Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo jan 24, 2021 22:35

quasimodo schreef:
zo jan 24, 2021 21:59
Als je Biden de schuld gaat geven van de stijging van de aandelen beurs ben ik benieuwd of het ook Bidens schuld dadelijk is dat die zeepbel barst.
Het is nu.nl die het constateert, volgens mij naar aanleiding van een berichtje van Bloomberg.

De schuldenberg onder Trump is enorm opgelopen. Ongeveer 25% van alle bestaande dollars zijn er in 2020 bijgedrukt. Het is een enorme schuldenberg, die nooit en te nimmer terug betaald gaat worden. De Chinezen hadden dat al bij het aantreden van Trump goed gezien en hebben nagenoeg geen nieuwe Amerikaanse schulden (staatsobligaties) opgekocht.

Al dat geld wat uit het niets wordt geprint gaat ergens heen. We hebben het niet over miljarden maar over triljarden dollars. Een groot gedeelte gaat gewoon domweg naar de beurs. Op alle beurzen wereldwijd worden maar aandelen van niet meer dan 20.000 bedrijven verhandeld die enige omvang hebben. Het meerendeel van die aandelen zijn al in handen van zeer grote beleggers. Dat beetje aandelen wat er nog over is worden voor steeds hogere prijzen verhandeld. Dat is geen hogere wiskunde of zo, maar gewoon boerenlullenverstand.Zelfs als particulier moet je tegenwoordig al vanaf €100.000 rente betalen. Dus wat doe je? Je gaat een huis kopen om dat te verhuren. Alleen er zijn niet zoveel huizen meer. Dus ook de huizenprijzen stijgen.

Biden heeft duidelijk aangegeven dat hij door gaat met de stimilusregelingen die al doorTrump waren ingezet (hij geeft het alleen een ander naampje) Prima, dat is een keuze. Veel economen, met name de Keynes-liefhebbers vinden dat uitstekend. Of dat allemaal zo verstandig is aan het eind van een crisis is nog maar de vraag.

Omdat je het eind van de crisis aan kunt ziet komen, immers zodra iedereen gevaccineerd is kunnen alle economische activiteiten gewoon doorgang vinden. Hoe lang duurt dat. Het beste voorbeeld is Israel. Daar is nu iedereen in de risicogroep voor de tweede maal gevaccineerd en met de snelheid van vaccineren zou men daar eind februari klaar zijn en kan 2 weken daarna de hele maatschappij weer volledig normaal functioneren.

Als er dan een enrome hoeveelheid gratis geld de maatschappij in wordt gekieperd die niet in de echte economie kan worden gebruikt dan maak je de speculanten en de grootaandeelouders wel op een hele makkelijke manier rijk.

Om een antwoord dus op je vraag te geven:

Ja, het is absoluut de verantwoordelijkheid van Biden als de boel klapt. Hij tekent stimuleringswetgeving aan het einde van een crisis. Dat geld gaat inderdaad in een al veel te ver opgeblazen ballon die eigenlijk al op knappen staat.

De juiste actie van Biden zou zijn geweest om a la Thatcher en Reagan de overheid terug te laten trekken uit de economie, regelgeving nog verder terugschroeven en die opgeblazen ballon met schulden langzaam maar zeker leeg te laten lopen.

Dat is een extreem moeilijke boodschap voor een politicus. Zeker als je grote beloftes heb gedaan als zeer goedkope zorg voor iedereen. De correcte boodschap zou ook zijn om de zeer grote vermogens zwaar te belasten. Maar ja, dat wordt een beetje lastig omdat het nu
juist die extreem grote vermogens zijn geweest die de campagne van Biden hebben gesteund.

Wat we nu dus zeker weten is dat de boel vroeg of laat volledig gaat klappen. De armen daar, zoals gebruikelijk de dupe van worden, de verantwoordelijke (Biden) het geen moer kan schelen immers hij is lekker aan de macht, en zijn rijke vriendjes op Wallstreet, China en Oekraine steunen hem wel. Om de aandacht van de interne strubbelingen af te leiden zal zoals altijd wel ergens een oorlog worden begonnen. De voortekenen heb ik in voorgaande posts al gegeven.

Ik denk dat velen niet beseffen wat voor een ellende deze president gaat brengen in de wereld.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » ma jan 25, 2021 12:03

De Europese leiders en de Chinezen doen precies hetzelfde. En ook daar wordt de staatsschuld opgekocht door de centrale banken. Er wordt dus gewoon geld bijgedrukt. De rijke proberen nu hun geld te beschermen door er aandelen bitcoins of bezit van te kopen. Wat nu ook overgewaardeerd wordt. Dus dat dit een keer fout gaat denkt iedereen.

Maar Biden zou nu volgens jou als eerste de geldkraan dicht moeten draaien want anders is het zijn schuld? Die man is net 5 dagen president.

Hij moet net als de andere wereld leiders zijn economie en bevolking beschermen. En als dit voorbij is wat naar mijn mening nog best een jaar kan duren proberen de pijn zo eerlijk mogelijk te verdelen. En ik vertrouw hem er meer toe om ook de rijke een gedeelte te laten betalen dan dit te verwachten van Trump. Zelfs de miljardairs zien de bui al hangen en praten over een miljonairs taks zodat ze straks niet onevenredig geschoren worden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma jan 25, 2021 16:30

quasimodo schreef:
ma jan 25, 2021 12:03
De Europese leiders en de Chinezen doen precies hetzelfde.

Dat is een probleem. Het is een stoelendans. Dat gaat goed tot de muziek ophoudt. De EU heeft werkelijk geen idee wat ze aan het doen zijn. Verloren continent. De Chinezen hebben heel goed in de gaten wat er gaande is.
quasimodo schreef:
ma jan 25, 2021 12:03
En ook daar wordt de staatsschuld opgekocht door de centrale banken.
Voor China weet ik niet of dat waar is wat je zegt. Voor de EU is dat absoluut het geval. Het is daarmee een van de grofste schendingen van een van de belangrijkste verdragen die ten grondslag ligt aan de EU en de Euro.
quasimodo schreef:
ma jan 25, 2021 12:03
Dus dat dit een keer fout gaat denkt iedereen.
Dat valt wel mee. Tenminste het is nog nauwelijks echt af te leiden uit de prijzen van goud, landbouwgrond, Zwitserse Franken en vastrentende productiemiddelen.

Even een anekdote: Gisteren zat ik even een biertje te drinken bij het plaatselijke supermarktje. Het gesprek kwam op aandelen en beleggen. Tot mijn allergrootste verbazing zat daar iemand te vertellen dat die aandelen had gekocht op de beurs. De man heeft geen cent te makken en heeft overal schulden. Met de RS3600 bijstand die hij had gekregen van de overheid had hij toevallig een aandeeltje gepikt wat over de kop was gegaan en vond zich nu de nieuwe Warren Buffet.
quasimodo schreef:
ma jan 25, 2021 12:03
Maar Biden zou nu volgens jou als eerste de geldkraan dicht moeten draaien want anders is het zijn schuld? Die man is net 5 dagen president.
In die 5 dagen heeft Biden vele decreten getekend. Eigenlijk zo'n beetje alles wat Trump in gang had gezet is opgezegd. Wat ik uit videobeelden van het het Witte Huis heb gezien is dat hij niet echt begreep wat hij aan het tekenen was, maar dat verbaast mij absoluut niet.

Het enige wat hij niet doet is de onbeperkte geldkraan langzaam aan dichtdraaien. Als je de economie aan wil wakkeren dan moet je dat doen waar het geld rendeert. Daar zie ik wel een lichtpuntje. Trump wilde fors investeren in infrastructuur maar kreeg de handen niet op elkaar bij zijn eigen partij (en ook aardig wat Democraten). Dat lijkt Biden nu wel te lukken en dat is een goede zaak dat hij dat initiatief van Trump verder voert.

Maar de rest van de stimulus gaat bijna rechtsstreeks in de zakken van de rijkste Amerikanen en buitenlandse investeerders (Chinezen). Laten dat nu net de partijen zijn die Biden geholpen hebben aan zijn verkiezingsoverwinning. Het Amerikaanse volk zal uiteindelijk met de gebakken peren achterblijven.

En natuurlijk is het de schuld van Biden. Hij kan al die schulden wel geerfd hebben van Trump die ze naar mening ook veel te royaal heeft ingezet, maar het is nu wel zijn schuld. En als de boel klapt, en dat gaat zeker gebeuren, dan draagt hij daar de verantwoording voor. Hij kan nu een executive order tekenen om de schulden drastisch af te laten nemen. Een heel simpele manier is om te stoppen met de financiering van het militair-industriele complex, maar ja daar zijn de generaals weer niet blij mee.

Kortom, Biden heeft veel op zijn presenteerblaadje. Wat ik in de eerste 5 dagen zie stemt mij niet vrolijk.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » ma jan 25, 2021 18:14

Het gesprek kwam op aandelen en beleggen. Tot mijn allergrootste verbazing zat daar iemand te vertellen dat die aandelen had gekocht op de beurs. De man heeft geen cent te makken en heeft overal schulden. Met de RS3600 bijstand die hij had gekregen van de overheid had hij toevallig een aandeeltje gepikt wat over de kop was gegaan en vond zich nu de nieuwe Warren Buffet.
Er is de laatste tijd veel reclame op TV die zich richt op de kleine inversteerder op de beurs.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di jan 26, 2021 01:23

quasimodo schreef:
ma jan 25, 2021 12:03
Dus dat dit een keer fout gaat denkt iedereen.
Mevrouw Yellen denkt van niet.

https://www.usnews.com/news/articles/20 ... ssion=true

Maak je stoelriemen maar vast zou ik zeggen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » di jan 26, 2021 13:28

Er zullen vast honderden mensen zijn die zeggen dat het niet komt. Maar die zijn of verantwoordelijk voor het beleid danwel ze hebben iets te verkopen. Dit wil overigens nog niet zeggen dat ze er niet anders over denken. En er zijn ook genoeg mensen die nog aandelen e.d. kopen met het argument dat er nog genoeg groeibriljanten zijn. En dat ze er wel op tijd uit kunnen stappen als de bubbel barst. Dit worden dadelijk de grootste slachtoffers.

Kijk eens wat er met de aandelen tesla gebeurd. Die zit zo volgepompt met dit geld en nog steeds zeggen mensen dat hier groei in gaat zitten. Zal best nog een tijdje doorgaan maar op de lange termijn zou ik er geen geld in zien. Er zullen best bedrijven zijn met name op het gebied van milieu dat later goudmijnen blijken te zijn maar ik denk niet dat het bedrijven zijn die nu al sterk overgewaardeerd zijn.

Als je eerlijkere berichten over de economie wil zien zou ik meer naar onafhankelijke wetenschappers luisteren. Wil je dromen dan zou ik naar Harry Mens kijken op zondag.

En als je van gokken houdt zou ik in de coins stappen. Gaan om de zoveel tijd astronomisch omhoog en zakken daarna ook weer vrij snel. En niemand kan goed verklaren waar ze voor dienen en of waarom ze stijgen danwel zakken. Maar ze hebben een trouwe aanhang van mensen die er in geloven en bij stijging genoeg vrijwilligers die er in stappen om vooral maar niet de boot te willen missen.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do jan 28, 2021 17:55

Die René van Zeijl begrijpt het niet helemaal.

De grote hedge-fondsen zijn short gegaan op dat aandeel Gameshop.

Een oplettende Redditer zag dat de short positie 140% van het aantal uitstaande bestaande aandelen bedroeg, dus veel meer dan dat er daadwerkelijk aan aandelen bestaat.

Het hedge-fonds MOET die aandelen leveren. Met die wetenschap in het hoofd zijn die kleine beleggers als de wiedeweerga die aandelen gaan kopen waarvan ze met 100% zekerheid wisten dat het hedgefonds die tegen elke prijs moet gaan kopen.

Dat is geen speculeren, dat is een 100% zekere maximale winst.

Het volgende slachtoffer: Zilver



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do jan 28, 2021 19:07

Goed, laat ik ook even iets positiefs zeggen over Biden. De executieve order om de transitie naar hernieuwbare energie te versnellen bevalt mij uitstekend.

Tijdens het Trumpregime was Amerika al omgebouwd van een netto energie importeur naar een netto energie exporteur. Biden doet er nog een stapje bovenop.

Vanuit geo-politiek perspectief alleen maar toe te juichen. De islamitische landen waar we tot nu toe onze fossiele energie kopen krijgen steeds minder inkomsten. De (negatieve) invloed van dat soort landen op het wereldtoneel zal daarmee ook veel minder worden.

https://solarmagazine.nl/nieuws-zonne-e ... it-in-2035



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za jan 30, 2021 01:31

Nou ja, die executieve order van Biden met betrekking tot hernieuwbare energie die bevalt mij wel.

Maar ja, nu komt die mevrouw Yellen toch gewoon wat negatief in het nieuws. In Brazilië zou ik dit gewoon noemen wat het is: gewoon zo corrupt als de pest. Tot over de over aan de leiband van Wallstreet.

https://www.geenstijl.nl/5157452/drain-the-swamp/

We zijn pas 10 dagen onderweg en het is nu al één grote puinhoop.

Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren dat al die Biden-lovers gaan zeggen dat ze eigenlijk die Kamela Harris zo'n goede opvolger vinden.

De vrouw heeft namelijk een geweldig trackrecord om levens van duizenden zwarten volledig de vernietiging in te drukken voor het bezit van wat marihuana. Ze is zeg maar een soort Rutte die 20.000 gezinnen gewoon moedwillig heeft gebroken en toch volgens de huidige peilingen 42 zetels haalt.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » za jan 30, 2021 02:31

De vrouw heeft namelijk een geweldig trackrecord om levens van duizenden zwarten volledig de vernietiging in te drukken voor het bezit van wat marihuana.
Ik weet er maar héél weinig van dus ik kan het goed mis hebben, maar ik meen dat ze officier van justitie was en zich in die hoedanigheid gewoon aan de wet moest houden en dus de voorgeschreven strafeisen moest volgen. Dat de VS absurde straffen toepassen is algemeen bekend, de gevangenissen zitten er vol.

In ieder geval, om president of vice te worden kun je echt geen lieverdje of softie zijn, men gaat over lijken om aan de top te komen (en te blijven). De VS is in elk geval toch al een keiharde samenleving.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za jan 30, 2021 03:05

Felix schreef:
za jan 30, 2021 02:31
Ik weet er maar héél weinig van dus ik kan het goed mis hebben
Dat is denk ik een goede constatering. We zijn de laatste 4 en half jaar overspoeld door de media met negatieve boodschappen over Trump.

Maar wat weten we nu eigenlijk van Biden en Harris? Wat was nu echt hun trackrecord.

Mijn opinie is gewoon dat mensen af wilden van Trump omdat ze de man tot op het bot haten. Nu ze langzaam aan beseffen dat ze een 78-jarige hebben gekozen die simpele taken als het in zijn binnenzak steken van een vulpen nog niet eens succesvol kan volbrengen, hoor ik iedereen zeggen dat ze eigenlijk op het moment wachten dat Biden het stokje overgeeft aan Harris.

Die Harris kwam er in de primaries al niet door heen, haar reputatie onder progressieve liberals is erg laag en haar handelen in haar vorige functies waren niet Zonder controverse.

Maar dit is wat je krijgt als je door blinde haat gedreven wordt. Een 78-jarig oud baasje waarvan iedereen hoopt dat hij snel dood gaat opdat een derderangs Democrate het voor het zeggen krijgt in de nog) grootste economie van de wereld.

Dit zijn dus blijkbaar de beste leiders die deze democratie kan voortbrengen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za jan 30, 2021 04:32

Hier nog even vanuit Rio (zo te zien) Glenn Greenwald, oa ook over de absurde inkomsten van mevrouw Tellen.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo jan 31, 2021 03:19

Tja. Hoe corrupt de Amerikaanse politiek is blijkt wel weer uit de executieve order met betrekking tot het sluiten van die pijplijn.

Ik vond dat al een heel raar besluit omdat een pijplijn nu eenmaal een van de goedkoopste en veiligste manieren is om vloeistoffen of gassen over grote afstand te transporteren.

Wie heeft er nu belang bij om dat project opeens te blokkeren waardoor miljarden van reeds gedane investeringen zo door het afvoerputje gaan en tienduizenden goedbetaalde mensen hun baan van de een op de andere dag verliezen.

Echt moeilijk is het niet. Warren Buffet heeft $60 miljoen in de campagne van Biden gestopt. Die investering wordt wel heel snel terug verdiend want de enige mogelijkheid om de olie nu te transporteren is via het spoor. Precies het spoor wat heel toevallig, maar dan ook heel toevallig in handen is van diezelfde Buffet..

https://en.m.wikipedia.org/wiki/BNSF_Railway

Het is gewoon pure corruptie.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » zo jan 31, 2021 12:35

Ik vond dat al een heel raar besluit omdat een pijplijn nu eenmaal een van de goedkoopste en veiligste manieren is om vloeistoffen of gassen over grote afstand te transporteren.
Ik weet niet of het hier gaat over die pijplijn in Alaska. Maar daar was veel weerstand tegen en Trump heeft het er gewoon doorgedrukt. Waarschijnlijk is het wel de goedkoopste oplossing en vermoedelijk ook de enigste. Maar zeker niet de veiligste. Bovendien liep die dwars door land van indianen die hem absoluut niet wilden.

Los van het feit dat er bij pijpleidingen vaak lekken optreden en voordat die ontdekt worden er meestal zoveel olie ligt dat de ramp niet te voorzien is vinden veel Amerikanen dat er überhaupt in dit natuur gebied geen olie moet worden gewonnen. En omdat het transport zonder een pijpleiding te duur is zal het nu wel niet op grote schaal gebeuren. En als je de opwarming van de aarde wil stoppen zul je ook zoveel mogelijk moeten stoppen met het gebruik van fossiele brandstoffen.

En hetzelfde argument van Warren Buffet zou je ook kunnen gebruiken bij Trump maar dan van belanghebbende olie boeren. En ik vraag me af of er wel zoveel meer olie per spoor vervoerd gaat worden. Het zal vermoedelijk wel gewoon in de grond blijven zitten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo jan 31, 2021 16:21

Ja, dat gaat over die pijplijn (Keystone) die de olievelden in het Canadese Alberta verbindt met de raffinaderijen in Texas. De helft van die pijplijn ligt er al. Dat project is al in 2010 begonnen en volgens mij was er toen nog geen sprake van "Trump".

Pijplijnen zijn zover ik weet de veiligste manier om grote hoeveelheden gassen en vloeistoffen te transporteren. Er liggen miljoenen en miljoenen kilometers pijplijn over de hele wereld. Bij een moderen pijplijn is iedere vorm van lekkage direct te achterhalen.

Dat we afmoeten van fossiele brandstoffen lijkt mij wel duidelijk. Echter het stoppen van dit project verhoogd juist het gebruik van de fossiele brandstoofen. De ruwe olie wordt nu per spoor (van Buffet) en in de tankwagens (ook van Buffet) naar Houston getransporteerd. Dat traject wordt volledig met diesellocs uitgevoerd.

Dat het door land van indianen loopt klopt. Dat doen die spoorwegen overigens ook. Maar daar gaat de redering van de regering Biden volledig de mist in. Er zijn een aantal grote projecten in voorbereiding voor mijnbouw op plaatsen waar indianen ook rechten hebben. Het gaat om koper- en lithiummijnen. Laten dat nu net de grondstoffen zijn voor de Greendeal van Biden. Alleen bij die extreem vervuilende activiteiten mag het argument "land van Indianen" nou net niet gebruikt worden. zie daar de enorme hypocrisie van de Democraten.

Dat je hetzelfde argument van Warren Buffet ook kunt gebruiken bij Trump is natuurlijk een pure drogreden (Whatabout) Die geldt dus niet. Behalve dat het een drogreden is klopt je uitspraak niet. Er is geen olieboer geweest die $60 miljoen in de campagnekas van Trump heeft gestort.

Kortom, het is een enorme dikke middelvinger naar de Republikeinse kiezers (kijk maar even op het kaartje waar die pijplijn gebouwd wordt), pure symboliek waar verdragen tussen bevriende staten met een pennestreek van nul waarde blijken te zijn, levert een negatieve bijdrage aan de totale CO2 uitstoot, kost tienduizenden goed betaalde banen (in infrastructuur) en blijkt dus gewoon een deal tussen Warren Buffet en Biden waar $60 miljoen voor gebruikt is.

Deel 2 van deze soap gaan we deze week zien waar Redditors met een beetje geluk het hele bankensysteem op stelten gaan zetten zodra het ze lukt om de zilverprijs te verdubbelen. Mevrouw Yellen, Bloomberg, Biden zullen er alles aan gaan doen om hun rijke vriendjes te beschermen en het gewone volk een oor aan te naaien. Al die zogenaamde Liberals gaan hoogstwaarschijnlijjk de deksel op hun neus krijgen en dat al in de eerste 3 weken van de termijn van Biden.

En ja, dat is dan ook de volledige verantwoording en schuld van Biden en de Dmocraten.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » zo jan 31, 2021 19:14

Volgens mij heeft Obama het project al eens gestopt met de reden dat we van de olie productie af moeten en in moeten zetten op andere energie bronnen.

En dan kun je wel als argument gebruiken dat het vervoer veiliger is met een pijplijn. Het veiligste is om de olie gewoon te laten zitten en het zo duur mogelijk te maken om dit te bewerkstelligen.

Dat de opportunistische Trump hier heel snel wat banen kon creëren is ook een non argument. Het overgaan op duurzame energie creëert een veelvoud van banen. Het is maar net waar je de prioriteit op wil leggen. Maar Trump was meer van het snelle geld en de volgende generaties zien maar. En als Warren Buffet geluk heeft kan hij nog veel meer geld verdienen met zijn treinen door personen en goederen te vervoeren. De trein blijft nog altijd veel beter voor het milieu dan het vliegtuig en de auto.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo jan 31, 2021 23:35

Wat mij altijd opvalt is dat niemand ooit het probleem van de overbevolking durft aan te snijden. Men durft het nog niet eens te noemen terwijl de kern van vrijwel alle problematiek juist daar lijkt te liggen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » ma feb 01, 2021 00:59

Niemand is wel wat overdreven China heeft jaren een 1 kind politiek gehad. Maar is inderdaad geen populair onderwerp.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » ma feb 01, 2021 01:13

Niemand is wel wat overdreven China heeft jaren een 1 kind politiek gehad.
Dat is waar, en ook India heeft er reclame voor gemaakt, maar op dit moment hoor je er (voor zover mij bekend) nergens meer over en lijkt het ook een soort taboe, iets waar je als politicus niet over mag praten en dat terwijl het zo'n duidelijk aanwijsbare oorzaak van zoveel van onze belangrijkste problemen is. Daarna zie je landen als Japan en ook Duitsland zich zorgen maken over een teruglopende bevolking!



Plaats reactie