vanaf 1 juli EU weer langzaam open voor niet Schengen burgers.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

vanaf 1 juli EU weer langzaam open voor niet Schengen burgers.

Bericht door quasimodo » za jun 13, 2020 11:30

https://www.lc.nl/buitenland/Frankrijk- ... gle.com%2F

Brazilië zal wel achteraan in de rij staan. Er waren nogal wat criteria waar landen aan moeten voldoen.

Aantal besmettingen per 100.000
Hoeveel testen er worden uitgevoerd.
Of er in een land stijging of daling is.
Of de leiding in het land de pandemie onder controle heeft.

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Zal ook wel veel afhangen hoe de pandemie in Europa zelf zich ontwikkeld. Ben ook wel benieuwd hoe het virus zich gedraagt m.b.t. de seizoenen. Er werd in het begin veel beweert dat het virus zich gedraagt als een griep virus en dat het dus in de winter weer sterk toe zal nemen. Dadelijk zit je bijvoorbeeld in de situatie dat in september weer alles open is qua reizen en dat in november er weer een uitbraak begint te komen zouden ze dan weer alles sluiten en begint de repatriëring weer opnieuw?

Ik hoop mijn vriendin weer te kunnen ontvangen in augustus maar ik wacht zelf nog even af om weer een reis te boeken naar Brazilië. Ben wel benieuwd hoe de rest van de prikkers hierin staan.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: vanaf 1 juli EU weer langzaam open voor niet Schengen burgers.

Bericht door borsjea » za jun 13, 2020 20:57

Dat het griep op basis van seizoenen werkt geloof ik al niet in, er zat nauwelijks verschil in de uitbraak tussen het noordelijk en zuidelijk halfrond.
Men dacht ook eerst aan temperatuur en lucht vochtigheid, juist hiermee bewijst Brazilië het tegenovergestelde. De discipline van de mensen bepaald in mijn ogen de pandemie. Isolatie en de diverse hulpmiddelen zoals alcohol, face-shields, maskers, afstand houden, groepsvorming voorkomen beperking nu de R factor. In veel landen worden de teugels los gelaten, natuurlijk is het onmogelijk om mensen nog veel langer binnen te laten maar helaas zien grote groepen het recht als een plicht om weer naar buiten te gaan. Beperk je bezoek aan een winkelcentrum of winkelstraat als je echt iets nodig heb vd week lag een winkelstraat op mijn route met de auto naar huis en de meeste mensen die daar liepen liepen zonder aankopen. Je loopt zo zelf onnodig risico, je breng onnodig risico over naar een ander, je hebt geen enkele meerwaarde voor de ondernemer daar maar je brengt zijn broodwinning eerder in gevaar. De marge´s tussen de diverse isolatiefase´s zijn erg klein bij een paar extra slachtoffers in een gemeente er bij kan er voor zorgen dat zaken weer op slot gaan, wees bewust het mogen betekend niet het moet, doe aankopen online, via whatsapp of stel ze voorlopig uit.



Plaats reactie