Standpunten op het gebied van migratie verschillen minder dan je denkt.
Ik heb het al vaak genoeg gezegd. De PVV komt het meeste op voor de mensen in de laagste klasse. Of het nu gaat om gezondheidszorg, WAO-leeftijd of onderwijs, de PVV staat voor de gewone man in de straat.
Ik zit met verbazing naar het PvdA programma te kijken.
Erfbelasting naar 45%. Als je dan aan de ene kant in talkshows zegt dat als je voor een dubbeltje geboren wordt nooit een kwartje wordt, maar als je dan het kwartje als erfgenaam door deze partij wordt afgeroomd tot een dubbeltje dan wordt je inderdaad nooit een kwartje.
Hetzelfde voor het voorstel voor de belasting van 2% op het eigen vermogen van ondernemingen.
Juist solide MKB-bedrijven worden gewoon gedwongen om meer te gaan lenen bij de banken. En zit het een jaar tegen dan zit er te weinig vet op de botten, waardoor arbeiders zo snel mogelijk geloosd moeten worden. MKB-ers die graag een solide financiering van hun onderneming willen hebben gaan hetzelfde spel spelen als de grote internationals. Maximale schulden nemen, zodat het rendement op het eigen vermogen zo hoog mogelijk wordt. Liefst zonder enig eigen vermogen. De winst gaat dan naar de aandeelhouders, maar als het mis gaat mag de maatschappij de schulden dragen.
Maar nog gevaarlijker is als die MKB-ers hun bedrijf sluiten en net over de grens met Duitsland openen.in een EU met open grenzen maakt het voor de klanten echt niets uit, maar wel voor de Nederlandse werkgelegenheid.
Ik denk dat veel arbeiders het ook zien. De erfbelasting houdt hun kinderen en kleinkinderen arm, de bedrijven waar ze voor werken gaan sneller failliet of vertrekken uit Nederland.