Blog
[ Plaats en bekijk reacties (10) ] | [ Terug ]
Brazilië dwingt me om te drinken
door Redactie
De uitdrukking “O Brasil me obriga a beber” (Brazilië dwingt me om te drinken) is erg bekend op de sociale netwerken. Er is zelfs een fanpagina bij Facebook, gebaseerd op de slogan, met zowat 1.5 miljoen volgers. Het motto amuseert maar is tegelijk ook een spreekbuis voor het grote aantal ontevredenen in het land, meer bepaald gestimuleerd door alles wat er (vooral) in de politiek fout loopt, inclusief mega-schandalen zoals het Lava Jato onderzoek.
De jonge designer Pevê Azevedo baseerde zich hierop om een reeks etiketten voor bierflesjes te ontwerpen, met titels als “O Golpe”, “Mala Marcada”, “Bunker Baiano”, “Triplex” e “Grande Acordo”. Hij bedacht de lijn met de gedachte in het achterhoofd dat de Braziliaanse burgers, nu meer dan ooit, zorgvuldig moeten nadenken op wie ze gaan stemmen in oktober.
Een van de belangrijkste achtergronden voor politieke discussies wordt gevormd door een toog, gevuld met bierglazen, en precies dat inspireerde de ontwerper om de twee onderwerpen, bier en politiek, samen te voegen. Hieronder enkele voorbeelden van zijn creativiteit. Nu de flesjes nog vullen met het gepaste gerstenat, mogelijk een opdracht voor creatieve Belgische brouwers. Een Duvel zou kunnen passen in het flesje met het etiket “Grande Acordo”; een Westvleteren met een alcoholgehalte van 12% is dan weer meer geschikt voor het etiket “Triplex”.
Maar u mag, uiteraard, een andere mening hebben.
Foto's: Pevê Azevedo/Divulgação - Facebook
[ Plaats en bekijk reacties (10) ] | [ Terug ]