KLM: Zuid-Amerikaans netwerk weer op sterkte

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

KLM: Zuid-Amerikaans netwerk weer op sterkte

Bericht door Progresso » do jul 15, 2021 01:05

Met als enige uitzondering van Fortaleza.


https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... op-sterkte



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: KLM: Zuid-Amerikaans netwerk weer op sterkte

Bericht door Wade » vr jul 16, 2021 12:31

Progresso schreef:
do jul 15, 2021 01:05
Met als enige uitzondering van Fortaleza.


https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... op-sterkte

KLM zou op 2 november hervatten naar Fortaleza, maar verkoopt nog steeds geen tickets wat ik vreemd vind.
Bij Air France en Air Europa (die laatste trouwens met niet onaardige prijzen) kan je wel boeken vanaf die periode. Wel met een overstap (Parijs of Madrid) uiteraard.

TAP vliegt nu al, hetzij niet dagelijks zoals normaal. Ik zie dat ze ook vrij duur zijn het komende jaar. Bij hen kan je dan wel die 2 stuks ruimbagage per persoon meenemen (wanneer mijn vrouw met vakantie gaat naar haar familie toe, lijkt het eerder een verhuis... ik weet niet hoe ze er in slaagt om telkens tegen die limiet aan te zitten).



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: KLM: Zuid-Amerikaans netwerk weer op sterkte

Bericht door joaninha » zo jul 18, 2021 09:54

Ieder geval goede zaak dat AF weer op Fortaleza gaat vliegen. Voorlopig zou met enkele vluchten per week de capaciteit voldoende moeten zijn. Daarom is het denk ik moelijk/onpraktisch deze over KLM en AF te verdelen. Maar wanneer er bijvoorbeeld weer 4 of 5 vluchten per week nodig zijn, zou ook KLM weer kunnen bijspringen. Dat gaat vast wel gebeuren omdat Fortaleza nog steeds deel uitmaakt van het AF/KLM netwerk. Als de vaccinatie verder vordert en vaccinatiebewijzen wederzijds worden erkent zal er vast heel veel uitgesteld verkeer op gang komen en de volle capaciteit snel nodig zijn.
Ik ben overigens gisteren weer teruggekeerd uit Fortaleza. Mijn oorspronkelijke direkte vlucht via Parijs was omgeboekt via Rio. Ik kon dat voor 30€ wijzijgen met een stopover in Rio voor 1 nacht
Zodat ik mij daar 24 uur van te voren kon laten testen met een snelle PCR test op de luchthaven van Rio. Dat is daar uitstekend geregeld bij de testlokatie van het Albert Einstein ziekenhuis. Op de luchthaven testen (24 uur per dag open) en in 3 uur had ik al mijn resultaat. (kosten 60€) De vlucht van Rio naar Parijs was overigens behoorlijk vol. Als je daarna doorvliegt naar Amsterdam, heb je in Amsterdam geen controle en mocht die er wel zijn kun je de EU vaccinatie app tonen. Bij rechtstreekse vluchten naar NL vanuit Brazilië moet je een quarantaine verklaring inleveren. Dus via Parijs kun je die verplichte quarantaine gewoon omzeilen. Dus het systeem is zo lek als een mandje.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: KLM: Zuid-Amerikaans netwerk weer op sterkte

Bericht door joaninha » zo jul 18, 2021 17:31

Wade, dat met die koffers komt me bekend voor. Hoewel ik voor mijn vriendin altijd een vlucht boekte met koffer moest ik altijd een tweede bijboeken voor de terugreis. Zelf heb ik meer dan voldoende aan een klein handbagage koffertje. En zomerkleding kun je beter en goedkoper in Fortaleza kopen is mijn ervaring. Zeker in de Europese winter. :D



Plaats reactie