. Het bedrijf is extreem profitabel en heeft mede gezien de monopoliepositie op de Braziliaanse markt ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Ik denk dat het juist goed is dat een president een beroep doet op die maatschappelijke verantwoordelijkheid. Iets met sterkste schouder en zwaarste lasten.

Uiteindelijk gaat dat natuurlijk niet werken. De exorbitante inflatie die we aan het wanbeleid van Biden en de EU/ECB te danken hebben slaat gewoon neer in Brazilië. En zoals dat altijd gaat met inflatie raakt die de inflatie de zwakkere landen en de armste mensen. Nu staat Brazilië er redelijk robuust voor, maar heel veel speelruimte is er natuurlijk niet.

Die 30 miljoen mensen met honger zijn gewoon realiteit. Het gemiddelde salaris van RS1500 voor die ongeveer 100 miljoen arbeiders is gewoon realiteit.

Maar ik wacht met smart af hoe Gomes of Lula dit varkentje denken te wassen. Tot nu toe zie ik alleen maar nietszeggende onzin uit die hoek. Veel verder als wat tweetje met de benzineprijzen ten tijde van Dilma heb ik niet gezien.

Wat mij betreft, laat de markt zijn werk doen en laat de gouverneurs hun massieve belastinginkomsten besteden aan voedselprogramma.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Felix » vr jun 17, 2022 22:18

Ik denk dat het juist goed is dat een president een beroep doet op die maatschappelijke verantwoordelijkheid. Iets met sterkste schouder en zwaarste lasten.

Jij 'progresso' bent ineens voor maatschappelijke verantwoordelijkheid? :D Je moet aan stand up gaan doen!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Progresso » vr jun 17, 2022 23:15

Felix schreef:
vr jun 17, 2022 22:18
Jij 'progresso' bent ineens voor maatschappelijke verantwoordelijkheid? Je moet aan stand up gaan doen!
Ik ben blij dat je de hypocrisie van de machtige grootconcerns ook doorziet.
Petrobras Mission Statement
Operate in a safe and profitable manner in Brazil and abroad, with social and environmental responsibility, providing products and services that meet clients' needs and that contribute to the develpment of Brazil and the countries in which it operates.
Het interesseert ze geen enkele fuck. Het is allemaal marketing prietpraat.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Felix » za jun 18, 2022 00:12

Ik ben blij dat je de hypocrisie van de machtige grootconcerns ook doorziet.

Op dit forum zie ik steeds jouw voortdurende hypocrisie.

Het interesseert ze geen enkele fuck.

En jou, zo blijkt ook voortdurend uit je reacties, ook niet. Maar, als het zo uitkomt gebruik je het als argument.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door borsjea » za jun 18, 2022 00:21

Zoals verwacht de reactie van de vrachtwagenchauffeurs ook deze groep zou wel eens de president de rug kunnen toe keren bij de volgende verkiezingen.

https://www.band.uol.com.br/economia/no ... e-16518125



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Progresso » za jun 18, 2022 02:55

Felix schreef:
za jun 18, 2022 00:12
En jou, zo blijkt ook voortdurend uit je reacties, ook niet. Maar, als het zo uitkomt gebruik je het als argument.
Het interesseert mij heel veel. Ik heb het beleid van Lula in mijn eigen portemonnee gevoeld.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Felix » za jun 18, 2022 03:05

https://economia.uol.com.br/noticias/re ... iticos.htm

Je kunt je afvragen of het voorstel van Bolsonaro voor een Parlementaire Enquetecomissie niet een zogenaamde 'tiro no pé', een schot in zijn
eigen voet is.

Het interesseert mij heel veel. Ik heb het beleid van Lula in mijn eigen portemonnee gevoeld.
Misschien wordt Alckmin wel de Terceira Via, want Lula is al oud en houdt (hield?) er geen gezonde leefstijl op na. Veel Lulastemmers hopen in feite op Alckmin.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Progresso » za jun 18, 2022 03:55

Maar wat is nu het voorstel van de PT/Lula. Het komt allemaal een beetje in flarden wat er op duidt dat men Het ook niet weet.

De feiten:

1. De ICMS is door de PT fractie in het parlement goedgekeurd. Ja, dan is het toch raar dat Lula zegt dat dit ten koste gaat van de volksgezondheid en onderwijs. Dan had zijn partij TEGEN moeten stemmen.

2. Lula wil meer raffinage capaciteit. In 2008 heeft hij groots de Premium II raffinaderij in Pecém aangekondigd. In Maranhão de Premium I raffinaderij. 2 hele grote jongens.

Toen kwam er een schandaal met Petrobras waar de PT/Dilma/Lula volledig verantwoordelijk voor waren. Petrobras stond op omvallen, heeft in 2015 een verlies van RS 3 miljard genomen en heeft alle plannen geannuleerd.

Nu wil diezelfde Lula dat er weer wordt geïnvesteerd in raffinaderijen. In Pecém komt onder Bolsonaro nu een wat kleinere raffinaderij, maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat er nog oliemaatschappijen zijn die nu nog gaan investeren in nieuwe capaciteit. Bouwtijd is minimaal 5 jaar. Dan zijn we dus al bijna in 2030. Vijf jaar later is het in de EU en VS verboden om nog auto's met fossiele brandstofmotoren te verkopen. De vraag naar diesel in transport loopt hard terug. Nu is die wat hoger doordat alle zeeschepen zwavelvrij stookolie, dus gewoon diesel moeten tanken, maar die gaan ook over op waterstof of ammonia.

Kortom, toen hij aan de macht was belooft, gefaald en nu geen enkele kans dat er nog meer capaciteit komt.

3. Prijscontrole door de-dollarisatie. Ofwel, overheidsingrijpen. Er is werkelijk geen enkel voorbeeld in de geschiedenis te vinden waar prijsfixatie door een overheid tot succes heeft geleid. In alle gevallen bleek de ellende achteraf veel groter. Bekendste voorbeeld was wel de USSR waar alle prijzen en productiehoeveelheden door het politiek werden vastgesteld het resultaat kennen we.

Ofwel, PT is het eens met de ICMS verlaging, heeft een onrealistisch plan en wil een communistisch prijsstelsel invoeren.


Veel succes.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Felix » za jun 18, 2022 04:16

Wat de PT van plan is, is onbekend. Lula vertelt niet veel en soms lijkt dat maar goed ook want hij kraamt sinds zijn teugkeer nogal wat stomme dingen uit wanneer hij zijn mond open doet. Of hij die dingen nu meent of alleen voor zijn publiek gooit is een vraag. Hij doet veel onnodige uitspraken die hem nergens helpen maar mogelijk wel benadelen.

In 2018 werd bolsonaro gekozen vanwege lula en in 2022 lijkt lula een grote kans te maken vanwege bolsonaro.

Persoonlijk had ik liever een goede Terceira Via gezien. Simone Tebet is wel goed, maar haar partij niet zo en ook de PSDB van Jereisati is niet (meer) geweldig. Tasso lijkt me op zich wel geschikt maar is ook al weer oud en in 2000 kreeg hij maar liefst 6 bypasses (vier mamárias en twee safenas). Interessant trouwens dat zowel Tebet als Jereisati afstammelingen zijn van Arabische Libanezen (evenals oud president Temer).

De kans dat zij zullen stijgen wordt met de dag kleiner, of het zou moeten zijn dat een van de twee koplopers, of allebei, zware verkeerde uitspraken doen en fouten maken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Petrobras leidt Brazilië naar een chaos

Bericht door Progresso » za jun 18, 2022 13:27

Felix schreef:
za jun 18, 2022 04:16
Wat de PT van plan is, is onbekend.
Ze hebben voor de ICMS verlaging gestemd in het parlement. Hoe duidelijk wil je het hebben.

Dat Lula vervolgens gisteren weer het tegendeel beweert is werkelijk de kiezer bedriegen.



Hetzelfde zwalkende beleid zie je rondom de privatisering van Petrobras en het loskoppelen van de dieselprijs van de dollar.

In 2010 stond Lula vol trots op het bordes van de Bovespa waar Petrobras naar de beurs werd gebracht.

https://economia.uol.com.br/noticias/re ... izacao.htm

En nu is het krokodillentranen huilen, omdat aandeelhouders maar één doel hebben, namelijk winstmaximalisatie.

Kortom, Lula heeft een hoop kritiek, maar geen enkel plan. En zijn partij stemt gewoon voor een plan van Bolsonaro. Die heeft tenminste een plan.

In de energiecrisis staat Lula gewoon schaakmat. Dat wordt hem nog eens duidelijk gemaakt door Gomes in onderstand filmpje.




Plaats reactie