Uitgaansleven Iracema zonder muziek

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Uitgaansleven Iracema zonder muziek

Bericht door Salseros » vr sep 04, 2009 23:47

Het is weer zover... er zijn de afgelopen dagen weer metingen gedaan in Iracema en ze hebben besloten dat er geen muziek gedraaid mag worden in de bars op Iracema, het moet niet gekker worden! Zeer slecht voor de business zou ik denken. Hopelijk wordt er snel een oplossing voor gevonden, want uitgaan in gelegenheden zonder muziek is toch behoorlijk saai! Wordt vervolgd... :sad:



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za sep 05, 2009 11:59

salseros, verken is een keer aldeota er zijn leuke restaurants en goeie kroegen en daar zullen ze geen metingen uitvoeren zolang er geen invasie van toeristen opgang komt , iracema is voorbijgestreeft spijtig genoeg voor onze vrienden met een zaak daar maar tegen 2014(wereldbeker moet alles opgepoets zijn!



Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Bericht door zwabber » za sep 05, 2009 12:20

Zo is het maar net, iracema is een doorn in het oog van het stadsbestuur en ze zijn constant bezig om de ondernemers hier het werken onmogelijk te maken.


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Gebruikersavatar
heineken rob
Artikels: 0
Berichten: 109
Lid geworden op: ma jul 06, 2009 17:09

Bericht door heineken rob » za sep 05, 2009 16:30

probleempje is al opgelost, gisteren avond is er weer gewoon muziek gedraaid, en er mag ook weer gerookt worden!



Gebruikersavatar
abel
Artikels: 0
Berichten: 198
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 02:57

Bericht door abel » za sep 05, 2009 16:41

Okè,maar de regels van het stadsbestuur zijn nou èènmaal de regels!
Geluidsoverlast word over het algemeen als een ernstige overtreding
beschouwd,zowel in Br als ook in NL.
Daarom vind ik het de horeca-ondernemers het werken onmogelijk maken,ook een tikkie overdreven!
Het zijn allemaal open zaken,en de ene wil niet onder doen voor de ander!
En dan opeens,controle en word alles stilgezet.
Een goed overleg met het stadsbestuur lijkt me de beste oplossing,
zodat niet die ene het voor de rest verstierd! :cry:



Gebruikersavatar
heineken rob
Artikels: 0
Berichten: 109
Lid geworden op: ma jul 06, 2009 17:09

Bericht door heineken rob » za sep 05, 2009 16:51

Abel je schrijft regels, maar welke regels hanteren ze hier dan? misschien weet jij welke er hier gelden, want ik weet het al niet meer, het veranderd met de dag.



Gebruikersavatar
abel
Artikels: 0
Berichten: 198
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 02:57

Bericht door abel » za sep 05, 2009 17:05

Daarom lijkt me een overleg met het stadsbestuur het beste Rob.
Om een paar dingen op papier te krijgen,met vergunnings en handtekeningen,en dan moeten die tenten gesloten worden die
zich hier niet aan houden,en niet allemaal omdat er èèn de regels overtreed.
Ik weet,het is Brazilie,maar toch lijkt me dat het beste.
Je kunt beter met hun overleggen dan er tegen in gaan,
dat win je nooit,toch? :-?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » zo sep 06, 2009 15:31

maxx schreef:salseros, verken is een keer aldeota er zijn leuke restaurants en goeie kroegen en daar zullen ze geen metingen uitvoeren zolang er geen invasie van toeristen opgang komt , iracema is voorbijgestreeft spijtig genoeg voor onze vrienden met een zaak daar maar tegen 2014(wereldbeker moet alles opgepoets zijn!
Klopt helemaal maxx, ik heb het alleen als informatief bericht geplaatst, ik kom er ook maar een paar keer per week... ik ben zelf gisterenavond ook in Aldeota geweest, Viva la vaca... ;)



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo sep 06, 2009 17:02

Ik vind dat de gemeente wel gelijk heeft, je gaat opvakantie om Tiesto en Andre Hazes even te ontvluchten, hoor je niks anders op de Iracema. Trouwens hoe voer je een goed gesprek met de dames als de muziek je trommelvliezen bijkans laat scheuren?



Wil
Artikels: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: za mar 22, 2008 14:43

Bericht door Wil » di sep 08, 2009 01:19

Inderdaad de regels zijn niet zo moeilijk en zijn al jaren hetzelfde!
De uitvoering van de regels hier is een ander verhaal dat is nog al afhankelijk van de persoon die de controle uitvoerd!
De gemeente probeert er inderdaad alles aan te doen om het gebied dicht te krijgen. Dat spel loopt al jaren dus is niets nieuws!
Wij, horeca-ondernemers op Iracema werken hier natuurlijk lekker aan mee! Kijken alleen maar naar de eigen toko! Samenwerking met zijn allen bestaat niet! Blijf maar lekker de toeristen bij de discotheken uit elkaar trekken op straat en geef nog maar meer drank weg om de meiden binnen te krijgen! De diefjes op straat die de toeristen beroven zijn niet belangrijk! Maarja in mijn toko zitten 3 toeristen meer als bij de ander dat is belangrijk! Bij een beetje niveau kijk je naar het gehele gebied en dan zie je inderdaad dat de aantallen klanten wel heel drastisch achteruit zijn gegaan!
Als het gebied wilt overleven dan zullen de ondernemers toch samen een vuist moeten maken naar de gemeente en ook laten zien dat ze de overlast beu zijn en ook samen daar aan wat willen doen!
Maarja blijven dromen want uiteindelijk zijn wij allemaal de verliezers!

Groetjes

Wil ( Het Pintje)



Jeroen
Moderator
Artikels: 0
Berichten: 12
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 00:04

Bericht door Jeroen » di sep 08, 2009 09:36

Ik heb mijzelf er van weerhouden om te reageren op dit forum, maar na het verhaal wat Wil hier voor schrijft, wil ik toch even wat kwijt.

Het probleem ligt er al jaren van het geluid, boefjes, getrek op straat en ieder zijn eigen strategie volgen met gratis drankjes. Ik heb jaren geprobeerd de neuzen dezelfde kant op te krijgen, maar is mij nooit gelukt. maar dat was mede ook door jou Wil. constant was ik de ruzies die we onderling hadden aan het sussen. ik ben met verschillende ideeen gekomen om alle kroegen bij elkaar te voegen, om zo de energie die verloren ging in het beconcureren van elkaar gebruikt kon worden in de relatie opbouw met klanten, leveranciers en gemeente.
Sterker nog, Rob (heineken) wilde hier ook graag aan mee doen, maar de boot werd vaak afgehouden door jou zelf.

Nu kan je allerlij redenen gaan geven waarom je nooit samen wilde werken met mij, dat is evt. prima. je moet er namelijk wel achter staan en vertrouwen kunnen hebben in elkaar (mogelijk had je dat niet in mij en of mijn vrouw).
Dat is ook helemaal niet erg, maar ga dan niet hier proberen het goede voorbeeld te geven, want eigenlijk heb je al die jaren het verkeerde voorbeeld gegeven en ook dat is niet erg. (tenslotte ben je jou brood aan het verdienen en te verdedigen)

als je het mij vraagt wat er moet gebeuren, zou ik nu echt direct om tafel gaan en niet alleen Wil en Rob, maar met elke kroeg, bar, restaurant en discotheek in de Iracema en heel snel actie ondernemen, wil je nog een gezonde kans hebben bij de gemeente.

Heren sterkte daar en ik hoop dat jullie er op een goede wijze uit komen!!!! en dat de mensen nog vele jaren bij jullie op bezoek kunnen komen.

groet Jeroen

ex Café Friends



DennisB
Artikels: 0
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jul 15, 2009 18:37

Bericht door DennisB » di sep 08, 2009 17:25

Jeetje wat een toestand daar joh....
Is het eigenlijk nog wel een beetje gezellig om daar als toerist heen te gaan?



Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Bericht door zwabber » wo sep 09, 2009 00:25

ze knokken elkaar de tent uit, maar toch ga ik weer naar fortaleza, omdat het super gezellig is.
DUS neem alles maar met een korreltje zout.


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

icetubbie
Artikels: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 17:56

Bericht door icetubbie » wo sep 09, 2009 15:01

Ik hoop alleen maar dat Rob niet boos is als ik straks een biertje bij Wil haal en dat Wil niet boos is als ik er een bij Rob haal. Het is jammer dat het zo gelopen is, maar ik zal ze in november allebei bezoeken. Ik zou trouwens niet weten waar ik anders naar toe zou moeten. :grin:



Wil
Artikels: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: za mar 22, 2008 14:43

Bericht door Wil » wo sep 09, 2009 18:51

Hee die Jeroen,

Inderdaad heb ik in het verleden meerdere keren de boot afgehouden dat is waar! Het lijkt mij niet nodig om de redenen hiervoor uitvoerig op dit forum te gaan beschrijven.
Het was trouwens niet allemaal negatief want we hebben ook nog een periode gekend dat er tussen de 3 barretjes wel goed werd samengewerkt. Jammer dat je dat niet vermeld hier. Zo hebben we toch een behoorlijke periode gezamenlijk muziek gedraaid en afspraken gehad over onze meiden op straat.
De strekking van mijn verhaal ligt ook niet eens zo zeer bij de barretjes.
Zoals jezelf ook weet liggen de grootste problemen toch wel bij de 2 grote discotheken die niet op een lijn te krijgen zijn.
Ik hoef inderdaad niet het goede voorbeeld te geven Jeroen want het goede voorbeeld hebben we al ongeveer 6 maanden geleden gehad.
Jij kan dat natuurlijk niet weten want toen was je al weg.
We hebben hier ongeveer een week of 5 een samenwerking gehad met alle tenten tussen de Zipi-bar en La Marea.
In die periode had niemand meer meiden op straat, geen gratis drank en gezamenlijk beveiliging op straat. Wekelijks was er overleg met alle eigenaren. Dit is jammer genoeg maar 5 weken goed gegaan.
De discotheken begonnen elkaar weer te beconcureren en al snel waren alle afspraken weer verleden tijd.
Wij, de 3 barretjes, kunnen de bestaande problemen echt niet alleen oplossen. Zolang de discotheken niet met elkaar willen samenwerken zal het nooit veranderen.

Het is voor de klanten echt nog wel gezellig op Iracema dus daar hoeft niemand voor weg te blijven.
Biertje mij Rob, Alex of bij mij is ieder zijn vrije keus natuurlijk en hier kan ook niemand boos over worden.

Als laatste, Jeroen, bedankt voor je adviezen en laten we het beste hopen voor de toekomst.

Groetjes

Wil (Het Pintje)



Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Bericht door zwabber » wo sep 09, 2009 22:31

Kijk zo kan het ook
gewoon positief blijven zonder iemand zwart te maken
HULDE WIL


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Jeroen
Moderator
Artikels: 0
Berichten: 12
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 00:04

Bericht door Jeroen » do sep 10, 2009 12:43

Jammer dat het maar 5 weken geduurd heeft, ik hoop dat jullie snel opnieuw tot een nieuwe overeenstemming kunnen komen. en dan misschien zonder discotheken?? (overgens wist ik wel van deze plannen, maar niet dat het daadwerkelijk was uitgevoerd)
En inderdaad hebben we een mooie periode gehad met goede afspraken. Bij de meeste mensen is dat wel bekend, en weten die ook dat de sfeer op straat toen het beste was.

In elk geval succes aan allen in de Iracema en ik hoop voor jullie dat het allemaal goed komt daar.

Groet Jeroen



Gebruikersavatar
heineken rob
Artikels: 0
Berichten: 109
Lid geworden op: ma jul 06, 2009 17:09

Bericht door heineken rob » do sep 10, 2009 16:38

HULDE Wil ????? Eerst de boel op scherp zetten en daarna terug krabbellen, nu je een beetje tegengas krijgt, democratie kennen ze dat woord niet in limburg? Vele malen geprobeerd afspraken met je te maken, maar dat lukt gewoon niet met jou, ikke, ikke en de rest kan stikken, snap niet zo goed dat je dit allemaal hier geschreven hebt ! Maar misschien dat je niks hebt te doen, misschien hebt je nu het licht gezien. Wij staan nog steeds open voor goede afspraken,gezamelijk betekend wel alles gezamelijk betalen, en niet bij de eerste beste tegenslag de handdoek in de ring gooien. groeten directie Heineken Cafe



Harmeister
Artikels: 0
Berichten: 110
Lid geworden op: di feb 27, 2007 00:41

Bericht door Harmeister » do sep 10, 2009 17:54

Misschien beter om deze discussie hier te sluiten of op een minder publieke plek voort te zetten.

Zeker voor mensen die zich aan het orienteren zijn op een leuke vakantie plek is dit precies NIET wat je wilt.



Wil
Artikels: 0
Berichten: 16
Lid geworden op: za mar 22, 2008 14:43

Bericht door Wil » vr sep 11, 2009 00:41

Zwabber, bedankt voor je positieve reactie!
Alles goed Harmeister? Nog alles inorde met Mary?
Je hebt gelijk kerel, ik heb hierop niets meer te zeggen!

Groetjes Wil
Directie Het Pintje



Plaats reactie