Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr dec 22, 2023 13:33

Felix schreef:
vr dec 22, 2023 10:33
Ook daarom gaat het naar X waar meer gelijkgestemden zitten.
Wat een vieze insinuatie.

De reden dat "het" naar X gaat heb ik hier duidelijk aangegeven.

Het forum blijft ook voorlopig nog draaien. Minimaal tot november 2024. Dan komen de nieuwe rekeningen binnen.

Verder heb ik aangegeven dat als er iemand is die het forum over wil nemen dat bespreekbaar is, inclusief de voorwaarde dat degene dit forum kan en mag exploiteren met advertentie-inkomsten.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » vr dec 22, 2023 14:06

Wat een vieze insinuatie.

Wat is er vies aan, of vind jij zelf X misschien vies?

Het is in ieder geval iets wat ik denk. Je citeert ook dikwijls uit X.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr dec 22, 2023 16:37

Felix schreef:
vr dec 22, 2023 14:06
Wat een vieze insinuatie.

Wat is er vies aan, of vind jij zelf X misschien vies?

Het is in ieder geval iets wat ik denk. Je citeert ook dikwijls uit X.
Prima als je dat denkt. Maar zolang ik het forum beheer ben ik duidelijk en transparant over mijn beweegredenen.

Ik ben er van overtuigt dat het allerbelangrijkste is dat mensen vrijelijk hun mening kunnen spuien in de publieke ruimte, zolang ze maar niet oproepen tot geweld. Alleen op die manier kun je kennisnemen van andere standpunten en begrijpen waarom iemand over een bepaald onderwerp iets denkt.

Heel bewust heb ik dit forum daarom ook ontdaan van trackers en advertenties. Ook heb ik er alles aan gedaan om te zorgen dat de mensen die onder pseudoniem of zelfs anoniem willen lezen of reageren dit kunnen door zeer geregeld de logboeken van IP adressen te vernietigen.

Geen van de grote sociale platformen kon dat bieden. De meeste gebruikers interesseert het overigens geen enkele zak, die gaan gewoon lekker door met hun Tiptop, Instagram en Facebook accounts.

Het was Musk die allereerst 5000 volstrekt partijdige moderators de straat op heeft geflikkerd. Toen hij afgelopen maand ook nog eens extreem duidelijk heeft gemaakt aan zijn grootste inkomstenbron, namelijk de adverteerders dat ze de pot op kunnen, de bekende "FUCK YOU" was het voor mij duidelijk dat X niet door de knieën gaat. En dat bleek ook weer toen Musk zich openlijk keerde tegen het EU voorstel om het "internet" te reguleren.

Als je bij X geen advertenties wil zien dan moet je daar een klein bedragje per jaar voor betalen. Ik vind dat redelijk en je kunt er zelf voor kiezen.

Uiteraard lopen er ook op X idioten rond. Daar is een hele mooie remedie tegen. Je zet zelf die accounts op negeren of je blokt ze gewoon. Zo blijft je tijdlijn keurig schoon.

Toen ik het forum net overnam had het forum op zijn best 10 bezoekers per dag. Met alle interessante bijdrages en discussies in de afgelopen jaren zitten we daar fors boven. Minimaal enkele honderden per dag en vaak flinke uitschieters naar boven. Prima allemaal, maar ook dat betekent wat extra bandbreedte inkopen, de database op iets snellere servers laten lopen en iemand heel lief vragen om wat zaken te optimaliseren.

Maar goed, jij mag denken wat je wilt. De insinuaties zijn er niet minder om.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » za dec 23, 2023 10:48

Progresso schreef:
vr dec 22, 2023 16:37
Ik ben er van overtuigt dat het allerbelangrijkste is dat mensen vrijelijk hun mening kunnen spuien in de publieke ruimte, zolang ze maar niet oproepen tot geweld. Alleen op die manier kun je kennisnemen van andere standpunten en begrijpen waarom iemand over een bepaald onderwerp iets denkt.
Amen



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za dec 23, 2023 14:58




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do dec 28, 2023 22:00

Ajax schreef:
za feb 18, 2023 13:04
Dus zo lang niet echt gestart wordt met alsnog al die overgeslagen lichtingen op te roepen is de angst voor Russen aan onze grens misschien nog wat overdreven.
Ondertussen, 10 maanden later:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... amenleving



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr dec 29, 2023 00:37

Martinho schreef:
wo dec 20, 2023 22:43
Gisteren kwam het hooggerechtshof van Colorado tot het besluit dat Trump NIET VERKIESBAAR is, op grond van een grondwetsartikel. Het kan nog overruled worden door de federale hoggerechthof natuurlijk,
Je zit er voor de zoveelste keer weer volledig naast. De rechterlijke macht heeft een te grote broek aangetrokken en gaat volledig op haar plaat.




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » vr dec 29, 2023 01:18




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr dec 29, 2023 02:28

Het is wel raak bij de publieke omroep.
De Verenigde Staten gaan gebukt onder vuurwapengeweld. In 2023 zijn er meer dan 650 massaschietpartijen geweest. De daders zijn vaak witte Amerikanen, en de slachtoffers zijn steeds vaker onderdeel van een minderheid.
Volgens mij bedoelen ze blanke Amerikanen. Maar even afgezien daarvan.

Bij het item van EenVandaag komen een aantal mass shootings langs waaronder die op een homoclub in Orlando in 2016. De voiceover: "Bij al die schietpartijen zijn de daders witte mannen die zich richten op minderheden."

De dader in Orlando: Omar Mateen
IMG_20231228_212825.jpg
IMG_20231228_212825.jpg (12.27 KiB) 878 keer bekeken



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » vr dec 29, 2023 11:11

Baas Nederlandse landmacht waarschuwt voor oorlog met Rusland

Dit nieuws gaat te ver om even in het Biden topic te bespreken :) Maar het lijkt er op dat de oorlog in Oekraïne aan het afkoelen is, dus daarmee zou de kans op een gewapend conflict juist afnemen. Maar blijkbaar moeten we bang zijn en blijven voor de Russen.

Ben het (hoe kan het ook anders) niet helemaal een met Q over mass-shootings. Je mag NL en de US (en BR) niet met elkaar vergelijken, maar er wordt hier een verband gelegd met de rechtse Trump. En je hebt het dan over anti-overheid shootings (en niet over een doorgedraaide scholier of homo hater).

Daar is er wel een vergelijking te maken met NL, omdat ook hier de overheid zich erg druk maakt om (rechtse) mensen die de overheid ondermijnen. Als het gaat om rechts-extremistische mass-shootings, dan denk ik dat die er juist minder zijn met Trump aan de macht. Net zoals hier veel anti-overheid geluiden minder gaan worden, omdat we domweg een andere (wat rechtsere) overheid gaan krijgen.

Of is dit wat ver gezocht? :)



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » vr dec 29, 2023 12:26

Of is dit wat ver gezocht? :)
Wat ver gezocht is dat jij mij een mening toebedeeld en het vervolgens met mij oneens bent? Of mag hier alleen maar nieuws gedeeld worden waar je volledig achter staat. Want dan moet ik nog veel rectificeren. Ik deel gewoon nieuws wat relevant is voor het onderwerp en als ik mijn mening geef schrijf ik het er zelf wel bij.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr dec 29, 2023 15:05

Prima en relevant nieuwsbericht @Quasimodo.

Relevant, omdat het wederom het publiek van de NPO wordt gemanipuleerd. Het gaat over WITTE mannen, er wordt een directe link gelegd naar rechts-extremisme en Trump. Nou ja, het bekende frame van de publieke omroep.

Maar hoe kan dat nou? Biden is nu vier jaar aan de macht. Heeft deze kordate president dan in de afgelopen drie jaar niets voor elkaar gekregen?

Dat nog even helemaal afgezien van het feit dat mass shootings tijdens Obama en Clinton ook aan de orde van de dag waren. Door het te framen als "extreem-rechts" en een "witte"-mannen probleem ga je het probleem nooit oplossen. Heel simpel, als je analyse van het probleem niet goed is kom je nooit tot een structurele oplossing.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » vr dec 29, 2023 15:17

Door het te framen als "extreem-rechts" en een "witte"-mannen probleem ga je het probleem nooit oplossen.

Het is inderdaad hoofdzakelijk een extreemrechts en witte mannen probleem.

Om het op te lossen zou vuurwapenbezit drastisch moeten worden teruggebracht en bestraft, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren in de knotsgekke US.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » vr dec 29, 2023 16:52

Het is zeker niet alleen een witte mannen probleem. Je ziet dat het steeds meer normaal gevonden wordt en nauwelijks gestraft om de wet te overtreden omdat een persoon vindt dat zijn belang belangrijker is. En mass shootings zijn gewoon het topje van een veel grotere ijsberg. En politici zowel links als rechts helpen hier zeker niet aan mee door maatregelen waar ze het eigenlijk beide over eens zijn te gebruiken om ergens waar ze het niet over eens zijn hun zin te krijgen. Je hoort tegenwoordig alleen maar stoere praat en er wordt weinig aangepakt. En ook Biden krijgt hierdoor maar weinig voor elkaar.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr dec 29, 2023 17:12

Felix schreef:
vr dec 29, 2023 15:17
Om het op te lossen zou vuurwapenbezit drastisch moeten worden teruggebracht en bestraft, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren in de knotsgekke US.
Zoals gezegd, als je de analyse van het probleem niet goed doet, kun je het echte probleem niet oplossen.

Er is iets behoorlijk mis in Amerika. Dat uit zich in massa shootings, de extreme verdeeldheid en polarisatie, meer dan 100.000 Fentanyl/drugsdoden, 50.000 zelfdodingen (hoogste ooit gemeten) en een geestelijk gezondheidszorg die aan de aanslag zit.

Pas als je het probleem doorgrond kun je er eens aan gaan denken wat voor maatregelen je kunt treffen. Je zou auto's, messen, honkbalknuppels kunnen verbieden. Je zou drugs kunnen verbieden, je zou schelden kunnen verbieden.

En dan zijn er ook nog mensen die de constitutie en grondwet willen openbreken. Vreemd genoeg zijn dat een zelfde soort mensen die moord en brand schreeuwen als in Nederland politici wijzigingen in de grondwet willen doorvoeren. Die zeggen dat dan de democratie in groot gevaar is en dat we angst moeten hebben voor politici die verandering willen doorvoeren.

Precies exact diezelfde mensen zien geen enkel probleem als politici in één van de grootste democratieën in de wereld een van de meest fundamentele rechten in de Amerikaanse constitutie willen veranderen.

Schiet 😁😁 mij maar lek.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » vr dec 29, 2023 21:30

quasimodo schreef:
vr dec 29, 2023 12:26
Wat ver gezocht is dat jij mij een mening toebedeeld en het vervolgens met mij oneens bent?

Het is voor mij niet nodig om jou een mening toe te bedelen om het daar dan mee oneens te zijn (dat lukt zo ook wel) :) Maar het klopt inderdaad dat jij ook media berichten plaatst die niet direct bij jouw mening passen.

En ja, mass-shootings zie ook ik nog steeds niet als hoofdzakelijk een extreem-recht witte/blanke mannen probleem. Niet alle problemen in de wereld zijn veroorzaakt door witte/blanke mannen. Toch zit er iets in de cultuur van de VS waardoor dat daar veel vaker voorkomt dan op andere plekken in de wereld.

Pas maar op, BR lijkt in veel opzichten al op de US en in NL gaan we ook meer en meer die kant op.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr dec 29, 2023 22:53




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » vr dec 29, 2023 23:31

Voor iemand die zo vaak de grondwet van de VS aanhaalt als uiterst belangrijk, zou het een zegen moeten zijn als het hoogste gerechtshof duidelijkheid verschaft voor de verkiezingen, of deze wel of niet is geschonden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za dec 30, 2023 01:59

quasimodo schreef:
vr dec 29, 2023 23:31
Voor iemand die zo vaak de grondwet van de VS aanhaalt als uiterst belangrijk, zou het een zegen moeten zijn als het hoogste gerechtshof duidelijkheid verschaft voor de verkiezingen, of deze wel of niet is geschonden.
Iedere staatsburger en het OM hebben drie jaar tijd gehad om Trump aan te klagen op dit artikel in de Amerikaanse grondwet.

En nu moet opeens als de wiedeweerga zo'n proces worden opgestart, 10 maanden voor de verkiezingen omdat een paar activistische rechters in twee deelstaten de verkiezingen willen manipuleren.

Ik denk niet dat het Hooggerechtshof zich zal lenen voor zulke nonsens.

Wat die rechters in die deelstaten doen is niets anders dan het doelbewust ophitsen van de bevolking om te komen tot een burgeroorlog. Deze rechters zouden uit hun ambt moeten worden gezet en worden veroordeeld voor hun daden.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » za dec 30, 2023 12:23

Iedere staatsburger en het OM hebben drie jaar tijd gehad om Trump aan te klagen op dit artikel in de Amerikaanse grondwet.
En nu moet opeens als de wiedeweerga zo'n proces worden opgestart, 10 maanden voor de verkiezingen omdat een paar activistische rechters in twee deelstaten de verkiezingen willen manipuleren.
En er lopen dan ook al jaren meerdere rechtszaken over waarin Trump de tactiek heeft gekozen om deze te vertragen zodat hij mee kan doen aan deze verkiezingen. Er zijn zelfs al mensen veroordeeld voor valse beschuldigingen in deze. En dit is in veel staten voorgelegd aan de rechter of dit een reden is voor een verbod om mee te doen. Sommige hebben nee gezegd. 2 hebben ja gezegd. En bij sommige loopt het nog.

En die rechters zijn niet activistisch en willen niets manipuleren. Er wordt hun een zaak voorgelegd en daar doen ze uitspraak over. Je zou ze hooguit kunnen verwijten dat ze een bepaalde politieke kleur aanhangen. En dat is naar mijn mening een fout in het systeem waar een rechter vaak wordt gekozen op hun politieke kleur bij de dan zittende regering en niet op hun kwaliteiten. Deze benoemingen vinden in Brazilië ook plaats en is regeren over je graf en slecht voor de geloofwaardigheid dat de rechtsspraak onafhankelijk is. En lijdt bovendien tot proberen te shoppen in welke rechter de zaak gaat behandelen en dus rechtsongelijkheid.
Ik denk niet dat het Hooggerechtshof zich zal lenen voor zulke nonsens.

Wat die rechters in die deelstaten doen is niets anders dan het doelbewust ophitsen van de bevolking om te komen tot een burgeroorlog. Deze rechters zouden uit hun ambt moeten worden gezet en worden veroordeeld voor hun daden.
Het hooggerechtshof zal zeker niet zitten te springen om zo'n zaak zo vlak voor de verkiezingen te behandelen. Ze willen onafhankelijk zijn van de politiek en er zich zo min mogelijk mee bemoeien. Maar als er officiële verzoeken komen zullen ze zich wel moeten uitspreken. Ze kunnen hooguit zeggen dat de tijd te kort is en dat ze niet zo vlug uitspraak doen.

En in dat geval zal Trump in ieder geval in 1 staat niet normaal kunnen meedoen. Ze zijn al geitenpaadjes aan het zoeken. En in 1 staat moeten afwachten wat een hogere rechter in de staat zal zeggen. En waarschijnlijk maakt het niets uit als hij niet mee mag doen als Trump het zo goed doet in de rest van de staten als de prognose en daar wint. Dan hebben we weer een paar maanden extra de tijd hoe dit zit met de nationale verkiezingen.
Wat die rechters in die deelstaten doen is niets anders dan het doelbewust ophitsen van de bevolking om te komen tot een burgeroorlog. Deze rechters zouden uit hun ambt moeten worden gezet en worden veroordeeld voor hun daden.
Voor dit soort uitspraken is Trump ook al veroordeeld toen hij het nep rechters noemde. Het tast de onafhankelijkheid van het Amerikaanse rechtssysteem aan in hoeverre dat bestaat. Bovendien is het niet waar. Ze zijn verplicht zaken te behandelen en doen een uitspraak. Als je deze rechtszaken ophitsen vind zul je bij degene moeten zijn die ze voor de rechter brengen.

En ik vind dat je in dit soort zaken beter een kiescommissie kunt hebben die aan de hand van vooraf opgestelde regels zich wel of niet verkiesbaar kan stellen. Net zoals in Brazilië waar Lula een keer niet mee mocht doen i.v.m. corruptie.

En nu kun je zeggen dat Trump ook veel rechtszaken tegen zich heeft over met name fraude en belastingontduiking. En ook hier past hij de tactiek toe om de rechtszaken te rekken zodat hij mee kan doen aan de verkiezingen. Deze vind ik dan weer minder reden waarom hij geen president zou mogen worden. Ze zijn niet tijdens of dankzij zijn functie als president ontstaan en geeft weinig reden dat dit een belemmering zou betekenen voor zijn functie. Hier zou ik zeggen dat je onschuldig blijft tot het tegendeel is bewezen. En bovendien vind ik dat als je bijvoorbeeld wel ergens een straf voor hebt uitgezeten en een functie geen aanleiding geeft tot een vergrote kans op herhaling je een 2e kans verdiend.

Maar deze steeds vaker voorkomende soaps en tactieken om het ambt in diskrediet te brengen is makkelijk te voorkomen. Je stelt goede regels op waar een presidentskandidaat aan moet voldoen en laat deze toetsen door een onafhankelijke vooraf aangestelde commissie. En als je denkt dat een president impeachment verdiend, laat je dit weer door dezelfde commissie beoordelen, en mag een andere politicus dit alleen anoniem melden aan deze commissie, en er niet openbaar over speculeren zodat er electoraat voordeel uit te behalen is.



Plaats reactie