Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo nov 16, 2022 11:41

Dit artikel spreekt ook over Biden.

https://comentarios1.folha.uol.com.br/c ... olhaonline



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do nov 17, 2022 03:28

We hebben nog steeds geen definitieve uitslagen (hoezo puinhoop, @Martinho :)), maar de senaat lijkt in handen te blijven van de Democraten. Het huis van afgevaardigden komt in handen van de Republikeinen.

Dan zullen er eindelijk wat impeachments komen en zullen er ook wat onderzoeken komen naar Hunter en papa Biden.

Trump kondigt aan dat hij wederom voor president gaat. Ik denk dat de Republikeinen Lig er Ron DeSantis willen.

Die kwijtschelding studentenleningen is terug gedraaid door de rechter. Studenten zitten nu dus ook nog eens met hoge collegegelden.

2 jaar Biden en het land is zo verdeeld als de pest.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4952
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » vr nov 18, 2022 15:03

En hoezeer de mensen niet zitten te wachten op Biden zie je toch nog meer aversie tegen Trump. Zou mij niets verbazen dat we over 2 jaar zowel bij de republikeinen als bij de democraten een nieuwe presidentskandidaat zien. Misschien dat Biden zijn kandidatuur niet wil opgeven. Maar als Trump de kandidaats verkiezingen niet wint dan wordt Biden nooit meer verkozen zolang er geen oorlog komt zoals bijvoorbeeld Bush jr ineens weer populair werd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr nov 18, 2022 16:26

quasimodo schreef:
vr nov 18, 2022 15:03
En hoezeer de mensen niet zitten te wachten op Biden zie je toch nog meer aversie tegen Trump.
Precies dit. En dat is ook wat er in Brazilië speelde. De aversie tegen Bolsonaro is enorm. Het is niet omdat de PT zo'n goed programma had (welk programma?).

Ik denk dat ze nu bij de Republikeinen ook na gaan denken. Juist de kandidaten die Trump steunde in de mid-terms hebben verloren, waardoor de senaatbin handen van de Democraten is gebleven en het Huis met wel een zeer kleine meerderheid terug is gewonnen.

Bij de Democraten zie ik voor de volgende verkiezingen geen goede kandidaten, hooguit Pete Buttigieg, maar echt goed doet die het nu niet als minister van transport.

Bij de Republikeinen lijkt het mij een race worden tussen De zeer populaire DeSantis en de dan bijna 80-jarige Trump.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » vr nov 18, 2022 21:40

Tja, men gaat Hunter Biden onderzoeken. Lijkt me een prima plan, dan komt eindelijk die harddisk of zelfs die hele laptop boven water die allerlei bewijzen zou bevatten. Welke? We weten het niet, maar het klinkt samenzweerderig en daar ging het om.
Men gaat mensen "impeachen", o ja? waarop dan wel? Dan moeten ze namelijk flink de wet hebben overtreden. Of tegen congres of FBI hebben gelogen, dus ALS er al geimpeached moet worden, dan die drie hogerechters die tijdens hun ondervraging logen over hun abortusstandpunt.

Tja, Na 2 jaar Biden is het land sterk verdeeld, een constatering die juist is natuurlijk. Alleen dat is niet de schuld van Biden, dat is de schuld van haatcampagnes en opzettelijk misleidende informatie. Van (extreem) rechts dus. En door een president die een pathologische leugenaar is, maar Trump is een exponent van een proces dat al langer aan de gang was. Denk aan de theaparty. Dat was nog ver voor MAGA.

De kwijtschelding van studentenleningen is tegengehouden, da zou ongrondwettelijk zijn als ik het goed begrijp. Maar de kwijtschelding van de schulden van Majorie Taylor Green is dat natuurlijk niet he. Logisch.

Maar laten de schreeuwers vooral hun gang gaan. Het is gebleken bij de midterms dat niet alle Amerikaanse kiezers achterlijk en misleid zijn. Dus als men gewoon doorgaat op de weg van leugen en bedrog in het openbaar, dom geblaat van parlementsleden die kennelijk geen flauw benul hebben waar ze mee bezig zijn (er is een verkiezingstoespraak van die candidaat van georgie die het heeft over vampieren en werewolven, maar geen woord over zijn plannen, die heeft hij niet) dan gaan ze de volgende verkiezing dik verliezen.
Met dus een democratische president. Liever niet Biden lijkt me, hij wordt echt wat te oud, tenslotte gaat Nancy Pelosy ook al weg en ook de oudere parlementsleden lijkt het. De jongere garde staat te trappelen, denk ik. Wat dacht je van AOC?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4952
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » za nov 19, 2022 00:25

En dat is ook wat er in Brazilië speelde. De aversie tegen Bolsonaro is enorm
.

Niet helemaal. In Brazilië hebben ze 2 kandidaten waarbij dit speelt. In Amerika hebben ze 1 sterke kandidaat. En ze zitten met een 2 partijen systeem waardoor er veel mensen voor de partij stemmen ongeacht de kandidaat. Dit heb je in Brazilië een stuk minder en ik denk alleen bij de PT massaal.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » zo nov 20, 2022 16:15

De aversie tegen Lula is ook enorm. Enorm overdreven ook,

Persoonlijk vind ik het een gat in de wet dat iemand na twee termijnen weer president mag worden als er maar een tussenpaus (Dilma) tussen zit. Afgezien daarvan was Lula niet echt mijn gedroomde kandidaat, maar we wachten af hoe het uitpakt.
Idem voor Biden, ook niet echt de ideale kandidaat maar zie: hij doet het goed. Minder opvallend en spectaculair dan b.v. Obama, maar hij krijgt in feite meer door parlement en senaat.
Maar beiden waren natuurlijk veel beter dan hun racistische, narcistische en ruziezoekende tegenstander.

Het twee partijen systeem in de USA werkt eigenlijk al jaren niet meer. Het was Newt Gringrich die begon met een soort politiek van de verschroeide aarde, die als eerste en enige doel had de Democraten tegen te werken en te vermorzelen. Het zijn DIE Republikeinen die zorgden voor de haat en nijd (en afgunst) die de tweedeling tot stand bracht. Je ziet dat aan een aantal voorbeelden: de kruistocht tegen abortus en de verwerping van Roe vs Wade door een hooggerechtshof dat voor DAT doel was volgepropt met rechters die bepaald niet een goede reputatie hadden of gewoon logen bij hun aanstellingsprocedure. Of senatoren/parlementsleden die niets kunnen of willen maar alleen dienen als klapvee voor de republikeinen. Trump heeft daar gewoon gebruik (misbruik) van gemaakt. Op geniale wijze, moeten wij erkennen. Hij is een natuurtalent op het gebied van het oproepen van massahysterie.

Het is volstrekt duidelijk dat de democratie onder druk staat, niet alleen in de USA maar ook in Europa en (dus) ook in Brazilie.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di nov 22, 2022 00:51

Fijne president, @Martinho. En dan hebben we het nog niet eens over Edward Snowden of Julian Assange.




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » za nov 26, 2022 00:23

Een mening dus, non-binding zoals in het artikel staat, waar een rechter zich niet aan hoeft te houden.

Maar nogal begrijpelijk, omdat in bepaalde landen (De USA dus, maar ook Brazilie) de president zich heel veel kan veroorloven zonder aangeklaagd te kunnen worden. Tenslotte is Trump nog steeds niet voor een rechter gedaagd, ook al is die al twee jaar geen president meer. Dat geldt dan ook voor een sheik, lijkt me redelijk.

Overigens ben ik van mening dat landen, ook de USA, op moeten houden andere landen of regeringsleiders de morele spiegel te willen voorhouden, terwijl ze zelf beaald niet brandschoon zijn. De op gruwelijke wijze vermoorde journalist was weliswaar amerikaans staatsburger als ik het wel heb, maar dan nog heeft men geen zeggenschap over de rechtelijke macht van een ander land. Jammer misschien, maar zo is het geregeld in het internationale verkeer. Je zou op zijn hoogst economische maatregelen kunnen nemen, denk ik, maar dat kon wel eens als een boemerang kunnen werken omdat Saudie-Arabie een vette financiele vinger in de pap heeft in hoge kringen. En nee, dan hebben we het niet over de laptop van Hunter, maar b.v. over de schoonzoon van Trump, Jared Kushner en ongetwijfeld vele anderen. Trump stond daar nog maar een paar jaar geleden de geklofte peer uit te hangen, want o,o,o wat waren ze goede maatjes.
Je kan nog zulke mooie idealen hebben, maar de werkelijkheid is meestal veel weerbarstigen dan gehoopt.

Laten we het nu maar weer gaan hebben over de president van Brazilie. Want zo geweldig goed en democratisch gaat het niet zo te zien, Ik zat gisteren bij de tandarts naar een tv-uitzending te kijken (niet dat ik dat wil, maar je moet wel) met zo te zien duizenden bolsonaro-aanhangers die ergens tegen (of voor?) protesteerden, waarschijnlijk tegen de verkiezing van Lula maar duidelijk was dat niet. Ongetwijfeld centraal georganiseerd met mooie spandoeken etc. Maar door wie, waarom en met welk doel? De militaire dictatuur terug? Ik vind dat tamelijk beangstigend.

Wanneer houdt dat nou weer eens op, die dictatuur van het klootjesvolk.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » di dec 20, 2022 02:13

Amerikaans parlement wil vervolging Trump

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1098040 ... bestorming



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di dec 20, 2022 17:30




comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Biden de volgende president

Bericht door comulder » di dec 20, 2022 20:10

Progresso schreef:
di dec 20, 2022 17:30
Zie de naam Musk en weet genoeg. Is die gast trouwens al teruggetreden als grote baas van twitter. Beloofd is beloofd. Of werkt dat bij mister Musk niet zo?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » wo dec 21, 2022 14:13

comulder schreef:
di dec 20, 2022 20:10
Zie de naam Musk en weet genoeg. Is die gast trouwens al teruggetreden als grote baas van twitter. Beloofd is beloofd. Of werkt dat bij mister Musk niet zo?
Zij vertrek heeft hij inmiddels aangekondigt

https://g1.globo.com/jornal-da-globo/no ... tter.ghtml

Gezien de grote vd bedrijven die hij bezit een verstandige stap. Ben benieuwd hoe de stand van zaken is met de komst van Herbert Dies ex CEO van VW naar Tesla als CEO.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo dec 21, 2022 16:38

Goed, dan kan de discussie weer gaan waar die over moet gaan.

Is het een goede of slechte zaak dat een federale overheidsinstantie als de FBI miljoenen dollars aan belastinggeld betaald aan Twitter om enkele weken voor de verkiezingen van de president van Amerika een uiterst onwelgevallig journalistiek artikel voor een van de presidentskandidaten te laten censureren?




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » zo dec 25, 2022 01:27

En Elon Musk heeft iets anders op het oog.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo dec 25, 2022 02:46

Musk is toch een Zuid-Afrikaan?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Biden de volgende president

Bericht door comulder » ma dec 26, 2022 00:56

Felix schreef:
zo dec 25, 2022 02:46
Musk is toch een Zuid-Afrikaan?
Klopt, geboren in Pretoria. Kan zich dus niet kandidaat stellen voor het presidentschap. Gelukkig maar.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo dec 28, 2022 16:07

Nog geen drie jaar geleden werd de Amerikaanse president beticht van racisme en xenofobie toen hij de grens voor reizigers uit China wilde sluiten.

Blijkbaar is er iets veranderd. Noch in de media, noch op de sociale media is er van enige ophef iets te merken.

Raar hè?

https://www.nbcnews.com/news/us-news/us ... d_nn_tw_ma



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » do dec 29, 2022 14:37

Heeft het zin om voor vluchten vanuit één land deze eis op te leggen? Beter zou zijn de vaccinatie en test eis voor alle landen in te voeren. Ook de VS heeft te maken met een schrikbarend laag vaccinatie graad en de reforca zal.dan alleen nog maar slechter zijn. Dat de VS een gelijkwaardige opleving krijg als China is dus te verwachten.



Plaats reactie