Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » ma feb 01, 2021 01:13

Niemand is wel wat overdreven China heeft jaren een 1 kind politiek gehad.
Dat is waar, en ook India heeft er reclame voor gemaakt, maar op dit moment hoor je er (voor zover mij bekend) nergens meer over en lijkt het ook een soort taboe, iets waar je als politicus niet over mag/hoort te praten en dat terwijl het zo'n duidelijk aanwijsbare oorzaak van zoveel van onze belangrijkste problemen is. Daarna zie je landen als Japan en ook Duitsland zich zorgen maken over een teruglopende bevolking!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma feb 01, 2021 02:05

Felix schreef:
zo jan 31, 2021 23:35
Wat mij altijd opvalt is dat niemand ooit het probleem van de overbevolking durft aan te snijden. Men durft het nog niet eens te noemen terwijl de kern van vrijwel alle problematiek juist daar lijkt te liggen.
Blijkbaar een heel gevoelig onderwerp. Als je nu ziet hoeveel geld en energie we steken in het bestrijden van Covid-19. Met pijn en moeite sterft er 0.1% van de wereldbevolking. Maar politici die het op zijn beloop laten gaan worden verguisd, terwijl je ook zou kunnen zeggen dat we allemaal een keer doodgaan, we sowieso met veel te mensen op deze aardbol rondlopen en het geld wat we nu allemaal uitgeven beter kunnen besteden aan het behoud van de economie, het bestrijden van de honger en het verbeteren van het onderwijs.

Of zeg ik nu iets heel erg onaardigs?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » ma feb 01, 2021 03:13

Of zeg ik nu iets heel erg onaardigs?
Tegen mij persoonlijk wel :( .

En jouw voorstel is geen structurele aanpak en waarom zou je, jouw redenering volgend, ook honger bestrijden, beter onderwijs geven, enz.?

Ik zag liever een goed plan om met minder mensen goed op deze aarde te leven en ook goed voor de planeet te zorgen. Doet de mensheid het zelf niet dan zorgt de natuur er wel voor (evolutie).



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma feb 01, 2021 03:26

Het is niet persoonlijk.

Volgens mij is het grootste probleem gewoon dat we met veel te veel mensen zijn. Dat los je helaas maar op 2 manieren op. Veel minder kindertjes baren en eerder dood gaan. Het klinkt allemaal cru, maar zo werkt de natuur nu eenmaal.

Dat eerder doodgaan werkt niet zo goed. Zelfs onder leiding van de grootste imbecielen als Rutte en Bolsonaro komen we pas op 0,1% van de bevolking. Bij het merendeel van die overlijdens was er ook nog eens sprake van onderliggend leiden, maw het tijdstip van overlijden is een paar maanden naar voren geschoven. Een pandemie gaat dus niets oplossen aan het vraagstuk van de overbevolking.

We moeten dus naar veel minder geboortes. Dat gaat heel moeilijk worden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » ma feb 01, 2021 03:36

Het is niet persoonlijk.
Nee, dat begrijp ik ook wel :)

Ik denk dat je als maatschappij op zijn minst moet ophouden met het stimuleren van het krijgen van kinderen d.m.v. allerlei voordelen en vormen van hulp. Laat echtparen om te beginnen weer zelf de verantwoording dragen voor hun kinderen.

Ook is het nodig tot een culturele omslag te komen. Het eerder doodgaan lost maar weinig op, de structuur moet veranderen, de aanwas moet teruglopen en je moet ook aan planning van de samenleving doen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » ma feb 01, 2021 22:01




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di feb 02, 2021 03:21




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » wo feb 03, 2021 00:14

En het geschop tegen deze president blijft maar door gaan.
Volkomen onnodig en onterecht. Alsof een verrader en landverrader het beter deed.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo feb 03, 2021 01:03

Martinho schreef:
wo feb 03, 2021 00:14
Volkomen onnodig en onterecht.
Leg eens uit?

De fysieke en mentale beperkingen zijn overduidelijk. Prima voor een geestelijk leider. Maar voor een wereldmacht als Amerika?

Zijn al die decreten echt datgene wat goed is voor Amerika?

Leg ons eens uit waarom het goed is dat Amerikanen met diabetes nu us$1000 per maand moeten betalen?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo feb 03, 2021 10:57

Wel een beetje kort door de bocht om een president te beoordelen op 1 punt. En het zal ook wel niet zo zijn dat alle Amerikanen met diabetes 1000 dollar per maand moeten betalen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo feb 03, 2021 15:38

Wat vinden jullie dan van de leugen van de $2000 cheques die Biden alle Amerikanen heeft beloofd?




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo feb 03, 2021 16:20

Of deze dan: honderden kinderen gaan weer in de kooien van Obama.

https://amp.cnn.com/cnn/2021/02/02/poli ... ssion=true



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo feb 03, 2021 22:14

Dat is in ieder geval een stuk genuanceerder. Wat betreft de 2000 dollar roept dat herinneringen op aan Rutte die ons de helft beloofde en elke prinsjesdag dat we er procenten op vooruit zouden gaan waarna een tijdje later bleek dat we door verkeerde berekeningen en tegenvallers elders in de belastingen er toch op achteruit bleken te gaan.

Dat politici vanalles beloven en dit later toch niet helemaal waar is ben ik onderhand wel gewend. Ben wel benieuwd hoe het beleid van Biden uitpakt in de lagere en midden klasse in Amerika. Trump had de eerste 3 jaar de wind mee waardoor er veel banen bij kwamen. Toen de crisis toesloeg liet hij deze mensen ook meteen vallen en konden ze bij de voedselbank aansluiten. Wil wel eens zien of Biden niet alleen de bedrijven steunt maar ook het personeel helpt zoals ze in Europa gedaan hebben. Maar sociale zekerheid is niet echt de Amerikaanse geschiedenis daar is het toch altijd meer geweest survival of the fittest.

Die kinderen niet binnenlaten was ook niet het issue dacht ik. Daar waren ook de democraten tegen. Het probleem was het scheiden van de kinderen met de ouders. Hier gaat het om kinderen die al gescheiden kwamen en in hogere leeftijdscategorie. En ik had ook niet het idee dat Biden beloofd heeft dat iedereen zo maar naar Amerika mocht komen. Hij wilde dat mensen die al in de VS wonen en werken makkelijker aan een verblijfsvergunning konden komen en dit onder strenge voorwaarden. Dit omdat deze mensen waardevol zijn voor de Amerikaanse economie en veel problemen hebben omdat ze illegaal zijn. Ook wilde hij het makkelijker maken voor kennis emigranten om te komen. Volgens mij was dit onder Trump ook gewoon mogelijk. Alleen uitte die alleen veel retoriek dat hij dit inperkte om zijn achterban tevreden te houden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo feb 03, 2021 23:39

We gaan het allemaal zien. Ik vermoed alleen dat een hoop mensen omdat ze Trump ten diepste haten op Biden hebben gestemd.

Als deze mensen teleurgesteld raken omdat Amerika in een oorlog verzeild raakt ( hoor ik daar China/ Taiwan), de rijke vriendjes van Biden alleen maar rijker worden en de hele kliek van Democraten het uiteindelijk maar om één ding gaat, namelijk privileges over de hoofden van de hardwerkende Amerikaan, dan zou het sentiment wel eens heel hard om kunnen slaan.

De eerste paar dagen van het Biden beloven weinig goeds.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo feb 03, 2021 23:49

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of de democraten of de republikeinen aan de macht zijn. Elke keer horen we dat de nieuwe president het allemaal gaat veranderen. Meestal gebeurt er niet zo veel. En van deze president werd al niet zo veel verwacht in tegenstelling tot zijn 2 voorgangers. Dus die verontwaardiging zal wel meevallen. Ik moet nog zien dat Trump mee kan doen over 4 jaar en anders zie ik nog geen radicaal alternatief.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do feb 04, 2021 00:01

Wat mij meer interesseert is het zuid-Amerika beleid van Biden.

Trump bemoeide zich nauwelijks met de regio, Venezuela interesseerde hem niet. De Amerikaanse invloed in Zuid-Amerika onder andere presidenten was vaak dramatisch. Menig coup is met behulp van de CIA en Amerikaans geld uitgevoerd.

De nationalistische oproep van Biden om Amerikaanse waar t3 kopen belooft weinig goeds. Niet goed voor Emvrear, niet goed voor de Braziliaanse boeren en elke andere export-industrie in elk van de Zuid-Amerikanse landen.

Waarschijnlijk zullen er een paar fooien over die Mexicaanse muur worden geflikkerd om het armste gedeelte van de Amerika's koest te houden.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » do feb 04, 2021 10:38

Als ik de boeren was zou ik de relatie tussen China en de VS en die tussen de VS en Europa in de gaten houden. Nu hebben ze geprofiteerd van spanningen daar waardoor de prijzen stijgen en de afzetmarkt voor hun groter werd.

Rusland heeft veel vlees gekocht door sancties over en weer met de rest van Europa. China en de Europese unie ook en vooral veel veevoer.

Wat Brazilië betreft die blijft in Europa een beetje achter in het premium vlees dat hier in de supermarkt verkocht wordt. Je ziet het steeds meer maar de boventoon is wel Argentijns vlees. Zal wel met de voedselschandalen te maken hebben. Waar dit vroeger bijna altijd Amerikaans vlees was.

Zuid Amerika staat er qua export sowieso goed op als je kijkt naar de wisselkoersen is het voor Europa, Amerika en China nu spotgoedkoop om spullen daar te betrekken. Maar dit kan snel veranderen als de koersen de andere kant op gaan bewegen. En je ziet dat inflatie nu al begint toe te nemen door de corona in combinatie met meer werkeloosheid waardoor er in de toekomst wel eens anders geconsimeerd gaat worden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr feb 12, 2021 13:57

Echt belangrijk wordt Brazilië niet voor Biden. Er is tot nu toe $1.5 miljoen toegezegd voor de bestrijding van Corona, Biden heeft de Amerikanen opgeroepen om producten uit eigen land te kopen (dus geen Embrears, maar Boeings) en we hebben een eerste nietszeggend telefoongesprek tussen de Braziliaanse minister van buitenlandse zaken en secratery of state Blinken.

https://www.state.gov/secretary-blinken ... bM.twitter



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo feb 14, 2021 01:50

Ook de tweede impeachment is weer op een flop uitgelopen voor de Democraten.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... washington

Nu Biden de afgelopen weken het merendeel van het beleid van Trump ongedaan heeft gemaakt wordt het toch wel eens tijd om de strijdbijl neer te leggen en het Amerikaanse volk te verenigen. Dat je de die hards van de Republikeinen niet mee krijgt moge duidelijk zijn. Maar de dagelijkse Rasmussen peilingen laten een heel duidelijk beeld zien: Biden is president voor de helft van het Amerikaanse volk.

Ik heb ook werkelijk nog geen enkele actie van de beste man gezien die er op duidt dat hij die brug gaat slaan.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo feb 14, 2021 02:39

Ik heb ook werkelijk nog geen enkele actie van de beste man gezien die er op duidt dat hij die brug gaat slaan.

Het is hiervoor op zijn minst gezegd een beetje vroeg. En Biden is natuurlijk niet aan jouw of mijn verwachtingen gebonden.



Plaats reactie