Italië roept haar burgers in Brazilië op te vertrekken

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7384
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Italië roept haar burgers in Brazilië op te vertrekken

Bericht door Progresso » zo apr 12, 2020 22:11

Let op:

Het gaat dus alleen om reizigers en Italianen die voor kort verblijf hier zijn.

❗️URGENTE - AVVISO AI CONNAZIONALI ❗️

L’Ambasciata d’Italia a Brasilia invita i connazionali RESIDENTI IN ITALIA, attualmente in Brasile per motivi di breve durata, a fare rientro in Italia quanto prima. Maggiori info su 👇🏻
https://t.co/klBx4J6tlH



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Italië roept haar burgers in Brazilië op te vertrekken

Bericht door borsjea » ma apr 13, 2020 01:09

Kort geleden deed Duitsland dat ook al.
Vraag me af of je als Italiaan nu beter af bent in Italia, dat land staat zowel wat het aantal doden betreft als het aantal zaken op een derde plaats!
Een waarschuwing dat het wellicht wel eens de laatste kans is om voorlopig naar huis te kunnen lijkt mij geloofwaardiger.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5038
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Italië roept haar burgers in Brazilië op te vertrekken

Bericht door quasimodo » ma apr 13, 2020 15:46

Vraag me af of je als Italiaan nu beter af bent in Italia, dat land staat zowel wat het aantal doden betreft als het aantal zaken op een derde plaats!
Het is maar hoe je naar de cijfers kijkt. In België hebben ze meer corona doden als in Nederland omdat ze anders tellen. Als ze de vergelijking maken tussen het aantal extra doden in de afgelopen maanden in totaal is er tussen Nederland en België weinig verschil. Ik woon in Brabant en hier zijn relatief veel doden gevallen m.b.t. de rest van Nederland en nu sinds de maatregelen zie je dat de rest van Nederland harder stijgt dan bij ons en in Italië zijn de maatregelen nog strenger en zie je hetzelfde effect en ook Spanje zie je die beweging maken.

In landen waar ze nog niet zo veel maatregelen hadden zoals Engeland en de VS zie je dat ze nog niet zo ver zijn maar zie je wel dat ze ons voorbeeld volgen dus daar zou het ook moeten gaan afvlakken.

Ik denk dat Brazilië nog wel een sterke stijging gaat krijgen dus als ik Italiaan was ging ik terug als ik in de risico groep zat. Daar komt nog bij als je niet in de risico groep zit je ook makkelijk kunt overlijden als je niet de juiste zorg krijgt er liggen er hier ook veel van in het ziekenhuis. Daarentegen als je jezelf goed kunt isoleren in Brazilië je misschien wel beter af bent dan als je terug moet naar bijvoorbeeld Milaan. En ook het reizen brengt risico met zich mee.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Italië roept haar burgers in Brazilië op te vertrekken

Bericht door borsjea » ma apr 13, 2020 17:23

De speedtest in de gezondheidszorg in Brazilië geeft natuurlijk ook al aan dat het aantal werkelijke besmettingen veel hoger zal liggen dan de huidige geregistreerde besmettingen. Personeel die niet of nauwelijks klachten hebben gehad maar wel al antistoffen in hun lichaam hebben zijn dus al besmet geweest. De testen van gezondheidszorg zijn hier in de statistieken verwerkt en en geeft aan dat 99% vd ziekte een milde versie is. Helaas wordt het aantal genezingen niet goed verwerkt. Het is best goed mogelijk dat in Italië een hoog percentage vd bevolking inmiddels al immuun is omdat ze al drager zijn geweest in dat geval kan het zijn dat de besmettingskans daar nu lager ligt.



Plaats reactie