Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do dec 01, 2022 15:06

Het spijt me hoor, maar mevrouw Patricia Boccolini heeft een bachelor geschiedenis en sociale wetenschappen, een vage master milieu en publieke gezondheidszorg en heeft haar doctoraal op het gebied van Saúde Colectiva gehaald. Ik kan nergens enig wetenschappelijke papier van haar vinden, laat staan enige gekwalificeerde epidemologische of medische achtergrond.

Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor haar stelling. Overigens wordt juist die stelling in de volgende alinea door manlief ( denk ik) ondergraven.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do dec 01, 2022 17:17

Misschien kan iemand het mij uitleggen.

Twee jaar geleden kon ik mijn dorp niet in of uit, moest ik alleen in de auto een mondmasker dragen, mijn handen overal met van die smerige kleffe alcohol insmeren, kon ik nergens binnenkomen als ik een beetje koorts had en werden alle festiviteiten geannuleerd.

We zijn nu twee jaar later, er vallen nog steeds 100 Corona doden per dag, volgens Fiocruz daaronder zelfs twee kindertjes.

Maar ondertussen gaan we over 3 weken wel een feestje organiseren waarbij zo'n miljoen mensen twee dagen lang in Fortaleza hutje mutje staan om naar wat matige artiesten te luisteren.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3306861



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » do dec 01, 2022 17:20

Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor haar stelling. Overigens wordt juist die stelling in de volgende alinea door manlief ( denk ik) ondergraven.

Patricia Boccolini wordt wel aangehaald door FioCruz de organisatie waar jij nou juist het artikel van gebruikt. Zij is nb. wetenschappelijk onderzoektster van dat instituut, blijkbaar vindt men daar wel dat zij voldoende geclassificeerd is.

https://portal.fiocruz.br/noticia/covid ... da-lenta-0



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » do dec 01, 2022 17:34

We zijn nu twee jaar later, er vallen nog steeds 100 Corona doden per dag, volgens Fiocruz daaronder zelfs twee kindertjes.

Ah ok, nu gaan we ineens denigrerend doen over FioCruz die je iets eerder nog als voorbeeld aanhaalde.

De feesten zijn zo te zien in de vrije lucht en dat scheelt qua besmettingen ogenschijnlijk nogal. Maar ook daarnaast, heb je wel eens van de film Tubarão (Jaws?) gehoord waarin het toerisme en de plaatselijke horeca enz. belangrijker zijn dan gezondheidsoverwegingen?

Kinderen zijn trouwens juist meer gevaar OMDAT ze maar zo weinig gevaccineerd zijn. Gelukkig zijn uit de andere groepen al veel mensen gevaccineerd zodat er minder gevaar is voor overlijden door de ziekte.

Maar ja, wat zijn nu 2 'kindertjes' per dag? Net zoiets als 'maar' 50+ doden door wapens in handen van burgers... . Auto's zijn veel erger!

Twee jaar geleden kon ik mijn dorp niet in of uit, moest ik alleen in de auto een mondmasker dragen, mijn handen overal met van die smerige kleffe alcohol insmeren, kon ik nergens binnenkomen als ik een beetje koorts had en werden alle festiviteiten geannuleerd.

Gelukkig zijn veel mensen nu gevaccineerd zodat meer vrijheid verantwoord is in de open lucht.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » do dec 01, 2022 18:20

Felix schreef:
do dec 01, 2022 17:34
Maar ja, wat zijn nu 2 'kindertjes' per dag? Net zoiets als 'maar' 50+ doden door wapens in handen van burgers... . Auto's zijn veel erger!
Er gaan gelukkig 2 miljoen mensen per jaar dood in Brazilië.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » do dec 01, 2022 18:22

Er gaan gelukkig 2 miljoen mensen per jaar dood in Brazilië.

Een aantal doden is door vaccinatie te voorkomen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » vr dec 02, 2022 14:14

Felix schreef:
do dec 01, 2022 18:22
Een aantal doden is door vaccinatie te voorkomen.
Alle 80-plussers in Nederland waren in 2021 volledig gevaccineerd. Toch blijken juist in die groep tijdens de drie corona-golven in dat jaar juist de meeste oversterfte samenvalt met die corona-golven.
IMG_20221202_082432.jpg



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » vr dec 02, 2022 14:48

Bron? Context?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » vr dec 02, 2022 15:18

Bron: CBS, zie grafiek.

Context: wat is de reden van oversterfte.

Niemand weet het, want de overheden doen extreem moeilijk om deze extreme oversterfte te onderzoeken.

Waarom is er in de leeftijdsgroep van bijvoorbeeld 80+, waar echt iedereen is gevaccineerd zoveel oversterfte?

Worden de doodsoorzaken niet goed vermeld door de artsen? Wat is de samenhang tussen de oversterfte en vaccinatie? En zo kun je nog wel meer onderzoeksvragen stellen.

Wat als nu blijkt dat de oversterfte komt juist door de vaccinaties?

Wie kun je verantwoordelijk houden? Pfizer heeft contractueel de wettelijke aansprakelijkheid in de contracten uitgesloten. Kan je de overheid of individuele ministers verantwoordelijk houden voor het verplicht stellen van vaccinaties?

En zo kun je nog even doorgaan. Veel vragen, weinig antwoorden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » vr dec 02, 2022 15:22

Het is niet mogelijk om een eventuele oversterfte van hoogbejaarden direct aan het covid vaccin te koppelen. Er bestaan bv. andere factoren zoals hittegolven, stress door in de huidige gespannen politieke situatie - energiekosten/inflatie moeilijker rond te kunnen komen, enz.


Op basis van deze analyses zijn er geen aanwijzingen dat in de Nederlandse bevolking een verhoogde kans op overlijden bestaat in de weken volgend op COVID-19 vaccinatie.


https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/rappo ... vaccinatie



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » vr dec 02, 2022 15:23

Wat als nu blijkt dat de oversterfte komt juist door de vaccinaties?

Dan moet je nagaan of er uit deze groep meer mensen door het vaccin sterven of gered worden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » vr dec 02, 2022 15:45

Dan moeten regeringen, ontbreek managementteam, RIVM's en vaccinproducenten alle informatie en data transparant beschikbaar stellen.

Dat gebeurt nu niet, waardoor je én geen goed wetenschappelijk onderzoek kunt doen én ruimte geeft voor wappies.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » ma dec 12, 2022 22:08

Voor de een een wappie voor de andere een onderzoeker.
Maurice de Hond: Vaccinatiesterfte gemodelleerd.
https://www.maurice.nl/2022/12/12/vacci ... odelleerd/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo dec 14, 2022 17:49

Hoe betrouwbaar is dat Fiocruz?

Een paar weken geleden schreven ze nog in een kop dat DÓÓR Covid-19 twee kindertjes per dag stierven.

En nu blijkt dat er nog maar één kindje per dag sterft MÉT Covid-19.


https://www.cnnbrasil.com.br/saude/uma- ... a-fiocruz/



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » wo dec 14, 2022 19:39

En nu blijkt dat er nog maar één kindje per dag sterft MÉT Covid-19.

Dan sterven er zo te zien nog 365 kinderen per jaar door en mede door Covid19. Doden die voorkomen hadden kunnen worden. Je zult maar ouder van zo'n kind zijn.

“Com vacinas disponíveis, podemos considerar a Covid-19 uma doença imunoprevenível. Isso significa que essas mortes podem ser evitadas com uma política pública de vacinação em massa”, afirma a coordenadora do Observa Infância, Patricia Boccolini.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo dec 14, 2022 20:37

Felix schreef:
wo dec 14, 2022 19:39
door en mede door
Nee hoor, zo werkt het registratiesysteem niet.

Een kindje met leukemie of welke ernstige ziekte dan ook die komt te overlijden ÉN positief getest is komt in deze categorie.

Allereerst zijn er bij de gebruikte testen veel zogenaamde vals-positieven. Ten tweede is iemand die positief getest is vaak nauwelijks ziek. Zeker bij jonge mensen is er nauwelijks enige sprake van zware ziekteverschijnselen.

De WHO is ook uiterst genuanceerd als het gaat over vaccinatie van zeer jonge kinderen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » wo dec 14, 2022 22:05

De WHO is ook uiterst genuanceerd als het gaat over vaccinatie van zeer jonge kinderen.
En terecht in een groep waar alleen covid nog niet 1 keer is aangetoond als oorzaak van overlijden. De kinderen die overlijden hebben stuk voor stuk andere medische kwalen die eerder in aanmerking komen als doodsoorzaak. Bovendien heeft het vaccin ook dermate zware bijwerkingen dat het maar sterk de vraag is of dit dan ook niet het laatste zetje zal zijn. Er in diverse landen al gestopt met het vaccineren van ernstig zieken of terminale patiënten omdat er na vaccinatie veel doden waren. Dus wat meer onderzoek zou verstandig zijn voor je mensen gaat vaccineren die er geen of weinig baat bij hebben.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » wo dec 14, 2022 22:11

Com vacinas disponíveis, podemos considerar a Covid-19 uma doença imunoprevenível. Isso significa que essas mortes podem ser evitadas com uma política pública de vacinação em massa”, afirma a coordenadora do Observa Infância, Patricia Boccolini.

Ik hecht echt meer waarde aan het traditionele onderzoeksinstituut FioCruz.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » vr dec 16, 2022 21:51

AD: Crematoria Peking kunnen golf coronadoden nauwelijks aan | Buitenland.
https://www.ad.nl/buitenland/crematoria ... ~a4411d8b/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » za dec 17, 2022 00:01

Ook in Brazilië zitten we weer op 200 overlijdens met/door Covid-19 per dag.

Volgens mij is iedereen al 3 keer ingeënt en ik ken in mijn omgeving werkelijk niemand die geen Covid-19 heeft gehad.

In ieder geval lijken die vaccins weinig waarde te hebben, in ieder geval niet wat de fabrikanten hebben beloofd in hun marketingpraatjes.



Plaats reactie