Pcr test Luchthaven Curitiba

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Pcr test Luchthaven Curitiba

Bericht door borsjea » za jun 26, 2021 00:11




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Pcr test Luchthaven Curitiba

Bericht door quasimodo » za jun 26, 2021 10:52

Ben wel benieuwd of dit op korte termijn op elk vliegveld beschikbaar is. Ga waarschijnlijk over 2 maanden naar Fortaleza. Ik zit nog te twijfelen of het verstandig is om via Sao Paulo terug te vliegen omdat je daar makkelijk een test kunt krijgen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Pcr test Luchthaven Curitiba

Bericht door borsjea » zo jun 27, 2021 01:18

Bij mij weten op dit moment de volgende luchthavens.
São Paulo
Rio de janeiro
Curitiba
Van Brasília had ik ook wat vernomen maar kan daar niets van terug vinden.
Fortaleza heeft normaal een hub functie, zeker als de internationale vluchten gaan toenemen zou een lab daar wenselijk en winstgevend kunnen zijn.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Pcr test Luchthaven Curitiba

Bericht door joaninha » zo jun 27, 2021 08:14

inderdaad jammer dat op de luchthaven van Fortaleza
nog geenn (snel)testmogelijkheid is. Ik ga over ruim een week naar Fortaleza via Parijs en SP. De terugweg op 16 juli zou rechtstreeks naar Parijs gaan, maar is nu gewijzigd via Rio. Wie weet of er ergens in Fortaleza een PCR sneltest te krijgen is? Een andere mogelijkheid zou zijn om 15 juli al naar Rio te vertrekken zodat ik daar op de luchthaven ruim tijd heb om een PCR sneltest te laten doen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Pcr test Luchthaven Curitiba

Bericht door quasimodo » zo jun 27, 2021 09:58

Ik heb in januari is gevraagd in Fortaleza bij nosse lab. Stuurde op 2 januari een berichtje. Kreeg meteen automatisch antwoord en 2 dagen later antwoord van een echte persoon. Op de site stond toen uitslag binnen 48h. In de respons gaf hij aan 72h. En bij de reviews op Google stond dat ze slecht bereikbaar waren. Had toen de vlucht maar omgeboekt naar Sao Paulo voor mijn vriendin i.v.m. weinig vertrouwen dat dit goed zou komen en mijn vriendin een paar dagen eerder naar Sao Paulo laten vliegen. Misschien dat het in 6 maanden beter is geworden?

Toen kon je nog kostenloos omboeken bij de KLM wat ik ook veelvuldig heb moeten doen met het vliegverbod en de onzekerheid of een indirecte vlucht wel succes zou hebben. Later heeft ze 1 keer afhandelings kosten moeten betalen maar dat was maar 10 euro of zoiets. Ze zit nu weer in Sao Paulo en komt dinsdag als het nu wel lukt. Ze heeft op het vliegveld in Sao Paulo bij KLM al een pak papier laten zien waar een paard de hik van krijgt en ze hebben gezegd dat ze mee mag op basis daarvan als de pcr test goed is.

In Sao Paulo alsook in Rio kun je je laten testen op het vliegveld. Volledige pcr test garanderen ze de uitslag binnen 6 uur. Maar je krijgt hem in 4 uur. Dus je hebt maar 1 test nodig en niet de stres van een sneltest die ook nog redelijk vaak een onbetrouwbare uitslag geeft ook positief.

Het is nu de 2e keer dat ze in Sao Paulo zit. De eerste keer was niet gelukt om op een rechtstreekse vlucht te komen en we wilde het risico niet lopen in Parijs te stranden. Wat opvalt is dat de Hotels met deze pandemie heel goedkoop zijn. Ze heeft nu al in 3 luxe hotels gezeten en dat kost dan een 100 euro voor 4 nachten met ontbijt voor 1 of 2 personen scheelt dat bijna niets 5 euro of zo. Normaal betaal je minimaal het dubbele in het laagseizoen met aanbieding.

Als ik jou was zou ik de stress niet nemen en lekker een paar dagen eerder naar Rio of Sao Paulo vliegen en daar een hotel pakken. Goedkoper wordt het niet om ook een van die steden te bezichtigen. Let wel op dat je de Vliegtuigmaatschappij het ticket aan laat passen. Als je een klein gedeelte niet vliegt ben je anders je gehele ticket kwijt.

Mijn vraag voor de pcr test in Fortaleza was er meer vanuit gaande dat er weer rechtstreekse vluchten zouden zijn in Oktober. Mijn vriendin vliegt in September weer terug en ik ga dan hoogstwaarschijnlijk mee. Ze heeft dan een overstap in Sao Paulo. Zit er zelfs aan te denken dit te veranderen in een lange overstap zodat ik ook Sao Paulo een keer kan bezoeken met deze goedkope hotels een buitenkansje.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Pcr test Luchthaven Curitiba

Bericht door joaninha » zo jun 27, 2021 13:03

Bedankt voor de info. Ik denk ook dat het inderdaad beter is 2 dagen eerder naar Rio te vliegen en daar op de luchthaven een snelle PCR test te laten doen. Ik ga het van de week even bekijken en contact opnemen met KLM. Want ik kan mijn vlucht nog wijzigen. Ik vind de info over sneltesten in Fortaleza niet echt duidelijk en een zeker gevoel geven en de tijd wordt ook krapper omdat ik via Rio moet vliegen. Ook op de site van de luchthaven vindt je weinig info daarover. Dat valt wel een beetje tegen van een luchthaven die zich internationaal noemt.
Zijn er toevallig mensen op dit Forum die ervaring hebben met het doen van een PCR sneltest op de luchthaven van Rio? Want op een ander topic op dit forum over de PCR test op de luchthaven van Rio las ik dat het resultaat 48 uur duurt.



Plaats reactie