Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo okt 04, 2023 18:32

Interessant.

De speaker van het Huis kan eventueel de president van Amerika worden (Als we Wiki mogen geloven).

Dan moet eerst Biden geimpeached worden en daarna Kamela Harris.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_ ... succession

Mooi hoor, democratie.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » wo okt 04, 2023 23:43

Daarmee krijgt de Donald volledige immuniteit en is hij van al die onzin rechtszaken af. Ondertussen kan hij de impeachment inquiries een stap verder brengen en Biden inderdaad laten impeachen. De Democraten zitten dan een jaar met de volledig incapabele Kamela Harris opgescheept


Als de Republikeinen het goed spelen hebben ze straks Trump als president. Niet dat we blij moeten zijn met zo'n hoogbejaarde president, maar veel andere mogelijkheden zie ik niet.
Vrouw 50% van het electoraat zal zich kunnen identificeren.
Niet blank 35% zal zich kunnen identificeren.
Democraat 35% zal zich kunnen identificeren.
Niet stokoud 75% zal zich kunnen identificeren.

Ik vraag me af of Harris geen betere kandidaat is als Biden zeker als ze zich een jaar zou kunnen profileren als president.

Net zoals de democraten weinig te winnen hadden bij het afzetten van de speaker zie ik de republikeinen ook weinig te winnen hebben met het afzetten van Biden.

Maar zover zal het wel niet komen. Impeachment is meestal een lang proces waardoor Biden waarschijnlijk zijn presidentschap gewoon uitzit.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do okt 05, 2023 19:55




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » do okt 05, 2023 21:05

Ik begin te geloven dat de enige reden om hier even te neuzen is om te zien welke idiote theorie nu weer de ronde doet in ultra-rechtse kringen.

Niet te geloven eigenlijk, mij beschuldigen van whataboutism als porogresso al jaren bezig is Trump af te schermen met (meestal valse) beweringen over Biden en zijn zoon. Maar dat valt te verwachten, bij de huidige generatie volksmenners is het gras blauw, de lucht groen, boven is onder en meningen zijn feiten. En feiten zijn onjuist, per definitie.
Een feit is dat Trump door de rechter al is VEROORDEELD voor fraude, de rechtszaak die nu loopt is alleen om te bepalen hoe hoog de boete wordt, Maar ja, feiten zijn maar meningen denkt progresso, dus roepen we iets over Lula (whataboutism) met als kennelijk idee dat Trump niet als Lula TEN ONRECHTE voor iets zal moete boeten. Quod non, de grootschalige fraude was zo duidelijk bewezen dat de rechter al een oordeel kon vellen. Natuurlijk roept Trump nu dat die rechter een gevaarlijke democraat is (de samenzweringstheorie) en de DA een nazi ( en vrouw, en zwart) en dat deze ratten even moeten worden aangepakt, zoals ze deden bij de man van Pelosi etc. Een bijl in het hoofd. Maar Trump is volkomen normaal hoor, echt.

Het filmpje hierboven heb ik niet bekeken, maar het is vast heel grappig in het licht van de vandaag genomen beslissing van BIden om de muur af te maken. Ditmaal wordt het niet betaald door Mexico, maar van het geld dat naar Ukraine had gemoeten maar dat mocht niet van MAGA. Die zijn namelijk voor Putin. En voor Trump, maar dat is hetzelfde.
Ik ga maar niet vragen over het de econoom Progrsso bekend is dat immigratie soms heel erg handig is, voor klusjes die de Amerikanen zelf niet willen of kunnen doen. Ik vrees dat hij net als veel (blanke) Amerikanen denkt dat Mexicanen en alles wat er ten zuiden van ligt nutteloze lieden zijn die roven en stelen. En drugs smoggelen, en hun vrouwen verkrachten. De testosteronbommen, want dat niet wat Wilders ervan denkt? Het is trouwens nog niet zo heel lang geleden dit dit de vooroordeel op discussieforums over Brazilie was. Ik heb dat altijd bestreden, dom he?

Komen wij te spreken over de clowneske show van deze week.
Dat de "speaker of the house" de derde in opvolging is mocht er wat met de president gebeuren was al lang bekend. Dat was het oorspronkelijke idee achter de impeachment van Biden, en de mislukte rode golf van de tussentijdse verkiezingen. Trump kon worden gekozen tot speaker (wat dat hoeft geen parlementarier te zijn) en weer president worden mocht de impeachment van Biden en Harris lukken. Een nogal vergezocht plan, maar ach, ze hadden weinig andere strohalmen meer over.
Goed het werd die Kevin McCarthy, na 15! rondes verkiezingen die hem uiterst zwak maakten. Hij mocht van zijn rechts-radicale vleugen NIETS met de democraten doen, dus kon hij de deal met Biden over het budget niet nakomen. Daarmee maakte hij vijanden in vrijwel alle kampen, en dat kwam de MAGA clan goed uit want die willen niet anders dan alles stukmaken. Dus viel hij, en dat is NIET de schuld van de democraten maar de schuld van 8 MAGA-idioten als Matt Gaetz, En zeker niet de schuld van Biden ofzo.
Overigens kan een democraat ook worden vekozen als de republikeinen er niet uitkomen :)

Over leeftijd: ik ben geen groot voorstander van presidenten ouder dan ca 70. Maar ook geen groot tegenstander, zoland die president doet wat er van hem (of haar) verwacht wordt. Biden kan een heel goede trackrecord laten zien, al wordt dat slecht verwoord. Trump kan alleden maar chaos en mislukkingen laten zien, als wordt dat heel populistisch (vraag me af of dat goed is, maar alla) verwoord.
Met David Feldmann had ik liever Bernie Sanders gezien, maar die is ook tegen de 80 meen ik. Anders neem ik maar Kamela denk ik. Die is echt niet dom.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » do okt 05, 2023 21:35

Martinho schreef:
do okt 05, 2023 21:05
Ik begin te geloven dat de enige reden om hier even te neuzen is om te zien welke idiote theorie nu weer de ronde doet in ultra-rechtse kringen.

:) Inderdaad, de tijden zijn veranderd.

Maar eh, zouden dan echt miljoenen Amerikanen totaal gestoord zijn om na alles wat er in de wereld gebeurd toch weer op Trump te stemmen? Je ziet hier in NL vergelijkbare dingen: er wordt totaal aan voorbij gegaan dat zo'n beetje de helft van alle Amerikanen zelfs na zo'n dramatisch presidentschap dat, hè, gewoon de volle periode is geweest (?), toch weer voor die idioot hebben gekozen. Dat zou je minachting kunnen noemen, maar het is in ieder geval polarisatie.

Zou er echt geen geld op in durven te zetten dat het Biden of zelfs Kamela gaat worden.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 617
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Biden de volgende president

Bericht door comulder » do okt 05, 2023 21:53

Ajax schreef:
do okt 05, 2023 21:35
Martinho schreef:
do okt 05, 2023 21:05
Ik begin te geloven dat de enige reden om hier even te neuzen is om te zien welke idiote theorie nu weer de ronde doet in ultra-rechtse kringen.

:) Inderdaad, de tijden zijn veranderd.

Maar eh, zouden dan echt miljoenen Amerikanen totaal gestoord zijn om na alles wat er in de wereld gebeurd toch weer op Trump te stemmen? Je ziet hier in NL vergelijkbare dingen: er wordt totaal aan voorbij gegaan dat zo'n beetje de helft van alle Amerikanen zelfs na zo'n dramatisch presidentschap dat, hè, gewoon de volle periode is geweest (?), toch weer voor die idioot hebben gekozen. Dat zou je minachting kunnen noemen, maar het is in ieder geval polarisatie.

Zou er echt geen geld op in durven te zetten dat het Biden of zelfs Kamela gaat worden.
Algemeen bekend dat het merendeel van de Amerikanen zo dom is als de achterkant van een varken. Alleen dat al is de voornaamste reden waarom Trump in de race is en blijft voor het presidentschap.
Danmark, is that the capital of Europe?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do okt 05, 2023 22:19

Martinho schreef:
do okt 05, 2023 21:05
Het filmpje hierboven heb ik niet bekeken, maar het is vast heel grappig in het licht van de vandaag genomen beslissing van BIden om de muur af te maken.
Hé, dat is nog eens nieuws. Die muur was toch racistisch? Nu opeens niet meer.

Een beetje jammer dat Biden de restanten van de muur als schroot heeft verkocht. Dat staal had een totale waarde van $250 miljoen. Het is verkocht aan wat lokale schroothandelaren voor $2 miljoen destijds. Het is maar goed dat die schroothandelaren destijds die onderdelen in opslag hebben gezet en niet hebben laten omsmelten in een hoogoven. Ze krijgen er nu weer $200 miljoen voor.

Goede president die er in drie jaar tijd een half miljard dollar doorheen jaar.
Martinho schreef:
do okt 05, 2023 21:05
Een feit is dat Trump door de rechter al is VEROORDEELD voor fraude
Je bent pas veroordeeld als je alle beroepen hebt verloren, zoals dat destijds bij Lula het geval was. Dan kun je nog de situatie krijgen van rechterlijke dwalingen, daar hebben we er in Nederland een paar spraakmakende van gehad of zoals in Brazilië, je kunt een bevriende rechter je proces laten annuleren, waardoor het proces opnieuw moet. Of Lula ten onrechte heeft gezeten na zijn drie veroordelingen zal in een nieuw proces moeten blijken. Voorlopig is hij weer onschuldig.

In het geval van de rechterlijke dwalingen ben je uiteindelijk onschuldig. In het geval van Trump en Lula geldt nog steeds het rechtstatelijke principe van onschuldsvermoeding. Dat heeft niets met Whataboutisme te maken, maar gewoon hoe een goed functionerende rechtsstaat hoort te functioneren, onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Martinho schreef:
do okt 05, 2023 21:05
had ik liever Bernie Sanders gezien
De man is 82. Dat jij een straks 83-jarige als president van het machtigste land ter wereld zou willen zien zegt wel erg veel over jou.
Martinho schreef:
do okt 05, 2023 21:05
Ik ga maar niet vragen over het de econoom Progrsso bekend is dat immigratie soms heel erg handig is,
Als je het niet wil vragen moet je het niet opschrijven.

Ik weet niet of je het nieuws in Nederland volgt (is namelijk ook allemaal extreem rechts), maar één van de grote crisissen waarin Nederland zich momenteel in bevindt is een migratiecrisis.

Er komen hopeloos veel kansloze mensen uit Afrika, de grote bedrijven trekken via enorme subsidies veel hoogopgeleiden aan uit alle delen van de wereld en de Hogescholen en Universiteiten werven actief studenten.

Er is nauwelijks woonruimte, de enorme instroom van laagopgeleide migranten zorgt ervoor dat de lage lonen zwaar onder druk staan, de hoogopgeleiden die via de 30% regeling binnenkomen betalen nauwelijks belasting en door al die immigratie is er ook een ideologie geïmporteerd die het niet zo nauw neemt met de meest basale mensenrechten.

Immigratie in kleine aantallen is de smeerolie voor de economie. Immigratie in grote aantallen heeft zelden een positieve invloed op een maatschappij en zorgt bijna altijd voor ellende.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do okt 05, 2023 22:27

comulder schreef:
do okt 05, 2023 21:53
Danmark, is that the capital of Europe?
Testje voor jou.

Wat is de hoofdstad van Wyoming?
Zou je het zonder hulp op de kaart van de Verenigde Staten kunnen vinden?
Een makkelijke dan. De hoofdstad van Pennsylvania?
De hoofdstad van Texas? Houston of Dallas?

Hoeveel had je er goed? Eerlijk zeggen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr okt 06, 2023 02:23

Martinho schreef:
do okt 05, 2023 21:05
Ik begin te geloven dat de enige reden om hier even te neuzen is om te zien welke idiote theorie nu weer de ronde doet in ultra-rechtse kringen.
Nou, de idiote theorie uit ultra-rechtse kring is zojuist geen theorie meer maar praktijk.

De conservatieve Matt Gaetz heeft zojuist Donald Trump genomineerd voor de functie van speaker.



Of Donald Trump nog gekozen wordt is nog maar de vraag. De Democraten hebben unaniem Mccarthy weggestemd. Ik denk dat ze daarmee in hun eigen voet hebben geschoten. Maar ook de Republikeinen staan tegen de muur. In de peilingen staat Donald gewoon voorop. Geen andere kandidaat komt ook maar in de buurt. Alle Republikeinen moeten nu kleur bekennen.

Er moet nu snel een nieuwe speaker gekozen worden. Alles staat anders stil.

Het is er eentje rechtstreeks uit de "Art of the deal". Trump houdt niet van verliezen.

Maar ja, het zullen allemaal wel rechts-extreme theorieën van mij zijn. Allemaal conspiracy natuurlijk.

Gokje:

Trump wordt speaker
Biden wordt afgezet (omkoping)
Harris wordt afgezet (grenscrisis)
Trump wordt begin 2024 de nieuwe president en zal in November worden herkozen



comulder
Artikels: 0
Berichten: 617
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Biden de volgende president

Bericht door comulder » vr okt 06, 2023 07:30

Progresso schreef:
do okt 05, 2023 22:27
comulder schreef:
do okt 05, 2023 21:53
Danmark, is that the capital of Europe?
Testje voor jou.

Wat is de hoofdstad van Wyoming?
Zou je het zonder hulp op de kaart van de Verenigde Staten kunnen vinden?
Een makkelijke dan. De hoofdstad van Pennsylvania?
De hoofdstad van Texas? Houston of Dallas?

Hoeveel had je er goed? Eerlijk zeggen.
Mijn punt is dat die rednecks niet eens weten dat Europa geen land is.
Domheid is daar uitgevonden.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » vr okt 06, 2023 11:47

Er moet nu snel een nieuwe speaker gekozen worden. Alles staat anders stil.
En met de nieuwe speaker gaat alles weer draaien en worden er deals gesloten met de democraten? Als Trump het bijvoorbeeld zou worden dan heeft hij maar 1 belang een zo groot mogelijke puinzooi voor Biden zodat hij zelf president kan worden.

Over 6 weken moet er weer gestemd worden voor de begroting. Ben benieuwd of ze dan wel een compromis kunnen bereiken wellicht onder de vervangend speaker. Anders zal dit negatieve gevolgen gaan hebben voor de economie. En als de Amerikanen het in hun portemonnee gaan voelen zullen ze iemand de schuld gaan geven.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma okt 09, 2023 02:40

Progresso schreef:
za nov 07, 2020 23:26

Geopolitiek lijkt mij de politiek van Biden een drama. We hebben vier jaar gehad waarin Amerika geen enkele oorlog is begonnen en waar grote vorderingen zijn gemaakt met het vredesproces in het Midden-Oosten. Maar wat veel belangrijker is, Amerika heeft zich extreem afzijdig gehouden van de problemen in Zuid-Amerika.

Ik denk dat Biden zich wel met al die problemen gaat bemoeien zodat hij de aandacht kan afleiden van de zware binnenlandse problemen die te verwachten zijn.

Ik vrees het ergste, maar we zullen wel zien wat de man nu werkelijke kan.
En geheel volgens verwachting. Eerst $6 miljard terreurgeld vrijgeven aan Iran. En dan 2 weken later verbaast zijn dat er met dat geld een terroristische organisatie mee aan de haal gaat.

De tweede oorlog voor meneer Biden, nadat de vorige president Vier jaar rust op het wereldtoneel had gebracht.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Biden de volgende president

Bericht door Ajax » ma okt 09, 2023 17:29

Progresso schreef:
ma okt 09, 2023 02:40
De tweede oorlog voor meneer Biden, nadat de vorige president Vier jaar rust op het wereldtoneel had gebracht.

Ok, maar nu toch eindelijk een keer een actie van meneer Biden waar je het mee eens bent: steun voor Israël.

Dat het afleidt van de (grote) binnenlandse problemen is dan ook weer waar.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma okt 09, 2023 17:50

Ajax schreef:
ma okt 09, 2023 17:29
Ok, maar nu toch eindelijk een keer een actie van meneer Biden waar je het mee eens bent: steun voor Israël.

Dat het afleidt van de (grote) binnenlandse problemen is dan ook weer waar.
Waarom zou ik het niet eens kunnen zijn met acties van Biden? Alleen omdat Biden het is, tegen willekeurig welk initiatief van hem zijn. Datzelfde geldt voor Lula.

Maar je kunt je wat mij betreft ook volledig diskwalificeren door een actie. Een goed voorbeeld is de lag de burgemeester van Rotterdam die voor iedere poep en scheet een vlag van een land of organisatie op zijn stadhuis laat wapperen, maar niet de moed heeft om de Israëlische vlag te hijsen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do okt 12, 2023 04:04




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Biden de volgende president

Bericht door quasimodo » do okt 12, 2023 08:24

Een goed voorbeeld is de lag de burgemeester van Rotterdam die voor iedere poep en scheet een vlag van een land of organisatie op zijn stadhuis laat wapperen,
Ik ben sowieso geen voorstander van die traditie zeker niet in geval van oorlog. Maar als je toch die traditie hebt was het zeker op zijn plaats. Al had ik er dan nu de Palestijnse langs gehangen.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » vr nov 03, 2023 21:59

De vorige president heeft RUST op het wereldtoneel gebracht??????? Tjonge.

Of heb je het niet over de ex-president Trump, want die heeft alleen CHAOS gebracht en steun voor dictators en rechtse warhoofden, zoals Putin (de oorlog in de Ukraine is echt van VOOR Biden, weet je nog, dat perfecte telefoongesprek van Trump dat zijn eerste impeachment veroorzaakte, of was het nou de tweede)) en Netanjahu (de spanningen in het midden-oosten werden nogal aangewakkerd door het verplaatsen van de Am Ambassade naar Jerusalem, door Trump).

Je laat het voorkomen of Biden de oorlogen heeft veroorzaakt, of zelfs uitgeroepen. Dat is dus niet zo. Je zou kunnen beweren dat "de vorige president" er zodanig met de pet naar heeft gegooid dat de onderliggende spanningen niet werden aangepakt. Dat komt er van, als je denkt dat je je land gewoon failliet kan laten gaan, zoals zijn 6 (!!!!) eerdere faillisementen die niet HEM beschadigden. Ook politiek dus, want denk niet dat Trump in Europa nog serieus werd genomen. Iedereen wist heus wel dat het een charlatan is, zoal nu in de rechtzalen (meervoud) wordt bewezen. Sorry, herstel, niet iedereen, er zijn een paar figuren die menen dat Donald de here jezus zelve is.

Welke problemen heeft Biden, de failliete erfenis van Trump wordt netjes opgeruimd lijkt me. Bidenomics noemt men ze, het werkte. Al is zijn waardering ondermaats natuurlijk. Niemand snapt waarom, behalve natuurlijk de MAGA mensen. Die roepen gewoon dat het land ten onder gaat, feiten zijn niet van belang.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo nov 05, 2023 16:17

@Martinho

Bidenomics is toch niets anders als enorm veel geld lenen en dat uitgeven aan onzinnige oorlogen, kansloze immigranten en medische kosten om de ellende van de Fentanyl crisis te verzachten.

Ik vergelijk het altijd met mijn buurman, die een net te groot huis heeft, een net te dure inrichting heeft gekocht, een net te dure auto heeft geleased, zijn vrouw naar een net te dure plastisch chirurg heeft gestuurd en een duur bijwijf in een andere wijk heeft.

Dat ging allemaal goed, hij had een zeer riant inkomen en de bank gaf hem een ruime hypotheek, de leasemaatschappij en dealer waren blij met hem. Zijn vrouw liep alle shopping centers af met één van de tien creditcards. Zijn bijwijf kwam ik ook weleens tegen in gezelschap van vriendinnen in de wat betere restaurants van Fortaleza.

Tja, en toen kwam de belastingdienst. Eerst werd d BMW opgehaald. Toen werden de kindertjes niet meer opgehaald door de dure privéschool. Toen kwam de scheiding. Het huis werd voor een bodemprijs op de veiling verkocht.

Ik kwam hem laatst nog tegen. Hij stond opeen straathoek espetinhos te verkopen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4783
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo nov 05, 2023 18:13

Hij stond opeen straathoek espetinhos te verkopen.

Geloof je het zelf?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo nov 05, 2023 19:35

Felix schreef:
zo nov 05, 2023 18:13
Geloof je het zelf?
Zullen we er een weddenschapje op afsluiten?



Plaats reactie