medicijn tegen corona.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

medicijn tegen corona.

Bericht door quasimodo » zo feb 07, 2021 20:42




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door quasimodo » za aug 28, 2021 11:37




joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door joaninha » ma sep 13, 2021 13:12

In dit Braziliaans artikel wordt uitgebreid ingegaan op Molnuapiravir, het medicijn waar het over gaat. Ook in Brazilië loopt er een onderzoek.

https://noticias.r7.com/saude/molnupira ... 092021?amp



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door borsjea » ma sep 13, 2021 21:19

Voor mij geld, liever voorkomen dan genezen de 2 dosisen ontvangen en neem nog steeds alle adviezen voor lief.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door joaninha » ma sep 13, 2021 21:53

Voor mij ook, maar hoewel ik volledig ben gevaccineerd is dat geen volledige garantie dat je een besmetitng en ziek worden kunt voorkomen. Daarom is het wel goed wanneer er een werkend medicijn zou komen waarmee je met een kuurtje veel ellende kunt voorkomen zonder ziekenhuisopname. Maar eerst maar eens zien of dit werkelijk een wondermiddel is. Ik heb er al veel voorbij zien komen die uiteindelijk toch niet zo geweldig bleken.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door quasimodo » vr nov 05, 2021 14:31




comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door comulder » za nov 06, 2021 11:32

Als de anti vaxxer tokkies dit medicijn dan ook maar niet gaan nemen. Gaat natuurlijk niet gebeuren, ze staan vooraan.
Dankzij hen de 5e golf🤮



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door quasimodo » za nov 06, 2021 13:44

Het is ook niet echt een praktisch medicijn. Volgens dit onderzoek werkt het goed als je het de eerste 5 dagen na besmetting zou innemen. Dan hebben de meeste nog geen dusdanige klachten dat ze aan innemen van medicijnen denken. Misschien zou het een uitkomst zijn voor mensen met onderliggend lijden waar het imuun systeem al niet goed functioneert. Zij zouden meteen met de kuur kunnen beginnen na constatering van besmetting.

En dat de anti-vaxers voor de 5e golf zouden zorgen is wel een beetje kort door de bocht. Ze versnellen het alleen. Als je ziet dat in veel landen het aantal gevaccineerde ziekenhuisopnamen langzaam richting de meerderheid of hier al zijn aan het bewegen is.

Ze zouden een voorbeeld aan Portugal kunnen nemen. Hier is niet alleen de vaccinatie graad hoog maar houden ook de mensen zich beter aan de aanbevolen maatregelen. Afstand houden, mondkapjes op en dergelijke. Je kan het virus net zo makkelijk overdragen of je nu wel of niet gevaccineerd bent. Pas boven de 50 zie je dat gevaccineerde dit minder hebben omdat ze sneller genezen dan ongevaccineerde. Maar ik zie hier in Nederland vooral mensen die klagen dat andere mensen zich moeten vaccineren en vervolgens zelf zonder beschermings middelen zich op drukke plaatsen bevinden.

Waar dan de qr code wordt getoond met de uitleg ik heb me gevaccineerd dus ik ben veilig. Dit geld in principe ook voor de door jou omschreven als tokkies die jong zijn. Waarschijnlijk zijn die beter beschermd door hun eigen imuun systeem dan een willekeurige 70 plusser met een vaccinatie en wordt dit alleen maar erger door de afnemende werking. Alleen samen krijgen we het virus er onder. En omdat niet iedereen meewerkt zul je zelf verstandig moeten zijn. En of je het leuk vind of niet daar horen maatregelen bij en of een hele hoop doden.

Vaccinatie zal hier zeker bij helpen. Medicijnen ook maar net als bij de griep zie ik het niet meer helemaal verdwijnen. Naar verloop van tijd zijn we er beter tegen bestand maar hoelang dit gaat duren?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door borsjea » za nov 20, 2021 02:13

quasimodo schreef:
za nov 06, 2021 13:44
Als je ziet dat in veel landen het aantal gevaccineerde ziekenhuisopnamen langzaam richting de meerderheid of hier al zijn aan het bewegen is
Heb je hier een bron vermelding van? Het komt bij mij als fake news over. De berichten die ik lees is dat 85 a 90% vd ziekehuisopnames niet of niet volledig gevaccineerden zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door Progresso » za nov 20, 2021 07:28




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door quasimodo » za nov 20, 2021 11:57

Heb je hier een bron vermelding van? Het komt bij mij als fake news over. De berichten die ik lees is dat 85 a 90% vd ziekehuisopnames niet of niet volledig gevaccineerden zijn.
Hier heb je een van de bronnen. Dit zijn de officiële cijfers van waaruit de journalisten en politici dan cherry picken naargelang hun belangen.

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde

En in alle landen waar ze een betrouwbare onafhankelijke berichtgeving hebben 'm.b.t. het gezondhheidssysteem zie je dezelfde trends. Hoe meer mensen van boven de 40 er gevaccineerd zijn hoe hoger hun aandeel in het ziekenhuis. Alhoewel je veel minder kans hebt om daar te komen als je gevaccineerd bent wordt de groep dermate groot dat het nu toch langzaam de meerderheid wordt. Wel zie je dat ze over het algemeen gemiddeld 20 jaar ouder zijn dan niet gevaccineerde.

Daarom is het ook zo frustrerend dat de regering niet het complete verhaal vertelt, maar alleen wat hun uitkomt om de vaccinatie maar te bevorderen. Neem dan gewoon de verantwoording en voer een vaccinatie plicht in ook al kost het je stemmen. Of faciliteer 1g ook al zal dit waarschijnlijk de vaccinatie tijdelijk negatief bevorderen. Maar vertrouwen in de overheid zal deze uiteindelijk doen stijgen. Eenmaal kwijt door liegen en verzwijgen en het komt nooit meer terug. En wat je ook ziet dat landen met vertrouwen in het gezondhheidssysteem ook een hogere vaccinatie graad hebben. In Nederland nog altijd boven de 90% bij de reguliere vaccinaties. Ook onder groepen die een moeizame relatie hebben met de overheid. Maar onder die groepen zie je het nu sterk afnemen. Vooral door fake news en dat wordt versterkt doordat dit geloofwaardiger wordt door er fragmenten van politici die halve waarheden vertellen en beloftes doen die niet waar te maken zijn tussen te zetten.

Je ziet het nu weer gebeuren met de verdeling van de boosters. De onderzoekers zijn het over eens in Nederland dat er 3 groepen zijn waar de afnames het sterkst zijn.

De ouderen van boven de 80 en de mensen met al andere ziekten waardoor hun imuun systeem slecht begint te werken. Dit is deels te verklaren doordat het vaccin in zijn werkzaamheid langzaam vermindert en hier het langst geleden is geprikt. En er zich in deze groep veel mensen bevinden waarin het vaccin überhaupt niet werkt. Die kun je zo vaak prikken als je wil zonder noemenswaardig effect.

De 2e groep zijn de mensen die Astrazeneca gehad hebben. Dit vaccin werkt gewoon minder goed. Hier zie je ook relatief veel ziekehuisopnames bij gevaccineerden. En in bloedonderzoek komt deze groep ook altijd naar voren met lage waardes in antivirus stoffen.

De 3e groep zijn de mensen die gevaccineerd zijn met Jansen. Deze groep komt zelden in het ziekenhuis maar de anti stoffen nemen wel sterker af dan bij mensen die Pfizer en Moderna gehad hebben. Niet gek dit zijn bijna allemaal jongeren en als ze niet gevaccineerd zijn komen die ook bijna niet in het ziekenhuis.

Na al deze informatie tot zich genomen te hebben wat besluit de minister in de vaccinatie volgorde. Na overigens veel te lang gewacht te hebben om er überhaupt mee te beginnen.

Eerst diverse gezondheidsmedewerkers.
Dit is nog te verantwoorden want zij lopen het meeste risico met werk en kunnen het minst gemist worden. Wat dan niet voor hem spreekt en wat waarschijnlijk wel een volgende rel gaat worden is dat dit alleen de ziekenhuizen betreft en niet de verpleegzorg. Waar je dadelijk vast wel weer excessen gaat zien dat ziekenhuizen iedereen tot de thuiswerkende directeur gaat vaccineren en de thuiszorg medewerker moet wachten op zijn beurt.

Vervolgens zijn de ouderen en de mensen met een verzwakt imuun systeem aan de beurt. Experts zeggen al dat de meeste winst te behalen is met de groep van Astrazeneca. Maar goed het gaat voor deze mensen meer direct over leven of dood. Dus dat is een keuze die verdedigbaar is.

Vervolgens zijn de mensen met Jansen aan de beurt. Je zult je dan af vragen waarom gaan die in hemelsnaam voor de groep met Astrazeneca. Nu die worden net zoals ongevaccineerde langzaam het leven in deze maatschappij onmogelijk gemaakt. Ze kunnen al niet naar Oostenrijk om te wintersporten en steeds meer landen gaan ze weigeren. Het is een keuze die je als minister kunt maken maar leg dat dan ook zo uit. Maar de minister zwijgt over de Astrazeneca groep en hoopt dat dit wel weer overwaait en als je zwijgt kun je altijd beweren dat je het niet wist. Dat laatste is trouwens vrij ongeloofwaardig. Dit omdat de grootste onderzoeker de Nederlandse bloedbank Sanquin deze uitkomsten gewoon publiceert en regelmatig de cijfers duidt op TV.

Doordat de minister zolang heeft gedraalt heeft hij geluk dat er nu in Nederland een grote voorraad vaccins is ontstaan van 5 miljoen dosis, dus moet dit prikken snel gebeurt kunnen zijn en maakt de volgorde misschien nog niet zoveel uit.

Ik verwacht dat we snel aan de 3e prik moeten om volgend jaar nog op vakantie te kunnen. Je ziet dit steeds meer landen eisen. En hopelijk leggen ze het een keer eerlijk uit hoe het zit. Dit zal dan weer afstand houden betekenen. Mondkapjes op. En als ze verstandig zijn iedereen testen bij risico evenementen totdat het virus weer dermate laag is dat het weer verantwoord is zonder. En nu er weer eens zo lang gewacht is op aktie sluit ik een lock down ook niet uit. Zal in Nederland wel een slimme worden die extra lang duurt. We lijken wel de kampioen in halve maatregelen.

Ik hoor de experts nog zeggen in het begin. Zo veel mogelijk testen en bron en contact onderzoek. Nooit gedaan in Nederland. Ook niet met de miljoenen aangeschafte minder belastende thuis test. Niet 100% betrouwbaar maar beter als niets toch. Zelfde geld voor duur aangeschafte mondkapjes. Niet geschikt voor de ziekenhuizen maar om ze dan in het magazijn te laten wegrotten i.p.v. ze in te zetten in bijvoorbeeld essentiële winkels zoals supermarkten gaat mij ook wat ver.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door quasimodo » za nov 20, 2021 15:51

Gelukkig is Jaap van Dissel wel positief over de corona pil volgens de media. Maar als je dan hun hele verhaal leest en niet alleen de kop zitten er nog wel heel veel mitsen en maren aan.

https://www.nu.nl/coronavirus/6168781/v ... napil.html



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door Progresso » za nov 20, 2021 16:21

Ach, Van Dissel en zijn ambstgenoten zitten er wel vaker naast:
Rochelle Walensky, topvrouw van het CDC, spreekt van bijzonder goed nieuws. ,,Het onderzoek suggereert dat gevaccineerde personen het virus niet bij zich dragen en ook niet ziek worden”, stelde de Amerikaanse Jaap van Dissel. ,,En dat zien we niet alleen in klinische onderzoeken, maar ook in ‘echte wereld’ omstandigheden.”
Bron:
https://www.ad.nl/binnenland/het-bewijs ... haring_web

Overigens weer heel bijzonder dat de pers, in dit geval het AD, het bericht niet aanvult of corrigeert.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door Progresso » za nov 20, 2021 16:32

Ook dit interview van een maand geleden:
Lockdownmaatregelen als winkel-, schoolsluiting of avondklok zijn komende winter niet reëel, stelt Van Dissel. De Deltavariant wordt -hoewel besmettelijker- voor een groot deel toch onschadelijk gemaakt door de vaccins. Bijna 87 procent van de Nederlandse volwassenen heeft een eerste inenting gehad. ,,We zitten in een principieel andere situatie dan vorig jaar”, zegt Van Dissel.
Bron: Wederom het AD, het krantje wat gewoon aan de leiband van de macht loopt.

https://www.ad.nl/binnenland/jaap-van-d ... ~a735bd4a/



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door quasimodo » za nov 20, 2021 17:34

Nu weet ik niet of dit geheel aan van Dissel ligt. Hij laat zich in ieder geval makkelijk lenen voor overheids propaganda. Volgens mij is die man zo geil op dit baantje dat hij iedereen te vriend wil houden ook als politici hem misbruiken. Dat geld overigens voor veel omt leden. Diverse leden van het omt hebben al aangegeven dat hun woorden en adviezen niet altijd eerlijk door politici gebruikt worden. Vooral Gommers spreekt zich er hier steeds vaker over uit. En dat is niet verwonderlijk want die hoeft niet te vrezen voor zijn baantje want gaat binnenkort sowieso. Ik denk dat we daarom ook nog steeds met die volledig incompetente Hugo de Jonge zitten opgescheept.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door Progresso » za nov 20, 2021 18:46

quasimodo schreef:
za nov 20, 2021 17:34
Ik denk dat we daarom ook nog steeds met die volledig incompetente Hugo de Jonge zitten opgescheept.
Niet alleen een incompetente De jonge en zijn chef Rutte. Ook de Tweede Kamer, en dan met name de huidige coalitie leden moeten zich de ogen uit hun kop schamen. Het gaat hier gewoon om misdaden tegen de menselijkheid.

Die lui mogen straks plaats nemen naast Bolsonaro in het internationale tribunaal voor misdaden in Den Haag. En ik denk dat ze behoorlijk wat meer kans hebben om veroordeeld te worden dan Bolsonaro.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door quasimodo » za nov 20, 2021 20:05

Dat tribunaal ligt nogal gevoelig hier nadat die gek van het fvd dit geopperd had. Die is overigens van mening dat ze minder maatregelen moesten nemen. En verantwoording nemen ligt sowieso wat moeilijk binnen dit kabinet. Niet zo gek als je alleen maar mensen benoemd die geen verstand hebben van het vakgebied waar ze verantwoordelijk voor zijn. Dan rest alleen maar andere de schuld te geven en regelmatig de baantjes carrousel te laten draaien. Probleem niet alleen bij de overheid overigens. Ook grote bedrijven en instellingen doen hier volop aan mee. Zoveel mogelijk managers aanstellen en als er stront aan de knikker is komen er i.p.v. nieuwe meer capabele mensen, een volgende manager uit dezelfde vijver die ergens anders op de wipstoel zit.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door Progresso » za nov 20, 2021 21:25

Volle kracht vooruit richting ijsberg zoals bij de Titanic. Het orkest speelt gewoon door.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door quasimodo » zo nov 21, 2021 21:05




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: medicijn tegen corona.

Bericht door Progresso » zo nov 21, 2021 21:16

Ger Rijkers schreef:Het kan een uitkomst zijn voor mensen bij wie het vaccin niet goed werkt. Maar er zijn niet genoeg pillen voor iedereen en ze zijn niet goedkoop. Ik heb het laatst op een bierviltje uitgerekend en toen kwam ik uit op 1.000 euro per persoon per kuur.



Plaats reactie