Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie

Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door Martinho » ma jun 22, 2020 20:31

Het is toch niet meer dan een griepje?

Een bolso aanhanger vespreidde nu het "nieuws" op gringoes.com dat er 18.000 reais betaald wordt aan elke arts die een corona geval aanmeldt. Een belg, gelukkig geen Nederlander want dan zou ik me diep gaan schamen. Heb hem aangemeld als nepnieuws verspreider bij FB. Klikspaan boterspaan, maar als "we" niet wat strenger optreden tegen antidemocraten en fascisten zie ik het niet meer zitten met de wereld.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door Progresso » di jun 23, 2020 00:30

Martinho schreef:
ma jun 22, 2020 20:31
Het is toch niet meer dan een griepje?
We weten nog maar weinig over het virus, we hebben nog geen vaccin noch een medicatie.

Dat gezegd hebbende, het aantal doden overstijgt wellicht het aantal doden in een fors groeiseizoen, maar we zitten nog zeker niet op de aantallen van de Spaanse griep.

Ik kan mij niet voorstellen dat de extreme maatregelen die de economie volledig naar zijn knoppen heeft geholpen voor veel meer doden gaat zorgen door de ontstane armoede.

De toekomst zal het allemaal leren. Logischerwijze zijn er fouten gemaakt en hopelijk leren we er een beetje van.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door quasimodo » di jun 23, 2020 13:03

Dat we geen vaccin zouden hebben is misschien een voorbarige conclusie. Volgens de WHO zijn ze op dit moment testen op mensen aan het doen met diverse potentiële vaccins of starten ze deze binnenkort op. 10 worden aangeduid als zeer veel belovend en de verwachting is dat er 2 uiteindelijk het zullen halen en in de massa productie gaan voor het einde van het jaar.

Wat dan wel weer zorgelijk is wie het gaat krijgen. Als ik zie dat de USA recentelijk nog probeerde een Duitse firma te kopen die 1 van die kandidaten lijkt. Gelukkig mislukt. In Europa een hele rel dat Nederland Duitsland Frankrijk en nog een land dat ik niet meer weet bij een firma een contract afgesloten voor een paar 100 miljoen dosis van een eventueel vaccin met als tegenprestatie dat ze geld financieren voor het onderzoek. Terwijl andere Eu landen dit soort beslissingen in Eu verband wilde nemen. Dus niet boos dat een eventueel vaccin het eerst daar ingezet moet worden waar het nodig zou zijn om deze pandemie te bestrijden maar boos dat ze zelf eventueel buiten de boot zouden vallen. Dus ik denk dat het net zo zal gaan als met de mondkapjes en beschermende kleding waar China het verwijt kreeg eerst aan zichzelf te denken en toen verkocht aan de hoogste bieder. Het is te hopen dat er meerdere vaccins blijken te werken in diverse landen anders zal dit nog wel eens tot grote spanningen kunnen leiden in de wereld.

Dat er geen medicijnen zouden zijn is ook niet helemaal waar. Beademing werkt bewezen goed dit openbaart zich nu ook in Brazilië waar mensen die naar een particulier ziekenhuis kunnen gaan een veel grotere overlevingskans hebben als mensen die naar het sus moeten. In Nederland zijn ze er nu ook achter dat bloedverdunners goed werken om de overlevingskansen te vergroten en met name de hoeveelheden die toegediend moeten worden zijn van belang en hier komt steeds meer kennis van. Ook heeft de WHO opgeroepen meer te maken van een bepaalde ontstekingsremmer omdat die goede resultaten geeft.
https://m.noordhollandsdagblad.nl/cnt/d ... um=organic
Verder zijn er ook medicijnen afgevallen waar mee geëxperimenteerd is die niet blijken te werken. Van een malaria medicijn is bewezen dat dit niet werkt en dat dit tot een paar weken terug gegeven is aan 70% van de in Nederland op de ic gelegen patiënten. Je ziet ook dat de dodelijkheid van het virus in Europa afneemt onder patiënten die opgenomen worden in het ziekenhuis. Nu kan ik natuurlijk niet hard maken dat dit komt door de verbeterde behandeling.

Er is namelijk een Italiaanse arts die beweert dat het virus überhaupt minder dodelijk aan het worden is en dat hij ziet dat de patiënten die nu binnenkomen en positief getest zijn op Corona gedeeltelijk andere symptomen vertonen als patiënten die hij in het begin van de pandemie zag en dat ze een veel milder ziekteverloop hebben. Dus hij concludeert dat het virus aan het muteren is ten goede. Ik wil hier wel bijzeggen dat dit 1 arts is en geen groot onderzoek voordat ik weggezet wordt als fascist of ondemocratisch. Maar hij werkt wel met patiënten en heeft er waarschijnlijk meer verstand van als ik die alle informatie op internet vind.

En om het voor die Belg op te nemen. Het is hoogstwaarschijnlijk niet waar dat dokters betaald krijgen voor positief geteste patiënten waarschijnlijk in tegendeel en wordt er alles aan gedaan in heel de wereld om te verbloemen hoe erg de pandemie is in de diverse landen zo bang zijn ze dat straks de wereld open gaat met uitzondering van hun land. In België is er al eens een heel debat geweest om de corona cijfers niet zo expliciet te melden zoals bijvoorbeeld in Nederland waar alleen de mensen die echt positief getest zijn mee te tellen en niet de mensen waarvan de dokters zeggen waarschijnlijk corona maar waar niet getest is ook mee te tellen. Zweden is in Europa ook uitgeroepen tot paria en wordt vaak genoemd aan landen waar ze de grenzen eigenlijk niet voor open willen doen. Niet omdat ze nu veel meer corona patiënten hebben als de rest van de Europese landen maar omdat ze een andere aanpak gekozen hebben. Dus om nu alles van onze democratische gekozen volksvertegenwoordiging zomaar aan te nemen en al het andere nieuws als fake nieuws weg te zetten gaat me ook wat ver. Ik kan me best voorstellen dat mensen het vertrouwen in de overheid kwijt raken als ik de berichtgeving zie die ze verspreiden vaak niet uit gebrek aan kennis maar uit andere belangen fake news verspreiden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door Felix » di jun 23, 2020 20:41

Dat er geen medicijnen zouden zijn is ook niet helemaal waar. Beademing werkt bewezen goed dit openbaart zich nu ook in Brazilië waar mensen die naar een particulier ziekenhuis kunnen gaan een veel grotere overlevingskans hebben als mensen die naar het sus moeten.
Van elke drie mensen die vanwege Covid19 aan de beademing moeten, sterven er twee. Ook niet iedereen die vanwege covid19 in het ziekenhuis belandt heeft beademing nodig.

Het lijkt me verder compleet logisch dat een land eerst aan zijn eigen burgers denkt.

Dat er zwakkere en sterkere varianten van het virus bestaan lijkt waarschijnlijk.
Dat gezegd hebbende, het aantal doden overstijgt wellicht het aantal doden in een fors groeiseizoen, maar we zitten nog zeker niet op de aantallen van de Spaanse griep.
Tijdens de Spaanse griep wist men veel minder wat er tegen te doen. De isolatiemaatregelen, helaas veel te weinig opgevolgd en afgedwongen, hebben waarschijnlijk het aantal dodelijke slachtoffers aanzienlijk verminderd. De economie herstelt zich wel, misschien met andere bedrijven en ondernemers, net zoals na alle oorlogen en recessies. De doden krijg je niet meer terug. De centrale regering is natuurlijk helemaal nalatig geweest en is dat nog.
Laatst gewijzigd door Felix op di jun 23, 2020 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door Progresso » di jun 23, 2020 20:54

Er is nog geen medicatie. Hooguit een behandelmethode die voorkomt dat er nog meer mensen sterven.

@quasimodo Ik heb overigens nergens een studie gezien dat mensen in een particulier ziekenhuis een grotere overlevingskans hebben dan in een publiek ziekenhuis.

Het zou mij verbazen. Als ik Fortaleza bekijk is de zwaarst getroffen wijk Meirelles, precies daar waar je mag aannemen dat er een groot aantal particulier verzekerden zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door Felix » di jun 23, 2020 21:03

De toekomst zal het allemaal leren. Logischerwijze zijn er fouten gemaakt en hopelijk leren we er een beetje van.
Na de 'varkensgriep/Mexicaanse griep' in 2009 werd al geroepen dat er zeker nog meer pandemieën zouden komen en dat geldt ook voor de toekomst.
Toen was de wereld al in rep en roer, in Brazilië ca. 600 doden, dat was nog een cijfer waarvan je schrok en dat je ontzag inboezemde. Sindsdien is er niets meer gebeurd, niets geleerd.

Nu zitten we met 52.000 slachtoffers en lijkt dit nog steeds groeiende aantal niet meer de indruk te wekken die je zou mogen/moeten verwachten.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door borsjea » di jun 23, 2020 22:51

Martinho schreef:
ma jun 22, 2020 20:31
Heb hem aangemeld als nepnieuws verspreider bij FB. Klikspaan boterspaan, maar als "we" niet wat strenger optreden tegen antidemocraten en fascisten zie ik het niet meer zitten met de wereld.
Ik doe dat ook steeds vaker, Als het goed is treden de sociale media hard op tegen berichten die niet op één lijn staan met de berichtgeving van het WHO. Recentelijk nog iemand die beweerde dat er helemaal geen COVID-19 was in Brazilië. Ook een anti-faxer die een hoop onzin verkondigde gerapporteerd. Hoop dat meer mensen dit doen, des te meer mensen rapporteren des te sneller deze media´s reageren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door Progresso » wo jun 24, 2020 00:00

Felix schreef:
di jun 23, 2020 21:03
De toekomst zal het allemaal leren. Logischerwijze zijn er fouten gemaakt en hopelijk leren we er een beetje van.
Na de 'varkensgriep/Mexicaanse griep' in 2009 werd al geroepen dat er zeker nog meer pandemieën zouden komen en dat geldt ook voor de toekomst.
Toen was de wereld al in rep en roer, in Brazilië ca. 600 doden, dat was nog een cijfer waarvan je schrok en dat je ontzag inboezemde. Sindsdien is er niets meer gebeurd, niets geleerd.

Nu zitten we met 52.000 slachtoffers en lijkt dit nog steeds groeiende aantal niet meer de indruk te wekken die je zou mogen/moeten verwachten.
Wel, er gaan per jaar meer dan 2 miljoen mensen per jaar dood in Brazilië. De meeste van de Coronadoden hadden onderliggend lijden, hadden een fors overgewicht en diabetes.

Ik denk dat de komende armoede en de uitval van belastinginkomsten de komende jaren een nog veel grotere slachting gaat aanrichten door ondervoeding.

Mijn verwachting in februari en maart was werkelijk dat er alleen al in Brazilië minimaal een miljoen doden zouden vallen. Dat blijkt gelukkig niet het geval te zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door Felix » wo jun 24, 2020 02:05

Ik denk dat de komende armoede en de uitval van belastinginkomsten de komende jaren een nog veel grotere slachting gaat aanrichten door ondervoeding.
Ik denk van niet. De kaalslag zal een groot aantal nieuwe kansen scheppen, wat dat betreft zou een en ander zelfs wel eens louterend kunnen werken.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door Felix » wo jun 24, 2020 02:12




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door Progresso » wo jun 24, 2020 04:00

Felix schreef:
wo jun 24, 2020 02:05

Ik denk van niet. De kaalslag zal een groot aantal nieuwe kansen scheppen, wat dat betreft zou een en ander zelfs wel eens louterend kunnen werken.
Ik weet het niet. Zelfs met 6 real voor een dollar is de Braziliaanse arbeidsmarkt niet competitief. Simpelweg omdat de productiviteit laag ligt. Er zijn voorlopig lagelonen landen in Zuid-Oost Azië waar het beter inkopen is.

De rijkdom uit de olie kan Brazilië vergeten. De olievelden zijn aanwezig maar de exploratie wordt pas rendabel vanaf $40,00. In 10 jaar tijd zijn de elektriciteitsnetwerken wereldwijd grotendeels draaiend op hernieuwbare energie, ondersteund door wat gascentrales die de pieken op kunnen vangen. Hetzelfde zie je gebeuren in de transportsector. Heeft misschien iets meer tijd nodig.

Wat overblijft is een economie die gebaseerd is op extractie van de natuur. Ijzererts, staal, ijzer, aluminium en andere grondstoffen zal de wereld nog wel een tijdje nodig hebben, maar daar werken geen miljoenen mensen.

Daarnaast wordt de natuur grootschalig gebruikt voor de landbouw. Maar ook daar zie je vergaande automatisering. Bovendien zorgen consumentenboycotten en boerenlobbys er voor dat de Braziliaanse landbouwproducten niet meer echt welkom zijn in vele delen van de wereld. Stel dat Trump nog vier jaar president van Amerika blijft, dan staat ook de afzet van soja naar China nog wel een paar jaar onder druk.

Ik heb echt het gevoel dat Brazilië 30 jaar terug gaat in de tijd en ik zie echt zo een, twee, drie niet een groeiscenario.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door borsjea » do jun 25, 2020 20:41

Progresso schreef:
wo jun 24, 2020 04:00


De rijkdom uit de olie kan Brazilië vergeten. De olievelden zijn aanwezig maar de exploratie wordt pas rendabel vanaf $40,00. In 10 jaar tijd zijn de elektriciteitsnetwerken wereldwijd grotendeels draaiend op hernieuwbare energie, ondersteund door wat gascentrales die de pieken op kunnen vangen. Hetzelfde zie je gebeuren in de transportsector. Heeft misschien iets meer tijd nodig.
Europa heeft al jaartallen genoemd dat de brandstofmotor niet meer verkocht mag worden, veel mensen zullen de komende jaren met de vervanging van hun auto dit in hun achterhoofd hebbende gaan kiezen voor elektrisch rijden. We zagen de effecten van het minder brandstof gebruik door de isolaties prijzen doken omlaag. Hoor van veel kanten dat de home-office sterk bevalt en dat er bij veel bedrijven wordt overwogen om dat te behouden, minder woon werkverkeer leid tot minder brandstof verbruik.

In Brazilië is zonnen energie ook erg in opkomst niet alleen bij particulieren en bedrijven er zijn zelfs al complete energie parken en daar komen er steeds meer bij. Mooiste zou zijn dat Brazlië overdag zou kunnen draaien op de zon en dan na zonsondergang de waterschuiven open en op waterkracht draaien, compleet onafhankelijk van conventionele brandstenoffen.

Twee weken geleden voor het eerst hier in Brazilië en auto aan een laadpaalpunt zien staan, bij het graal wegrestaurant petropen Rod. Régis Bittencourt, BR 116 - Km 461 vlak voor Registro. Brandstofstation al daar blijkt dus een laadpunt te hebben. In Curitiba is de gemeente in samenwerking met Renault bezig met een project van elektrische deelauto´s wellicht zal dit ook helpen om andere die kant op te krijgen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Buitenlanders nog even niet welkom in Brazilië

Bericht door Progresso » vr jun 26, 2020 01:57

grafico2.jpg
Voor de electriciteitsproductie gebruikte Brazilië in 2019 minder dan 15% fossiele brandstoffen.

Solar en wind groeien nog steeds keihard.

Als je nu de ontwikkelingen in de transportsector ziet dan lijkt het erop dat ook daar de electrificatie flink doorzet.

Voor Brazilië de volgende uitdaging. Honderdduizenden onproductieven hebben nu werk als pompbediende. Om je auto in een wandcontactdoos te steken heb je die ook niet meer nodig. Hetzelfde geldt voor het onderhoud. Dat is er nauwelijks bij dergelijke autos.

Wat al die mensen moeten gaan doen.?



Plaats reactie