Twitter Files Brasil

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Felix »

Fijn voor jou dat je het allemaal zo goed weet.

Fijn dat jij het nu ook weet!
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Progresso »

IMG_20240407_205036.jpg
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Felix »

Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door quasimodo »

Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Progresso »

Nu ook in Australië.

Australische tv-presentatoren classificeren STF-beslissingen als ‘totalitarisme’.
De botsing tussen Elon Musk en het Hooggerechtshof was het onderwerp van ‘The Late Debate’.
“Kun je totalitairder worden dan dat?”, vroeg een van de commentatoren.

( 🎥 : Sky News Australië)

https://x.com/Metropoles/status/1777338316632842571
Gebruikersavatar
quasimodo
Berichten: 5120
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door quasimodo »

Heeft Twitter dezelfde problemen niet in heel veel landen waaronder Australië?
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Progresso »

Felix schreef: zo apr 07, 2024 13:16 Nee, gelukkig laat men zich niet door sociale media platforms de wet lezen alhoewel de druk soms groot is want het zijn machtige bedrijven. Het is goed als men platforms opheft die geen censuur uitoefenen op hun gebruikers en daardoor bv. geweld onder de jeugd aansporen, die pedofilie niet onderdrukken, die niets doen tegen fake news en democratie ondermijnende activiteiten, enz.
En geheel volgens verwachting. Het had weer helemaal niets te doen met terrorisme of pedofilie.

X werd gedwongen om invloedtrijke journalisten en zittende parlementariers te blokkeren. Daarbovenop moest X nog liegen over de redenen van deze blokkade. X moest deze leden van het parlement en journalisten vertellen dat de reden was dat het tegen de gebruiksvoorwaarden van X was.

https://x.com/Metropoles/status/1777381380185329889
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Felix »

En geheel volgens verwachting. Het had weer helemaal niets te doen met terrorisme of pedofilie.

Het hoort er wel bij en het zijn ook onderwerpen waarvan de bevordering niet zomaar onder de vrije meningsuiting kan en mag vallen.

X werd gedwongen om invloedtrijke journalisten en zittende parlementariers te blokkeren. Daarbovenop moest X nog liegen over de redenen van deze blokkade. X moest deze leden van het parlement en journalisten vertellen dat de reden was dat het tegen de gebruiksvoorwaarden van X was.

Iedereen is het er inmiddels wel over eens het op dit moment alleen maar een move van musk gaat om extreem rechts hier in Brazilië te steunen en niets anders. Ik mag desondanks toch hopen dat X eruit gegooid wordt.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Progresso »

Felix schreef: zo apr 07, 2024 11:12
Een land met politieke gevangen, journalisten die zonder opgaaf van redenen worden gearresteerd, bloggers die zonder enige vorm van proces worden veroordeeld, social media platforms die verbannen worden.

Mooie democratie is dat.

Ik neem aan dat je dit fake news ook op X verspreidt, of heb je het daar juist vandaan?
Hé verdomd. Zelfs uiterst respectabele kranten als The New York Times verspreiden dit fakenews.

Nu wordt het moeilijk. Moet ik een krant met zeer hoge journalistieke standaarden vertrouwen of een links-marxistische bejaarde die naar eigen zeggen alles weet van Brazilië. Ik twijfel nog :).

IMG_20240409_114216.jpg
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Felix »

Hé verdomd. Zelfs uiterst respectabele kranten als The New York Times verspreiden dit fakenews.

So what? Misschien past het wel in je topic:
Het definitieve failliet van de mainstream media

Nu wordt het moeilijk. Moet ik een krant met zeer hoge journalistieke standaarden vertrouwen of een links-marxistische bejaarde die naar eigen zeggen alles weet van Brazilië. Ik twijfel nog :).

Zegt de huisjesmelker die voortdurend verklaart niets van Brazilië te weten en dat ook regelmatig bewijst.

Maar wel lekker meeschreeuwen met de geen enkele diepgang hebbende fascistische vriendjes.

Mijn mening wordt niet door de krant bepaald, die geeft me hoogstens informatie.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Progresso »

Elon Musk is de werknemers van X in veiligheid aan het brengen. Die zijn, aldus Musk, bedreigd met arrestatie. Welke misdaad die werknemers hebben gepleegd is volstrekt onduidelijk, maar blijkbaar hebben de autoriteiten die bedreigingen geuit.

Zodra de werknemers en hun families het land uit zijn zal Musk waarschijnlijk alle documenten openbaren.

https://twitter.com/goddeketal/status/1 ... 8qLgw&s=19
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Felix »

Elon Musk is de werknemers van X in veiligheid aan het brengen. Die zijn, aldus Musk, bedreigd met arrestatie. Welke misdaad die werknemers hebben gepleegd is volstrekt onduidelijk, maar blijkbaar hebben de autoriteiten die bedreigingen geuit.

aldus Musk

blijkbaar hebben de autoriteiten die bedreigingen geuit

blijkbaar

Zodra de werknemers en hun families het land uit zijn zal Musk waarschijnlijk alle documenten openbaren.

waarschijnlijk

Misschien zijn de werknemers er op gewezen dat zij zich aan de Braziliaanse regels moeten houden.

Het zou voor Brazilië beter zijn verder geen aandacht meer te schenken aan wat Musk zégt maar alleen te handelen als hij iets doet en indien handelen dan inderdaad gewenst is.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Progresso »

Felix schreef: di apr 09, 2024 22:15aldus Musk
Felix schreef: di apr 09, 2024 22:15blijkbaar
Felix schreef: di apr 09, 2024 22:15waarschijnlijk
Nou, blij dat ik X heb want als ik afhankelijk zou zijn van de keanten die @Felix leest dan zou je het allemaal niet weten. Je mooie kletsverhaaltjes houden weinig stand.

https://x.com/ggreenwald/status/1777782799967064498
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Progresso »

Felix schreef: di apr 09, 2024 22:15aldus Musk
Felix schreef: di apr 09, 2024 22:15blijkbaar
Felix schreef: di apr 09, 2024 22:15waarschijnlijk

Nou, blij dat ik X heb want als ik afhankelijk zou zijn van de keanten die @Felix leest dan zou je het allemaal niet weten. Je mooie kletsverhaaltjes houden weinig stand.
Earlier today, Brazilian Supreme Court judge Alexandre de Moraes explicitly threatened all X employees in Brazil with criminal prosecution.
Musk claimed that X's employees feared arrest and Brazilian media strongly implied he was lying. This proves the fear was well-grounded:
Xandrao.jpeg
https://x.com/ggreenwald/status/1777782799967064498
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Felix »

Earlier today, Brazilian Supreme Court judge Alexandre de Moraes explicitly threatened all X employees in Brazil with criminal prosecution.
Musk claimed that X's employees feared arrest and Brazilian media strongly implied he was lying. This proves the fear was well-grounded:

Hoe vreemd! Mensen die de regels overtreden kunnen vervolgd worden! Het woord arrestatie komt verder overigens niet in de tekst voor.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Progresso »

Felix schreef: di apr 09, 2024 23:16 Hoe vreemd! Mensen die de regels overtreden kunnen vervolgd worden! Are you on cloroquina?
Het is justitiele intimidatie van ongekende omvang die je uitsluitend ziet in de meest dictoriale regimes. De enige die hier met voeten de grondwet overtreedt is Xandão. Het is dan ook te hopen en te verwachten dat deze man zo snel mogelijk wordt afgezet.
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Felix »

Gewoon aan de regels houden dan is er verder niets aan de hand.
Progresso
Berichten: 7497
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Progresso »

Er is er maar één die de regels van de constitutie niet volgt.
Felix
Berichten: 4789
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Felix »

Er is er maar één die de regels van de constitutie niet volgt.

Het staat je vrij om daarover te denken wat je wilt maar het zijn wel de regels die momenteel gelden en waaraan men zich dus te houden heeft.
Gebruikersavatar
Ajax
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Twitter Files Brasil

Bericht door Ajax »

Felix schreef: di apr 09, 2024 23:45Gewoon aan de regels houden dan is er verder niets aan de hand.

Was het maar zo simpel :)

(Maar het is wel gek dat het net lijkt of steeds meer mensen zich niet aan de regels houden).
Plaats reactie