Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4783
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo nov 05, 2023 19:48

Hij stond opeen straathoek espetinhos te verkopen.

En jij hebt meteen een paar espetinhos gekocht om hem te helpen, maar dan wel vermomd met een coronamaskertje, donkere bril en strooien hoed om hem niet in verlegenheid te brengen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo nov 05, 2023 20:23

Felix schreef:
zo nov 05, 2023 19:48
En jij hebt meteen een paar espetinhos gekocht om hem te helpen, maar dan wel vermomd met een coronamaskertje, donkere bril en strooien hoed om hem niet in verlegenheid te brengen.
Wat een rare redenering. De man heeft geen hulp nodig. Alleen mensen met een zeer kleinburgelijke en benepen mentaliteit komen met dit soort stompzinnige ideeën.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4783
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo nov 05, 2023 20:29

De man heeft geen hulp nodig.

Nee? Zijn bestaan hangt toch echt van de verkoop van die espetinhos af en dat is geen goudmijn. Een straathoek is geen Satéhut.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo nov 05, 2023 21:21

Felix schreef:
zo nov 05, 2023 20:29
Nee? Zijn bestaan hangt toch echt van de verkoop van die espetinhos af en dat is geen goudmijn. Een straathoek is geen Satéhut.
Ik was vrijdagavond/nacht op Beira-Mar. Maar volgens mij bestaat Satéhut ook niet meer. Ook Satelite is weg.

Dus dat waren blijkbaar ook geen goudmijnen meer.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di nov 07, 2023 18:37

@Martinho

Zelfs de extreem links gekleurde Mouthaan van RTL ontkomt er niet aan.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... iden-trimp



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » zo dec 03, 2023 10:49




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » zo dec 03, 2023 17:25

Progresso schreef:
wo okt 04, 2023 18:32
Interessant.

De speaker van het Huis kan eventueel de president van Amerika worden (Als we Wiki mogen geloven).

Dan moet eerst Biden geimpeached worden en daarna Kamela Harris.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_ ... succession

Mooi hoor, democratie.
Ben je daar NU PAS achter? Jij, die zich hier manifesteert als de grote kenner op politiek gebied wist dat niet, dat was een van de strategieen van Donald om alsnog de macht te grijpen.
Overigens gaat het dus niet lukken, want hoe de republikeinen ook zeuren, zaniken en haatzaaien, er is GEEN bewijs van impeachable misdaden van Joe. En Kamela kan alleen verweten worden dat ze een vrouw is, voor veel van die idioten al genoeg natuurlijk, maar dat komt echt niet door de senaat.

En dat heeft NIETS met democratie te maken, wel met staatsinrichting (btw de VS is bepaald geen mooi voorbeeld van democratie)



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » zo dec 03, 2023 17:50

Progresso schreef:
zo nov 05, 2023 16:17
@Martinho

Bidenomics is toch niets anders als enorm veel geld lenen en dat uitgeven aan onzinnige oorlogen, kansloze immigranten en medische kosten om de ellende van de Fentanyl crisis te verzachten.
Ik raad je aan om eens per ongeluk naar ECHTE cijfers te kijken, in plaats van naar de leugens en verdraaiingen van republikeinen.

Biden heeft (veel) geld uitgegeven aan infrastructuur (wat werkgelegenheid schept, zodat de werkloosheid op ca 4% is uitgekomen, lager schijnt niet te kunnen). Biden zal ook wel geld lenen, maar om de oorlog in de Ukrainen nou ONZINNIG noemen lijkt me wat te ver gaan. Overigens niet uitgeroepen door Biden, maar door Putin. En ook Donald deed daar aan mee. Ook de oorlog in Gaza is niet bepaald onzinnig, al gaan beide kanten daat wel erg unhumanitair te werk. Ik meen te zien dat Biden/Harris daar wat meer doen dan wapens leveren.

Ik wist niet dat (en OF) de kosten van Obamacare zoveel hoger zijn nu dan onder Donald. Ik betwijfel het. Merk trouwens op dat er wel wordt geklaagd over drugs, maar de OORZAAK van het hoge gebruik er van niet wordt onderzocht of begrepen. Het is een symptoom, waarschijnlijk omdat veel Amerikanen totaal verarmd zijn en toekomstloos, met name in het cetrale deel waar industrieen geheel zijn verdwenen.
En geheel in lijn met het utrarechtse gedachtengoed worden immigranten de schuld gegeven van WAT eigenlijk. Krijgen die een uitkering ofzo, dat is nieuws voor mij hoor. (overigens, toen ik in Florida was heb ik heel wat immigranten gezien, veel daarvan werken als tuinman of straatveger oid, en zijn onderbetaald en zonder rechten. Maar de brave witte burgers huren ze graag in voor de kutklusjes, lekker goedkoop toch?

Weet je WIE de staatsschuld gigantisch heeft doen oplopen? .......


....

Donald Trump. Door de belasting voor de rijken te verlagen onder andere, totaal in 4 jaar: 8 Biljoen

Biden probeert die staatsschuld te verlagen had ik begrepen, Dat kan door een beter lopende economie (toename 4% meen ik) en afname van de inflatie.
Maar dat zal je wel ontkennen, tegen beter weten in.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » zo dec 03, 2023 18:22

Donald moet eerst maar zien om de VOORverkiezing te winnen. Dat kon wel eens lastiger worden dan eerst gedacht.
Daar zijn aanwijzigen voor.
Ten eerste schijnt hij de steun van de Christelijken te verliezen, als hij het anti-abortus standpunt loslaat waar 60 a 70% van de kiezers tegen zijn. Maar als hij het anti-abortus standpunt blijft steunen, verleist hij twee derde van de potentiele kiezers. Net als de republikeinse partij trouwens.
Ten tweede zijn er berichten dat zijn verkiezingsfonds, waar tweehonderd miljoen in zat, vrijwel uitgeput is. Mogelijk door de enorme advocaatkosten maar misschien ook om zijn schulden af te kunnen betalen. Op vrijwel alles rus een (veel te hoge, door overwaardering) hypotyheek. Maw, die staan onder water, en als de rechtszaak wegens bank- en belastingfraude zo gaat als het nu gaat verliest hij alles.

Want ook de vertragingstaktieken zijn ongeveer uitgewerkt, en een hoger beroep kon wel eens niet werken bij zoveel overtuigend bewijs. Tenslotte heeft re rechter al beslist, en het enige wat Trump nu doet is zichzelf in de voet schieten met rechtertje pesten of erger. Dus zichzel vrijpleiten als president zit er niet dik in.

En een presidentiele campagne is duur, heel duur.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za dec 09, 2023 13:31

Martinho schreef:
zo dec 03, 2023 17:50
Biden heeft (veel) geld uitgegeven aan infrastructuur
Best wel veel eigenlijk. Hoeveel precies ?👇




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » za dec 09, 2023 16:24

Ik zei: ga eens naar ECHTE cijfers kijken in plaats van gezeur en gezeik van MAGA´s op de anti-sociale media. Maar nee hoor, dat is te moeilijk. En dan moet je gaan toegeven dat de geld uitgeven van Biden nog gewerkt heeft ook, en dat het niet was aan immigranten etc. DAT NOOIT.

Het had toch zo simpel kunnen zijn: de plannen van Biden voor de economische stimulans zijn vlak na zijn aantreden gepresenteerd en door huis en congres aangenomen, met tegenstemmen uiterdaard van de republikeinen. Daar kan je het budget zien, zo moeilijk kan het niet zijn. Maar je gaat liever denigrerend doen over een versprekinkje in een toespraak. waar hij terecht meldt dat Trump geen idee heeft over regeren. De hele republikeinse partij van tegenwoordig is kennelijk ingespoten tegen verantwoordelijk werken.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » za dec 09, 2023 20:36




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do dec 14, 2023 03:29

Nou, @Martinho, nu wordt het wel spannend voor de Democraten. Het Huis heeft zojuist voor gestemd voor een impeachment onderzoek.



Dat is nog geen impeachment natuurlijk, maar nu hebben ze een grotere macht om nog meer bewijsmateriaal te onderzoeken, zoals bijvoorbeeld al die vage overschrijvingen van miljoenen en miljoenen naar leden van de familie Biden.

Eigenlijk is het overduidelijk dat Biden zich heeft laten betalen voor invloed.

Die impeachment komt en dan zal er in de Senaat over moeten worden gestemd. Tweederde meerderheid is nodig daar.

Als er overduidelijk bewijs is van corruptie, gaan en durven Democratische senatoren tegen of voor stemmen?

Als dat bewijs er ligt en men houdt Biden de hand boven het hoofd dan gaat Trump met een hele ruime meerderheid winnen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » do dec 14, 2023 11:48

Biden kan nog altijd het gebaar maken dat hij zich niet verkiesbaar stelt in het belang van de partij. En zich gaat concentreren op zijn verdediging. Waar dit als Trump dit zou doen de consensus is dat hij op zeker de gevangenis in draait. En voor de groep met diehard Trump stemmers zal dit geen verschil maken. Maar voor de meer gematigde republikeinen zal dit misschien leiden tot het ook willen van een jongere schonere kandidaat in de republikeinse voorverkiezingen. En ook bij de presidentsverkiezingen kan het ook nog wel eens tot een verrassende uitslag leiden als je corruptie en politieke spelletjes tot een speerpunt maakt. Zie de opkomst en val van Bolsonaro in Brazilië. Had ook niets te maken met zijn competentie of bekendheid maar alles met zijn beloftes en uiteindelijk zijn gedrag op dit onderwerp.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » wo dec 20, 2023 22:43

Progresso schreef:
do dec 14, 2023 03:29
Nou, @Martinho, nu wordt het wel spannend voor de Democraten. Het Huis heeft zojuist voor gestemd voor een impeachment onderzoek.

Zelfs republikeinen hebben moeten toegeven dat er GEEN ENKEL bewijs is voor enige betaling voor invloed door wie dan ook. Dat is al meerdere melen onderzocht in een senaatscommissie en door een speciale aanklager, maar uit geen van de documenten die ter inzage zijn gezonden en uit geen van de verklaringen van getuigen en klokkeluiders is er een "smoking gun" gevonden, zelfs niet enige rook.
Het is net zoals met die beruchte/beroemde laptop: er is veel lawaai, veel gebrul en gekwaak en bijna niets aan overtuigend bewijs. En ALS er bewijs is, dan is dat bewijs dat GECONSTRUEERD is. Rondgetoeterd op twitter, of X, waar jij zo graag vertoeft. Het is duidelijk dat ik dat mijdt als de pest.

Dit is slechts de zoveelste poging om bewijs te vinden tegen Biden. En vooralsnog ga IK (in tegenstelling tot jij dus) er van uit dat hij onschuldig is, zolang er geen onomstootbaar bewijs is. Zo hoort dat te een in een rechtsstaat, maar aangezien de USA dat al een tijd niet meer is wordt het uiteindelijk misschien nog spannend ook, al geloven de meeste juristen dat het zover nooit kan komen.

Het is een verkiezingsstunt denk ik, maar mogelijk te laat. Gisteren kwam het hooggerechtshof van Colorado tot het besluit dat Trump NIET VERKIESBAAR is, op grond van een grondwetsartikel. Het kan nog overruled worden door de federale hoggerechthof natuurlijk, maar dan nog.
Het is zeer waarschijnlijk dat Trump het juridische proces (91 aanklachten) uiteindelijk gaat verliezen, en zelfs de vertragingstaktiek hem niet meer kan redden. Hoe dan ook kon het weleens zijn dat zijn oorlogskas leeg raakt, en dan moet drijven op wat hij tijdens rallies roept.

Die krijgen overigens steeds meer het karakter van een nazi-bijeenkomst. De uitspraken uit MEIN KAMPF van de bekende heer Hitler worden tegenwoordig door Trump letterlijk geciteerd, kennelijk als nieuwe strategie, wat het twittervolk vreet dat als zoete koekjes.

op naar de burgeroorlog.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do dec 21, 2023 00:15

Martinho schreef:
wo dec 20, 2023 22:43
op naar de burgeroorlog.
Inderdaad. Het is maar goed dat de Amerikaanse burgers zich ogen bewapenen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4783
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » do dec 21, 2023 04:35

Inderdaad. Het is maar goed dat de Amerikaanse burgers zich ogen bewapenen.

juist niet want zonder wapens zou een bugeroorlog veel moeilijker zijn.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » vr dec 22, 2023 03:00




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » vr dec 22, 2023 04:53

Progresso schreef:
do dec 21, 2023 00:15
Martinho schreef:
wo dec 20, 2023 22:43
op naar de burgeroorlog.
Inderdaad. Het is maar goed dat de Amerikaanse burgers zich ogen bewapenen.
Wat een schandalige opmerking.
Ga vooral niet in op de punten die ik opsomde hoor.
Voor mij is dit forum echt definitief naar de kloten. Zo kan het echt niet meer.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4783
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » vr dec 22, 2023 10:33

Voor mij is dit forum echt definitief naar de kloten. Zo kan het echt niet meer.

Ook daarom gaat het naar X waar meer gelijkgestemden zitten.



Plaats reactie